hoe moet de zoon van mijn neef mij noemen? hij is mijn achterneef toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij wil staat niet echt op deze afbeelding, maar hij kan toch handig zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Kinship.png

Antwoorden (3)

Officieel zou hij je achter-oom moeten noemen, hoewel dit niet echt een gebruikelijke term is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt er net maar aan hoe zijn ouders willen hoe je genoemd wordt.
Het kan : mw, tante,of je voornaam.
Wij hebben in onze familie gewoon de nichtjes en neefjes, dus kids van broers en zus, ons bij de voornaam laten noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het jouw neef omdat het een kind van tante of oom is?
dan is het een achterneef en ben jij ook zijn achterneef/nicht (kan niet zien aan je naam of het m/v is.
Is het een kleinkind van een broer/zus dan ben jij zijn oudtante/oom.
En laat je noemen hoe jullie dat het fijnste vinden.
Er zijn nog nichten van mijn moeder die ik soms nog zie, de een is tante de ander gewoon voornaam, geen idee hoe het zo gekomen is