bestaat er een soort ontstekingsremmende zalf of creme die ook geschikt is voor kinderen?

mijn dochtertje heeft heel erg waterpokken en de wondjes ontsteken allemaal een beetje.
is er iets wat je kan smeren wat de ontsteking een beetje (veel) tegengaat?

ik doe haar al elke keer on bad met soda....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
11.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Raadpleeg je arts of de apotheek . Beter schap Vd kleine
Rieneke1
10 jaar geleden
Uierzalf. Geen soda, dat droogt enorm uit.

Het beste antwoord

http://www.dokterdokter.nl/medicijn/28764/echinaforce-cr-me-a-vogel
Dit is trouwens geen homeopathisch middel maar kruidengeneeskunde.
(beetje jammer dat veel website veel onder het kopje "Homeopathische middelen" zetten)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat je de term zalf breed ziet, dus alles wat je erop smeert en wat helpt.
Het beste middel en mag voor elke leeftijd is nl een hele aparte zalf nl één van havermout. Je kunt het weken en als een soort papje, zalf erop smeren of als een badje, zie hieronder voor een voorbeeld maar internet staat er vol mee.

De ontstekingen die jij noemt zijn mogelijk nl zeer waarschijnlijk gewoon de normale ontwikkeling van de pukkeltjes

Ziehier een stukje uit de link
Havermout-bad

Voor een havermout-bad heb je niet veel nodig: een bad en wat havermout. Je hebt gevlokte havermout nodig, als het kan vers gevlokt. Dat kan als je een graanpletter hebt of een winkel in de buurt waar je je eigen granen kunt pletten. Maar gewoon havermout voor havermout-pap in de winkel werkt ook prima.

Aan te raden is om de havermout in een zakje te doen, zodat je niet de havermout van je lichaam hoeft af te spoelen na het bad en ook niet je putje goed moet schoonmaken met aangekoekte havermout. Je kunt daarvoor een pantykousje nemen of een washandje.

Doe twee handjes havermout in het zakje, knoop dicht en doe het in het badwater. Jezelf erbij en klaar is kees.

Aan het eind kun je je huid nog extra insmeren met de melk-achtige vloeistof die uit het zakje komt.

- Je huid wordt heerlijk zacht.

- De kriebel bij waterpokken wordt minder door dit bad.

- De kriebel van exceem op je huid wordt minder en bij regelmatig havermout-bad kan exceem ook verdwijnen.
10 jaar geleden
Koop bij de apotheek een fles Zinkoxide schudsel.dit werkt heel goed voor de huid,maar vooral tegen de jeuk die met waterpokken gepaard gaan.

Dit is echt goed spul,je zult zien dat het binnen een paar dagen en goed resultaat geeft en de jeuk verdwijnt vaak al na het indeppen.