waarom denken mensen dat als je als knappe vrouw op een minder knappe man valt dat het dan vast om het geld gaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Omdat dat beeld wel vaak in de media terecht komt, als je de verkeerde (roddel)bladen leest.
Jonge mooie meiden met oude rijke kerels.
En als je dan van die domme types hebt die niet
verder kijken dan dat, dan krijg je dat soort stereotypen er maar moeilijk uit.

Wij weten wel dat het onzin is.
Mijn man is een stuk ouder en heus niet zo mooi en alles behalve rijk.
Maar hij was een goede huisman, lekker, kon ik gaan werken! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

dat is nou wat je noemt "vooroordelen".

direct iets aannemen, dan zal het wel zo zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooroordelen komen helaas nog heel vaak voor. de oorsprong is meestal of jaloezie of onwetendheid. liefde kent geen grenzen noch visuele beperkingen. laat je niet gek maken door roddeltantes :>
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knap wat is knap. Liefde laat zich niet leiden door uiterlijke schoonheid maar de wat je bent en vindt. Met het karakter moet je leven schoonheid vergaat en zie je na een aantal jaren niet meer. Maar in deze maatschappij is uiterlijk het belangrijkste en daarna het geld. Hoe bekrompen kunnen we denken
13 jaar geleden
Deels ligt het aan de naieve mensen die nog in vooroordelen geloven.

Anderzijds zijn er genoeg voorbeelden in de wereld die dit beeld ondersteunen. Genoeg oude rijke mannen die met de lakens delen met een jonge knappe twintigers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft niks met vooroordelen te maken..
in veel gevallen is het namelijk gewoon wel zo..
je hoeft niet bijster aantrekkelijk te zijn zolang je maar een dikke bankrekening hebt!
Het is wel vaak taboe! Omdat er niet graag over gesproken wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen dan jaloers zijn omdat ze iemand "knapper" vinden dan zichzelf en door iets negatiefs te denken over een ander voelen ze zichzelf beter..

Toegevoegd na 28 seconden:
En misschien jaloers, dat zij niet zo veel geld hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja is inderdaad vaak wel zo.
Nu kun je ze niet allemaal over 1 kam scheren, maar vaak speelt het wel mee als het ware een soort van compensatie.
Een vrouw kiest niet alleen haar partner uit doormiddel van uiterlijk maar ook op innerlijk en of die het goed voor mekaar heeft.
Het is in de natuur ook zo dat het mannetje wordt geselecteerd op sterkte en vermogen('s). Als een mannetje veel "eigen grond gebied" heeft dan weet het vrouwtje dat haar nakomelingen een goeie kans maken en ook de genen heeft van dat sterke mannentje.
Hoewel er zat mensen zullen denken dat Wij als mensen niet te vergelijken zijn met dieren is het wel degelijk zo.
Ook bij de mensen selecteert de vrouw, de man op hoe kan die persoon mijn kinderen onderhouden, nu is het wel steeds vaker zo dat de vrouwen meer carriere krijgen en dus ook succesvol zijn maar dan nog zal het altijd (ook al is het in een wat minder vorm) meespelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen en vrouwen voelen zich aangetrokken tot verschillende dingen.
De taak van de prehistorische man was om voor een gezond nageslacht te zorgen, dus zocht hij een gezonde (lees: mooie) vrouw. Mannen vallen dus voornamelijk op uiterlijk.

Vrouwen daarentegen zochten mannen die voor hun kind konden zorgen, mannen met een zekere toekomst, macht, invloed, reputatie, zelfvertrouwen. Een man waar ze 'veilig' was. Vrouwen vallen dus op mannen met een zekere toekomst (lees: veel geld/macht/baanzekerheid/zelfvertrouwen).

Toegevoegd na 2 minuten:
Het heeft dus niets met vooroordelen te maken.
Maar vaak worden eigenschappen zoals macht, baanzekerheid, zelfvertrouwen etc. geschaard onder de noemer 'dikke portemonnee'.
Het gaat de vrouwen niet alleen om het geld, maar ook om de krachten en eigenschappen van de man die voor dit geld konden zorgen (toekomst zekerheid).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RocketBabyDolls je hebt gelijk, ik noem het jaloezie
o ja en de Psy heeft ook gelijk ;-)

ik hen nu een vriendin van +10 jaar jonger en ik heb soms een gelijkaardig gevoel (als man) dat ik word bekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet vooroordelen en waarom?

Omdat sommige vrouwen ook daadwerkelijk achter het geld van een man aanzitten.... Of soms ook mannen(mannen minder eigenlijk).

Maar sommige vrouwen zijn ook op deze man gevallen puur omdat hij zoveel geld KAN verdienen dat toont dat hij competentie heeft en dus goede genen heeft....
Hij is een vechter en heeft dus een serieuze carrière uitgebouwd.

Relatie is niet puur op uiterlijk gebaseerd he.

Er zijn genoeg andere relaties waar een iets minder mooie man een mooie vrouw is en dat is puur omdat hij een sterk karakter heeft, hij weet wat hij wil heeft veel zelfvertrouwen en laat zich niet zo maar doen.... En zich zelf niet zo snel geeft en dat dus uitdagend is!!!

Zelfde kan een man een iets minder mooie vrouw hebben puur omdat deze vrouw weet wat ze wilt en zelfzeker is en niet zomaar afhangt van haar man en dat is dus uitdagend en spannend!!!

Liefde is uitdaging en spanning niet 100% zeker zijn of je iemand hebt.