hoe noem je ook alweer iemand die veel van zichzelf houdt en bewondert?

daar heb je toch een naam voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij dries roelvink.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dries loves Dries?

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt! 11 punten

Andere antwoorden (4)

De pathologische beschrijving is narcisme.
Hoeft GEEN ziekte te zijn : een beetje narcisme zit in de meeste mensen.

Een negatieve benaming in de volksmond , die hoegenaamd niet verwijst naar narcisme en die louter gaat om uitwendigheid...noemen we een ijdeltuit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is idd een narcist. Om het te verduidelijken, een stukje uit de wiki hierover.
Narcisme is een term uit de psychologie. Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen. Iemand die narcistisch gedrag vertoont, noemt men een narcist.

[bewerken] Freud
De term narcisme werd voor het eerst gebruikt door Sigmund Freud. Hij noemde het verschijnsel naar de figuur Narcissus uit de Griekse mythologie. Narcissus wees volgens het verhaal alle romantische avances af en werd als straf verliefd op zijn eigen spiegelbeeld.

[bewerken] Gevoel van eigenwaarde
Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt in het Engels wel de narcissistic paradox genoemd. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of de gevoelens van anderen en zo vaak een onderontwikkeld inlevingsvermogen. Een narcistische persoonlijkheid kan zodoende een bezwaar vormen bij de uitoefening van bepaalde functies waarbij anderen dienen te worden beoordeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
Dat is een Narcist.
Genoemd naar de Griekse mythologische figuur Narcissus die zich zelf hele dagen ging bekijken in het water van de rivier en uiteindelijk er in is gevallen en verdronken.