Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en accepteert zoals je vandaag bent.

Toegevoegd na 24 minuten:
En echte vrienden zie je niet want die staan achter je.

De mensen die je misbruiken om je vriendschap zijn geen echte vrienden maar proberen van je te profiteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

als iemand er geen probleem van maakt dat jij niet belt terwijl die anders als laatste gebeld heeft

als iemand het niet belangrijk vind om elke dag bij elkaar te zitten en ook je eigen leven gunt

als iemand je helpt als hij kan

als iemand eerlijk tegen je is, zelfs als het bericht niet leuk is.

als iemand jou steunt tegenover anderen

als iemand je niet in de steek laat als je het een keer moeilijk hebt

en als iemand je niet in de steek laat als je het voor een langere periode moeilijk hebt.

een echte vriend hoeft het niet met je eens te zijn en mag dit best zeggen.

een echte vriend verwacht niet dat jij het altijd met hem eens bent
13 jaar geleden
Een vriend is iemand die met je lacht en ook met je huilt, iemand die dag en nacht voor je klaarstaat. Je noemt iemand een kennis als je het gevoel hebt dat je die niet kunt bellen , midden in de nacht als je hulp nodig hebt.
Tenminste dat is mijn gevoel ik heb veel kennissen maar er zijn er niet veel die ik s'nachts lastig zal vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eerlijk naar elkaar bent, elkaar helpt, dingen kan zeggen tegen elkaar, voor elkaar op komt, en je moet elkaar natuurlijk aardig vinden.

Overigens ken ik ook mensen met wie niet al deze punten gelden, dit noem ik ook vrienden. Het is maar wat jezelf onder vrienden verstaat.

Je kunt ook zeggen die is mijn beste vriend en de ander eerder kennis, vaak zijn jeugdvrienden mensen die blijven. Met mensen die je op latere leeftijd leert kennen krijg je over algemeen sneller een oppervlakkige vriendschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede vriend is er wanneer je hem nodig hebt ongeacht het uur of moment. Goede vrienden heb je maar zelden. Wees er zuinig op en je weet direct als je ergens mee zit wie een goede vriend is. Wat deze zal altijd voor je klaar staan.
13 jaar geleden
Als jullie luisteren naar elkaar.
Elkaar helpen.
Elkaar troosten.
Plezier maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte vriend noemt zichzelf geen echte vriend, maar laat dat waardeoordeel aan een ander over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte vriend ,die kan je uit het oog verliezen ,maar niet uit het hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte vriend is iemand die je niet alleen in goede, maar ook in slechte tijden trouw blijft. Een echte vriend is eimand waarvoor je geen geheimen hebt en die jou accepteert zo als je bent.

Een echte vriend kan soms op een bepaalde manier dichter bij je staan dan je eigen partner.

Het tegengestelde zijn de 'profiteurs' die zich vriend noemen zolang het in hun voordeel is. Maar als het je dan even tegenzit zijn ze ineens verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je echte vrienden leer je kennen in tijden dat je het moeilijk hebt. Toen het financieel en wat betreft gezondheid goed ging, hadden we ontzettend veel vrienden. Nadat het financieel minder ging en onze zoon in het ziekenhuis terecht kwam, hadden we er een stuk minder. Om precies te zijn hebben we 3 vrienden die bij ons zijn gebleven in de moeilijke tijd, en die nu nog steeds vrienden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik niet zelf bepaal of ik een echte vriend(in) ben maar de ander. In de antwoorden zijn er al veel dingen gezegd waaraan vriendschap voor deze mensen aan moet voldoen. Dat is echter persoonlijk.

Of iemand een echte vriend(in) voor mij is, bepaal ik dus.
Als je het echt wilt weten of je een echte vriend voor iemand bent, dan vraag je de ander waaraan je volgens die persoon moet voldoen om zijn/haar echte vriend te kunnen zijn.

Het lijkt mij echter niet iets dat je zo nodig moet benoemen maar je BENT vooral een vriend voor iemand.

Er kan ook nog een verschil zijn in soorten "echte" vrienden. Met de een kun je vooral heel erg lachen en lol maken, stappen, de ander is weer een goede luisteraar etc.

Maar uiteindelijk bepaal jij zelf wat jij verstaat onder een echte vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die er altijd voor je is ook in slechte tijden ! Iemand die niet alles gaat doorvertellen als je een kleine ruzie hebt ! iemand die je niet belachlijk maakt bij andere mensen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''een echte vriend is iemand die weet hoe gek je bent, maar toch nog met jou op straat wil gezien worden''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte vriend herken je pas in nood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet hoeft uit te leggen waarom je om hulp vraagt.

Toegevoegd na 6 uur:
En niet als je moet uitleggen waarom hij/ zij zolang niets van je gehoord heeft.
13 jaar geleden
Een vriend is iemand die alles van jou weet en nog steeds van je houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gehoenli;

Een vriend is iemand die niets van jou verlangt maar alles aan je durft te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte vriend is iemand die je accepteert zoals je bent.