is het wel verstandig om totaal eerlijk te zijn over gokken/drugs /drankgebruik in je omgeving ....

beetje persoonlijk , maar ik ondervind dat ik meer problemen ondervind met de reacties nu ik ben gestopt en open kaart heb gespeeld als met de drugs/gok/drank problemen ... je krijgt zo een stempel terwijl je juist niet meer wil liegen , maar wat niet weet wat niet deert ...zo nu ff een borrel ...(geintje)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt je ook afvragen wat het voor toegevoegde waarde heeft om iemand, zonder dat daartoe aanleiding is, eraan heeft om jouw hele verleden (met problemen) te weten.
Soms schaadt het meer dan dat je er baat bij hebt.
En zolang iemand er niet om vraagt is het ook geen liegen, iemand die het wil weten, vraagt het zelf.
Je bent nu weer met een schone lei begonnen, houden zo, ook als het moeilijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, da's niet verstandig.
Niemand verplicht je om open kaart te spelen over je verleden want mensen drukken dan gewoon een stempel op je (sowieso trouwens..).
Laat gewoon zien dat je verstandig leeft en er is niks aan de hand.
Wees gewoon eerlijk tegenover jezelf en dan kunnen mensen op hun kop gaan staan maar ze raken je niet meer.
(zo nu en dan een borrel kan trouwens ook geen kwaad en is dan bovendien helemaal niet zo ongezond)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je eigen waarde zeer zeker.Mensen krijgen respect voor je omdat je eerlijk bent.Anders neem je niet alleen andere in de maling maar bovenal jezelf.En dat ziet iedereen alleen jij niet.
Dus ja wees maar eerlijk dan blijf je jezelf het trouwst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niets toevoegt aan het doel van de relatie, bijvoorbeeld werk dan niet. Als het om echte vrienden gaat dan wel. Je kunt jezelf afvragen of het tegen of voor je kan werken in positieve steun.
13 jaar geleden
Je hoeft natuurlijk niet met iedereen alles te delen! De bakker hoeft niet te weten waarom jij niet (of juist wel) een broodje met advocaat kiest!
In het aangaan van relaties met mensen die dichtbij je staan is het wel verstandig om eerlijk te zijn. Zij kunnen je dan ook helpen op moeilijke momenten. Het krijgen van een stempel lijkt me erg vervelend. Het kan je helpen om te zien wie je echte vrienden zijn, maar ongetwijfeld zijn er veel mensen die dat bij zichzelf niet zien en het uit bezorgdheid doen.
Vertel het tegen de mensen van wie je houdt en die je vertrouwd.
Liegen lost dan weinig op, je zal jezelf op een bepaald moment toch weer tegen komen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf eerlijk tegenover jezelf,dat is het belangrijkste.
Er zijn altijd weer anderen die misbruik maken van jouw eerlijkheid.
Wat niet strikt nodig is hoef je niet te vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt af hoe je het brengt. Als je het brengt op een manier dat je een moeilijke tijd achter de rug bent die je overwonnen hebt zal het veel beter overkomen.