Ga naar het consultatiebureau of de huisarts. Die weten dat het beste. Dat heeft namelijk met zoveel factoren te maken.........
Misschien is het gewoon een laatbloeier of heeft ze iets aan d'r oogjes.... Dat kun je nooit aan de buitenkant zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou bij dit soort twijfel altijd je huisarts of de kinderarts bellen.
Jij kent je baby het beste,ook al is ze nog maar 9 weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is niet erg, dat is normaal.

die hele kleine hummels zien nog niet goed, alleen van heel dichtbij.

het duurt ook nog een tijdje voor ze haar oogspieren zo kan sturen dat ze je ook aan kan blijven kijken.
nu heeft ze de controle daar nog niet over.

geen zorgen maken dus, het komt allemaal vanzelf :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dit klinkt als een doodnormale negen weken oude baby. Pas tussen nu en drie maanden zal ze geleidelijk het vermogen om oogcontact te maken ontwikkelen. Het zou vroeg zijn als ze nu al goed oogcontact kon maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep, die apen van mij deden dat ook niet op die leeftijd hoor (anders zou ik me pas echt zorgen maken :)
Ik ben 19 en ik kan mensen ook niet in de ogen aankijken, het zou kunnen dat ze zich geïntimideerd voelt(dat heb ik ook) Ik kan als ik ergens anders naar kijk goed praten, maar als ik iemand aankijk dan word ik wild met mijn ogen en praat ik gehaast en onrustig
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Met 9 weken oud is dat toch niet?
Drepolli
12 jaar geleden
Kan toch dat ze zich bedreigd voelt? Ik heb vroeger ook nooit mensen aangekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is nooit goedgekomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet dat een kind van 9 weken in aanmerking komt voor dit wat jij nu hebt. Zo'n klein meisje is toch helemaal niet bezig met anderen en laat staan communiceren.
Drepolli
12 jaar geleden
Ik heb het ook als ik niet communiceer, ik weet zelf ook niet wat het precies is. Maar ik schrik als mensen mij aankijken en kijk dan snel weg. Verder probeer ik ze wel aan te kijken, maar dit lukt niet. En daar ben ik nog steeds niet van af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier over de normale ontwikkeling van een baby van 9 weken. Er is niets aan de hand met dat kindje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een baby van 9 weken!!
ze weet niet eens hoe het voelt om zich dmv oogcontact bedreigd te voelen. hier heeft ze ervaringen voor nodig, hersentjes die groeien en dingen op kunnen slaan en terug kunnen halen. bij 9 weken staan ze nog in de drink/slaap/poep/plas stand joh. dus al ze je niet aan zou kijken EN niet zo praten komt dat echt door de leeftijd, en niet door wat anders :))
Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Ieder kindje heeft zijn eigen tempo bij de ontwikkeling. Het zou kunnen dat jouw dochtertje wat vooruit is met andere dingen, en dat ze daar nu even meer mee bezig is.
Maar als je twijfelt is je kinder - of huisarts de beste persoon om het eens na te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 idd, geen zorgen maken. het consultatiebureau zal al genoeg eisen gaan stellen en dat veroorzaakt niet zelden onzekerheid bij ouders. voor elke handeling een schema.
had er altijd maling aan, (honger is honger, slaap is slaap, wakker is wakker, en zat er niet met een stopwatch naast of ze op tijd een plasje en poepje deden, en voelde niet tig keer op een dag of nu dat eerste tandje er eens aan kwam, legde ze niet op de grond omdat ze te vroeg liepen etc) je kan niet alle kids in een schema gooien, elk kind is anders en elk kind doet alles op zijn eigen tempo en daar is niets mis mee m.i.
mijn kids zijn goed uit de verf gekomen (alhoewel.....) HAHA :)
Uit je vraagstelling leid ik af dat je kindje wel oogcontact maakt, maar misschien nog niet goed kan fixeren.

Op de leeftijd van 2 maanden hoort je kindje met haar blik en haar hoofdje je gezicht te volgen in een boog van maximum 90°.
Pas op de leeftijd van 3 maanden wordt het goed in de blik fixeren, kijken naar alle richtingen en het volgen van voorwerpen.

Check de mijlpalen via onderstaande link.

Je kan de ontwikkeling van je kindje ook stimuleren; leuke tips in de links hieronder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je naar het consultatiebureau gaat , geef het even aan bij de arts die daar werkt, je hebt de verpleegkundige maar ook een arts en de afspraken wisselen de ene keer bij de arts en de andere bij de verpleegkundige , dus geef het dan even aan