probeer iets in de trant van teambilding, iets wat je met zijn tweeen voor elkaar moet krijgen.

plan een survivaltocht (of fietstocht van 500km, renovatieplan voor iets aan huis met deadline, kampeer-wandelweek, iig iets wat jullie leuk vinden om te doen en waarvoor je moet ploeteren...) met alleen de hoognodige dingen en alleen elkaar. het vergt misschien enig bloed zweet en tranen maar je gaat er wel mee naar de kern van jullie beiden en jullie relatie tot elkaar...
je wint er eerlijkheid, dus vertrouwen en liefde mee!
(samen naar een dieper niveau in jullie relatie)

het kan natuurlijk zo zijn dat het anders uitpakt dan je had verwacht of gehoopt, maar hoe dan ook, het is het juiste.
veel plezier, geniet van elkaar en geef elkaar een kans!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

door elkaar te respecteren en vooral goed naar elkaar te luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praten, praten en nog eens praten. En vooral niet vergeten om ook heel goed naar de ander te luisteren.
Het is de enige manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excuseer als ik het mis heb, maar ik denk eigenlijk dat je dat zelf ook wel weet en ook hierboven staat het al. Veel praten, veel respect en veel luisteren.
Wat hierbij wel belangrijk is dat het van twee kanten moet komen, als jou partner jou maar tot op bepaalde hoogte nader laat komen, kan jij doen wat je wil maar zal je nooit dichterbij komen.
Er moet dus van BEIDE kanten een sterke wil zijn om nader tot elkaar te komen en elkaar te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door stapje voor stapje dichter naar hem toe te gaan. Zowel emotioneel, geestelijk en fysiek. Ga niet te snel, want dit is heel eng en misschien kruipt je partner in zijn stulpje.

Je kunt je partner nergens toe dwingen of zijn gedrag en instelling veranderen. Dat kan en mag alleen hij doen.
Jij kunt wel jouw actie, instellingen en gedrag veranderen.

Dus toon openheid, vooral over jouw eigen emoties, verleden en probleempunten. Misschien zal hij je voorbeeld overnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag hem/haar dingen, luister naar je partner, ga eens een bos/strandwandeling maken. En tijd! Rustig opbouwen en door bepaalde gebeurtenissen die je met elkaar meemaakt, zowel leuke als minder leuke dingen, met elkaar door te maken groei je naar elkaar toe. Of juist uit elkaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer ook eens na te gaan welke belemmeringen er zijn. Durf, wil of kun je alles bespreken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees open en eerlijk naar hem toe en vertel hem hoe jij in elkaar zit. Of je van open en eerlijkheidheid houdt, wat je leuk, mooi vindt, wat je verafschuwd, enz. Hij zal dan ook zeggen op welke punten jullie hetzelfde voelen of welke mening hij erover heeft. heb jij een andere mening over iets, bedenk dan dat jullie gelukkig niet hetzelfde zijn en probeer niet om hem van de juistheid van jouw mening te overtuigen, want voor je het weet heb je ruzie. De meeste ruzies zijn begonnen met een meningsverschil. Respecteer hem daarom en verlang van hem hetzelfde. Wederzijds respect is wel het allerbelangrijkste in een relatie,vind ik.Door open te zijn, geef je aan dat je hem vertrouwt. Laat hem weten dat je het waardeert als hij ook open naar jou toe is. Je hebt nu al 2 heel belangrijke punten die je nader tot elkaar laat komen. Probeer met hem mee te gaan wanneer hij steun nodig heeft, maar verloochen jezelf nooit.
Blijf jezelf en laat hem blijven zoals hij is.Iemand veranderen kan toch niet. Probeer te geven en te nemen. Kortom geniet van het samenzijn en accepteer elkanders gebreken. Probeer hooguit iets bij te sturen als er conflicten zijn,maar praat het uit als er iets 'in de lucht' hangt.
amc
13 jaar geleden
Door je partner te accepteren zoals deze is, en niet probeert te modelleren, in persoonlijkheid, gedrag en bezittingen, naar jouw ideaalbeeld.