Hoe weet ik zeker dat als de verliefdheid over is dat zij er geen punt achter wil zetten?

Ik ben verliefd en heb de tijd van mijn leven met haar. Toch zwakt de verliefdheid af en ineens komen de tekortkomingen en eigenaardigheden (van haar en van mij) tevoorschijn. Het is dan blijven of verlaten, want verliefdheid duurt geen eeuwigheid. Ik heb erover nagedacht, dat de kans bestaat dat we na de verliefdheid inzien dat we niet bij elkaar passen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Nou, dan is het toch ook goed? je mag blij zijn als je erachter komt, voor je de gezamenlijke ' situatie' hebt opgevrolijkt met kinderen.
Verliefdheid strooit mist in de ogen, dempers in de oren en schakelt het kritisch waarnemingsvermogen vrijwel geheel uit.
Niet de ideale situatie om wijze, gezamenlijke beslissingen te nemen.
Pas als die heerlijke , maar ook rare (nogal gevaarlijke) storm is uitgewoed, kom je er pas goed achter of je eigenlijk wel een beetje of veel bij elkaar past.
Niks aan de hand als dat niet zo is. Geen hand vol maar..een land (of zelfs een wereld) vol.
Het wordt even lastig als de een wel en de ander niet.... Maar liefdesverdriet gaat over. Echt.
Nieuwe dagen, nieuwe mensen ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoelang zijn jullie bij elkaar? Verliefdheid zwakt altijd wel af, en tekortkomingen komen dan tevoorschijn, maar dat zal ook gebeuren bij een eventueel nieuwe relatie.. Ik ken geen mens die na 20 jaar nog steeds echt verliefd is op zijn/haar partner.. Het is juist de kunst om met elkaars tekortkomingen te leren omgaan/leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je nooit zeker weten. Dat hangt helemaal af van hoe groot de verschillen zijn tussen jullie en hoe groot de ergernissen zijn. Het enige wat je kunt doen is genieten van deze prachtige periode. Maar zolang er nog twijfels zijn, niet te grote beslissingen nemen (dus niet meteen gaan samenwonen enzo).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, het ouderwetse: elkaar eerst een beetje leren kennen, en dan pas het bed induiken, kan toch ook zijn voordelen hebben.

Het kan heel goed hoor, dat jij of zij er ineens genoeg van krijgen. Dan heb je toch een fijne tijd met elkaar gehad?
Sluit het niet met ellende af, maar maak het bespreekbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid duurt nooit eeuwig, hoewel die later wel degelijk weer (regelmatig) kan opvlammen in een langere relatie.
Als die eerste passie wat afzwakt, ja, dan zie je ineens ook de 'mindere' puntjes van je partner. Want die heeft iedereen.
Een garantie krijg je ook al nooit.
Dus: geniet van het nu, probeer met je vriendin te praten over de minder leuke dingen en kijk hoe het verder gaat.
Want op basis van 'de kans bestaat dat we niet bij elkaar passen' de relatie verbreken is iets moois opgeven terwijl je niet weet of dat wel nodig is.
Of zij er ook zo over denkt, dat zul je aan haar moeten vragen.
Bedenk: aan een relatie moet je werken, en blijven werken. Als jullie uiteindelijk echt niet bij elkaar blijken te passen, wordt dat vanzelf duidelijk, maar ik zou niet denken 'misschien is dat zo, dus nu stap ik op'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
You won't know untill you get there...

Je zegt het zelf al, de kans bestaat. Maar misschien wegen de voordelen, ondanks het 'gebrek aan verliefdheid', nog wel op tegen de nadelen en is het gewoon lekker fijn met elkaar. Don't worry; enjoy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe lang zijn jullie al samen, het is voor beide geven en nemen. en als jullie van elkaar houden dan ga je ervoor en dan staat niets of niemand in de weg. verliefdheid is mooi en jullie moeten er allebei aan werken in mooie en slechte tijden, veel met elkaar praten, leuke dingen gaan doen en echt de tijd voor elkaar maken.