Klopt het dat je binnen een paar seconden weet of iemand wat voor je is?

Ik heb vaker gehoord, dat als je een man/vrouw tegenkomt, je binnen een paar seconden weet of iemand iets voor je is. Ik heb nu een leuke man ontmoet, die ik nu een paar keer heb gezien. Maar ik weet niet of ik al verliefd ben of niet, ik denk het zelf nog niet. Omdat ik erg bang ben voor een relatie, kan ik me ook niet voorstellen dat ik zomaar verliefd word, ik denk dat er eerst een muur moet afbrokkelen. Is het raar om pas na een paar maanden verliefd te worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is helemaal niet raar om na een tijdje pas echt verliefd te worden. Als dit niet zo was, dan was ik nu nooit met mijn vrouw getrouwd. Wij vonden elkaar helemaal niets! Maar het groeide geweldig op, langzaam maar zeker. We zijn nu alweer 10 jaar ERG gelukkig met elkaar!

Nee dat is niet raar.. Ik geef mezelf als voorbeeld, toen ik mijn vriend voor het eerst zag wist ik het: dit is 'em! We zagen elkaar vaker en uiteindelijk kregen we contact, en toen wist ik het helemaal zeker. Maar hij had twijfels en was helemaal niet verliefd. Toch zijn we geen dag meer uit elkaar geweest en heeft de liefde ook zijn hart overwonnen. Verliefdheid is geen garantie voor liefde is mijn ervaring!

Liefde laat zich niet dwingen en is ook niet te koop.

Ik zou niet zeggen dat je binnen een paar seconden weet of iemand iets voor je IS, maar wel of iemand iets voor je ZOU KUNNEN ZIJN. Wel weet je in een paar seconden welke mensen die je voor het eerst ziet nooit iets voor je zouden kunnen zijn. En het is helemaal niet raar om pas na een paar maanden verliefd te worden; misschien is dat zelfs wel beter. Want dan heb je al een idee wat voor vlees je in de kuip hebt, terwijl de mensen die op het eerste gezicht verliefd worden niet weten aan welk avontuur ze beginnen.

DIt klopt inderdaad. Ik heb het zelf ook en ik hoor dat ook van anderen. In die eerste 10sec. neem je heel gauw waar of iemand bij je past of niet. Je kijkt naar het uiterlijk van iemand, zijn voorkomen, zijn kleding, je hoort zijn stem. Kortom: Het gaat om die oh zo belangrijke eerste indruk in die paar sec. dat je kunt bepalen of iemand wel/niet iets voor je is. De volgende stap is natuurlijk die klik. Als jullie het samen leuk hebben en langzamerhand er achter komen dat jullie overeenkomsten hebben, meer van elkaar willen weten en jullie op jullie gemak voelen bij elkaar, dan zou de vonk gelijk over kunnen slaan. Het kan ook anders gaan, dat jullie elkaar leuk vinden, maar nog er achter moeten komen wat er precies is tussen jullie. Is het omdat jullie je slechts tot elkaar aangetrokken voelen, voelen jullie je meer beste maatjes van elkaar of is het gewoon echt liefde? Tijd wijst alles uit. Dus neem er de tijd voor om hier achter te komen, leer elkaar gewoon rustig kennen, heb geen hoge verwachtingen. Wat ik hiermee wil zeggen is: Nee, het is niet raar om pas na een paar maanden verliefd te worden. Maar wanneer jullie beiden hetzelfde (aan)voelen, geef er dan ook aan toe! En laat die muur gewoon afbrokkelen. Als de berg niet naar Mohammed komt, zal Mohammed naar de berg moeten gaan ;) Heel veel succes en geniet er van! :)

Op het uiterlijk en in het doen en laten wel. Maar toch is er meer tijd en samenzijn nodig om goed te kunnen beoordelen of iemand bij je past, en het is helemaal niet raar om na enkele maanden verlieft te worden.

Ik geloof in bevliegingen op het eerste gezicht. Of 'iemand wat voor je is' is ook nogal breed uit te leggen. Ik geloof zeker dat je in een oogopslag aan iemand kunt zien of je het daar plat gezegd wel op zou kunnen, maar als je echt voor een langdurige relatie gaat dan komt er naar mijn mening wel meer bij kijken: je moet immers ook ontdekken of jullie karakters matchen, en persoonlijk geloof ik niet dat je dat in een paar seconden kunt zien.

Nee, dat is niet raar. Er bestaat n.l. ook liefde op het tweede gezicht. Echt waar!

Afgaan op een eerste reactie kan in de meeste gevallen ondoordacht en in sommige gevallen zelfs gevaarlijk zijn. Op het eerste gezicht verliefd worden klinkt heel leuk, alsof iets bovennatuurlijks je influistert dat je hiermee de rest van je leven gelukkig zult worden, maar dat is een zeldzaamheid, zoals het winnen van een loterij. Dus het is helemaal niet raar als je vele later verliefd op iemand wordt.

nee dat is bullshit, je kan wel hebben liefde op het eerste gezicht maar je moet toch iemand wel leren kennen voor je kan zeggen dat dat de ware voor jou is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100