Wat gebeuren er met de gevoelens met een persoon wanneer hij/zij op iemand verliefd is.

Maar beide hebben geen relatie gehad met elkaar, maar hebben elkaar ook niet direct afgewezen..

Wat gebeuren er met die gevoelens blijf je iets voelen voor die persoon?? Ook een jaar later?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Dat kan, maar het hoeft niet. Mogelijk kom je later 'de ware' tegen en is de herinnering aan de door jou genoemde persoon hooguit een leuke herinnering. Maar het kan ook dat je je leven lang spijt hebt dat je niets geprobeerd hebt en/of je je af blijft vragen 'wat als'. Dit valt niet te voorspellen en is voor elke persoon en zelfs elke situatie anders.

Je zult zelf de keus moeten maken of deze onzekerheid je mogelijk zal blijven achtervolgen door niets te doen, of dat je zekerheid schept door contact te zoeken met die persoon en of samen verder te gaan danwel een blauwetje te lopen (niet leuk, maar is makkelijker af te sluiten dan 'what if' of 'had ik maar').

De tijd zal het leren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ergste smoorverliefdheid gaat er naar verloop van tijd wel af, maar je zult wel altijd een zwak plekje blijven houden voor die persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms blijven de gevoelens, soms worden ze minder tot ze verdwijnen, soms verandert het langzaam in iets dat je eerder genegenheid dan verliefdheid kunt noemen.

Het is in ieder geval niet zo dat je gevoelens noodzakelijk hetzelfde blijven tot je iets met je verliefdheid doet. Een gevoel als verliefdheid heeft wel input nodig om voort te bestaan. Dat kan de aanwezigheid van de persoon zelf zijn, maar ook dat je de hele tijd aan diegene denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je echt voor die persoon wat voelt maar wilt er geen relatie mee,om wat voor reden dan ook,blijven die gevoelens altijd.ook als je die persoon n tijdje uit t oog verloren bent en dan weer tegen komt.voor mij is dat echte hechte vriendschap.(ik heb er ervaring mee)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid is een tijdelijke toestand.
Wie zich volop bevindt in zo'n situatie, denkt dat het levenslang blijft, want het is zo sterk en allesoverheersend, dat het onvoorstelbaar is, dat het ooit over zal gaan.
Toch zijn vrijwel alle (ook de allerhevigste) verliefdheden na een jaar of 3 over. Zeker als men er geen gevolg aan geeft.
( Ontmoetingen, brieven, bellen, mailen enzovoort)
Als er wel gevolg aan gegeven wordt, komt het ook beslist na enige tijd in een rustiger vaarwater. Er komt iets anders , iets duurzamers voor in de plaats, als het goed is. Liefde. Maatschap.
Een sluimerende verliefdheid ( waar jouw situatie aan doet denken) kan jaren voortsudderen met oplevinkjes en oplevingen. Maar als de kurk eenmaal van de fles is, verandert het sudderen meestal in ' vlammen' (wat toch meer bij het woord verliefdheid past) en vlammen is vrijwel altijd een korter leven beschoren dan sudderen.