hebben ouders meer te zeggen dan kinderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ouders dragen meer verantwoordelijkheid en zijn meer ervaren dan kinderen, dus is het in heel veel gevallen logisch dat ze meer te zeggen hebben. Dat betekent niet dat kinderen niets te vertellen hebben. Je leeft samen in een huis dus ook kinderen hebben recht om mee te beslissen.

Ik mag toch hopen van wel ja. Het zou een chaos worden als de kinderen het voor het zeggen krijgen, alhoewel ik om me heen (te) vaak zie dat ouders het met jouw stelling eens lijken te zijn.

Jazeker wel.tenzij de kinderen de hypotheek,gas en electra en alle andere kosten betalen.Als je eigen schoorsteen rookt,heb jij het voor het zeggen.

Zolang ouders alle rekeningen betalen en grote beslissingen moeten nemen hebben zij het voor het zeggen. Het zou iets anders kunnen gaan als het om de vakantiebestemming vaststellen gaat o.i.d. Alle belangrijke zaken zijn de verantwoording van de ouders. Zodra de kinderen meerderjarig zijn en het ouderlijk huis verlaten krijgen zij zelf de verantwoording over hun eigen doen en laten en mogen/moeten ze ook hun eigen rekeningen betalen.

Ja tot de kinderen 18 zijn,zijn ze de baas

Ouders kunnen ook aansprakelijk gesteld worden voor daden van hun kinderen. Logisch lijkt het mij dat ouders dan "meer te zeggen hebben dan kinderen". Kids weten dikwijls niet wat de verantwoordelijkheid van hun ouder is, maar geloof me, het kan tellen. Je zal het pas weten als je zelf kinderen hebt....

Eerlijk gezegd, vind ik je vraag wel iets leuks hebben. Helaas moet ik je toch teleurstellen: Ouders moeten veel zaken voor hun kinderen beslissen, bepalen en..helaas soms ook..verbieden. Pas als kinderen er zelf blijk van geven verstandig met verantwoording te kunnen omgaan kunnen de ouders beetje bij beetje hen die veranwoording toeschuiven. Opvoeden, heb ik altijd gezegd, is jezelf overbodig maken zodat je kinderen zichzelf in het leven goed kunnen redden. Hoe verstandiger dus de kinderen..hoe eerder ben je als ouder overbodig. Overbodig moet je niet zien als een persoon die je voor de voeten, dus in de weg, loopt..als maar iemand die je voor steeds minder zaken nodig hebt. Maar je ouders zie je op den duur dan veel meer als vrienden die je altijd met raad en daad willen bijstaan. Gr. Ton

Zolang het in het leer proces is tot een jaar of 18 wel ( tot op zekere hoogte ) Ouders willen het beste voor hun kinderen ( stimuleren ) . Maar ook vind ik belangrijk dat kinderen betrokken worden bij dagelijkse dingen (hun mening is ook belangrijk ) Ouders zijn een soort scheidsrechters en sturen bij waar nodig !

tot op zekere hoogte wel ja maar vanaf de pubertijd beginnen kinderen toch een mening te vormen over bepaalde onderwerpen. zo lang ze onder jou dak wonen ben jij toch de baas.

Als het gaat om beslissingen nemen "ja".Maar als het gaat om zeggen "nee".Een kind moet alles kunnen zeggen.En een ouder moet altijd luisteren en begrijpen.

zolang de kinderen in huis wonen en minderjarig zijn wel ja.

Uiteraard maken de ouders de belangrijke beslissingen. Toch moet je kijken hoe strak je moet vasthouden hieraan. Als kinderen iets willen wat niet schadelijk of slecht is, moet je afwegen of je hier heel streng op moet zijn. Probeer het vooral positief te houden. Vertel je kinderen wat ze wel mogen, ipv alleen de nadruk te leggen op wat niet mag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100