Weet je een alternatief op de vraag 'Hoe gaat het'?

Dit als reactie op de vraag waarom je niet altijd een eerlijk antwoord op deze vraag krijgt. Eigenlijk heeft iedereen een hekel aan dit soort beleefdheden, maar toch houden we ze uit gebrek aan beter. Laten we dan eens een paar goede alternatieven bedenken voor als je iemand tegenkomt en je een luchtige openingsvraag wilt hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon niet een vraag stellen maar iets zeggen als: Hallo, leuk je te zien! Hoi, blij dat ik je hier tref! En vervolgens een gesprek beginnen. En als je hem/haar beter kent, en weet wat ie heeft gedaan/gaat doen, kun je hem/haar een persoonlijkere vraag stellen: hoe was je vakantie? of 'Hoe ging het met je sollicitatie?'

Hoe staat het in het leven? Wil je aangesproken worden? Hoe maak je het? Wil je vertellen hoe het met je gaat? Toegevoegd na 3 minuten: Veel goed?

- Fijn je weer eens te zien! - Hallo! - Vragen naar iets specifieks ( hoe is het met je teen, baarmoeder, vader, hart, huis, werk, zoon, kleinkind enz.) als je het daar eerder ov er gehad hebt. - Hoi. Ik wil eigenlijk geen gebruik maken van de afgestompte vraag: " Hoe gaat het met je? " maar ben daar ondertussen wel hartstikke benieuwd naar. - Nu ik je toch zie..hoe gaat het met.... - Leuk je te zien, maar een ongelukkige plek (moment) om verder te praten. Spreken we iets af? enzovoort

Gaat 't weer een beetje.......?

ik trof net nog iemand die ik heel lang niet had gezien. Ik had zelfs al een slecht geweten, omdat ik ook niet had gebeld of geschreven. Dus zei ik net: 'ken je me nog wel' - en het ijs was meteen gebroken, ze wist direct wat ik bedoelde

Zoals de jongens die in ,,Het beste idee van Nederland'' bedacht hadden. Veel goed?

Tijd niet gezien ...of Wat een verrassing dat ik jou hier tref... of Dat is ook toevallig: liep laatst nog aan je te denken...of Wat leuk dat ik je zie!...of Zal ik vragen hoe het gaat ,of zullen we daar maar niet over beginnen....

het hangt ervan af wie dat vraagt . aan loslippigen zeg ik altijd dat het goed gaat omdat ik weet dat dat antwoord zich als een lopend vuurtje zal verspreiden dus bij hun is het antwoord altijd, hoe gaat het?""goed"' punt uit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100