Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn Polyamorie ( grenzeloos liefhebben) en universle liefde niet feitelijk hetzelfde? wat is jullie ervaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
825

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ben ik ook mij bezig...
Het is misschien een kwestie van motieven;
Vraag jezelf "waarom voel ik liefde voor iemand of iets? "
Als je een antwoord op die vraag kan geven dan is het geen universele liefde

Kan je liefde zonder een "ik" voelen?

Mijn voorlopig conclusie is dat in een universele liefde BIJNA geen ik voorkomt.

Maar misschien komt nog een andere conclusie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nja het valt me op ... ik heb in feite twee partners om het maar ff zo te noemen... maar ik ben gewoon gek met ze... gewoon om wie ze zijn... niet echt een reden of zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als polyamorie hetzelfde was zoals universele liefde dan had je dezelfde gevoelens wat je voor je partners voelt voor alles en iedereen, dus het is iets wat je in hun ziet wat je bij andere niet ziet. En dat heeft te maken met je "ik", het is een gedachte, hoor graag wat je ervan vindt :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja de grens is vaag... ik voel die gevoelens ook voor anderen en voor de een meer dan voor de ander... vandaar dak ook moeite heb te bepalen wat nou wat is endan... moet ik er wel een etiketje aan geven.,..

Andere antwoorden (1)

Nee. Bij polyamory heb je het over meerdere liefdespartners tegelijk. Bij universele liefde heb je het over liefde voor alles om je heen. Dis gaat dus over alles om je heen niet noodzakelijk alleen de mensen. Zeer nadrukkelijk verschillende zaken, imho.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding