Hoe leer je het beste op eigen benen te staan en onafhankelijk van anderen zelfstandig je besluiten nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is natuurlijk om op jezelf te gaan wonen, en niet alles wat je wilt doen tegen anderen vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuke en herkenbare vraag dus + Je hebt me nog eens doe wegmijmeren naar de tijd waarop ook ik als onzeker aagje op dat kruispunt van "Het Leven" stond. Je komt er wel hoor.
Enne...
Blijf er op Vertrouwen dat na elke zet die jij als minder geslaagd of zelfs uitzonderlijk slecht zou beschrijven er ALTIJD een periode van innerlijke groei volgt en daar kan je dan op teren om toch steeds weer in Jouw kunnen te geloven. Je staat er NOOIT alleen voor... je moet het enkel DURVEN aangeven dat je Hulp kan gebruiken en je zal niet weten waar eerst te beginnen omdat er meer hulpvaardigen zijn dan we vaak vermoeden. Soms zullen bepaalde mensen, waarop jij had gerekend, niet in staat zijn om jou te helpen of te steunen.
Maar... blijf Geloven dat er Altijd hulp komt.
Want...
soms komt de hulp uit totaal onverwachte hoek en dan ben je weer een moment van ongelooflijke dankbaarheid rijker ;-) En dan.... voor je het beseft....
ben jij degene die ook anderen een duwtje in de rug geeft omdat jij nog weet dat de eerste stap naar zelfstandigheid niet voor Iedereen even vlotjes verloopt en dat het ook onderweg geen overbodige luxe is om elkaar, op zijn minst Moreel, te blijven steunen. Succes x 2 tot in het Oneindige!

Het beste antwoord

Enerzijds door in jezelf te geloven en er op te vertrouwen dat jouw inbreng of jouw besluit een welgekomen eye-opener voor anderen kan zijn.

Anderzijds door een duidelijk doel voor ogen te hebben.
Wat wil je bereiken?
Wat heb jij er voor over om dat doel te bereiken?
Ken je mensen die reeds leven zoals jij wenst te leven?
Observeer hen dan.
Vraag hen ook hoe zij het aangepakt hebben.
Ze zullen het jou doorgaans graag vertellen.

Observeer ook mensen die datgene doen wat jij absoluut niet zou willen vertegenwoordigen en leer daaruit.

Maar...
hoe goed een mens zich ook theoretisch kan voorbereiden... er zullen zich altijd onverwachte zaken voordoen waardoor je afwijkt van hetgeen je wilde bereiken.

Weet dan dat iedereen door dat soort vallen-en-opstaan-fase MOET.
Daar is geen ontkomen aan.
Het hoort erbij én....
niet onbelangrijk 'het went'
en dan ben je vertrokken omdat je weet dat je uit ELKE ervaring, hoe bizar of ongewenst ook, het soort lessen kan trekken die jou een ongelooflijke kracht bezorgen om gewoon te blijven doorgaan om te leven zoals JIJ het wenst!

Er bestaat een boek met de titel "Niet Durven, toch Doen"

En daarmee is in feite een heel pak wijsheid verkondigd.

Voeg daarbij nog Humor zodat je op tijd en stond eens met jouw onvermijdelijke flaters kan lachen ;-)

Je kan uiteraard ook een Workshop in verband met Persoonlijke Ontwikkeling gaan volgen.
Er bestaan ook online Workshops.
De bijgevoegde link "je eigen leven leiden maar hoe" is slechts één online-support-mogelijkheid uit de ontelbaren.

Pik uit alles wat je eender waar hoort of leest, datgene wat naar JOUW gevoel het Beste bij Jou past want dat kan maar één iemand bepalen en dat ben JIJZELF!

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door die beslissingen te nemen, en van de fouten te leren.
12 jaar geleden
Je leert zelfstandig worden door risico's te durven nemen. Je moet fouten durven maken, en eruit leren. Wees niet bang om dingen uit te proberen. Overtref je zelf. Ga verder dan je grenzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door te doen!!! :-)

wat wil je? waarom wil je dat? is het haalbaar? welke middelen en manieren zijn hiervoor (nodig) welke stappen moet je ondernemen?

zijn er meer manieren weeg je de voor's en tegens af. vraag info, zoek het op op internet, vraag je ouders familie vrienden puur om een idee te krijgen waar je zelf nog niet aan gedacht had.

misschien kom je meerdere opties tegen, misschien heb je bruikbare tips.

dan maak je voor jezelf een overwogen keuze. en ga je een keer op je snavel is dat niet erg: dit is een leermomentje.

iedereen leert door vallen en opstaan want niemand is van de ene op de andere dag verstandig, onafhankelijk en staat helemaal op eigen beentjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij: Verantwoordelijkheid voor je eigen fouten nemen maar eigenlijk voor alles wat je doet! Ik had weinig keus, maar het is niet altijd even leuk/handig om onafhankelijk van anderen te zijn! (ik weet natuurlijk je situatie niet)