Hoe kan ik dit vertellen?

Ik ben 16 jaar en heb een vriend van 25 jaar sinds 9 maanden via internet. Hij woont in een ander land maar we bellen, msnen en webcammen elke dag met elkaar.
Zijn ouders weten dit al wel sinds het begin.

Hoe kan ik dit vertellen aan mijn ouders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Doe het stapje voor stapje. Vertel gewoon eerst dat je contact hebt met een jongen van internet en dat het erg gezellig is.
Tegen de tijd dat jullie echt plannen maken om elkaar te gaan zien i.r.l. dan zou ik mijn ouders pas vertellen dat er meer is dan gewoon vriendschap.
Veel mensen die wat ouder zijn hebben allerlei schrikbeelden bij internetcontacten en zo. Die denken meteen dat je een verkrachter aan de andere kant van het scherm hebt. Dus neem ze langzaam mee en dan komt het wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens +
Haal je ouders over zich aan te melden bij GV, en wellicht beantwoorden zij je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk weet je zelf al waar de schoen wringt, anders had je 9 maanden geleden al jouw ouders ingelicht. Neem de koe bij de horens en licht jouw ouders in, dan weet iedereen waar die aan toe is.
Eerlijk duurt het langst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou gewoon: mam, pap, ik moet jullie wat vertellen...
Ik heb al 9 maanden contact met een hele lieve jongen...
Enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel het in ieder geval aan iemand die je vertrouwt.je moeder of een vriendin. en pas op!! Anders kom je op youtube,.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou het bij wat je hebt :))
Je hebt het nu leuk.

Nu ben je 16 en wat is de bedoeling, verhuizen?
Nee toch, gewoon gezellig houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn vriend ook leren kennen via internet (woonde aan de andere kant van Nederland, maar gelukkig voor mij wel in hetzelfde land).

Ik heb mijn moeder verteld dat ik een leuke jongen had leren kennen via internet, een paar anekdotes verteld waar ik om moest lachen, etc. En omdat het nog niet zo heel serieus was, was het minder beladen.

Ik raad wel aan om open en eerlijk te zijn in je verhaal en geen dingen te gaan verdraaien of verbergen. Als ze het niet zo'n fijn idee vinden dat jij contact hebt met deze jongen is dat alleen omdat ze bezorgd om je zijn. Laat anders je ouders ook eens met hem praten of laat ze erbij zijn zodat je ze kunt voorstellen. Op die manier haal je een stukje mysterie bij je ouders weg en weten ze wie er aan de andere kant van de lijn zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen, het zal hun waarschijnlijk helemaal NIETS uitmaken. zolang je niet zegt ''Hij komt volgende maand op bezoek.'' Het zal hun waarschijnlijk niets uitmaken omdat hij toch niet in de buurt kan komen, want als je nog niets tegen je ouders hebt gezegd en nu bang bent.. zal dat het wel zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
EDIT: Ik zag net het leeftijd verschil. Het leeftijd verschil tussen jullie is in Nederland illegaal. 16 - 24 mag. Maar ja, ik zou niet weten hoe jou ouders daar op zullen reageren.