Zou een betalend relatiebureau een oplossing zijn?

Ik ben een singel van 31j en denk er hoe langer hoe meer over om me aan te sluiten bij een betalend relatiebureau. Zelf ben ik niet echt een spraakwaterval, niet zelfzeker en schuchter wat betreft contact met vrouwen van mijn leeftijd.
Een relatiebureau zou een oplossing kunnen zijn om me in contact te brengen met iemand maar dan vrees ik begint het probleem, ik zal zelf moeten afspreken en trachten een goed beeld te geven van mezelf op ik denk een uur of twee. Dat is nogal geforceerd en mezelf verkopen, dat lijkt me voor mij erg moeilijk. Zou ik er wel aan beginnen (vrij duur) of wacht ik beter nog wat af? (Her)kent iemand de situatie? Zijn er positieve of negatieve ervaringen?
Op het internet wel veel tips gevonden maar je kan het vergelijken met iemand met hoogtevrees, die weet ook wel dat hij/zij geen angst moet hebben maar het is toch sterker dan jezelf.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah ja idd. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja weet ik, maar ik heb nu eenmaal een mannen(macho)beroep, en aan hobby's geen gebrek (4 verschillende soorten vrijwilligerswerk). Het probleem zit vooral voor het begin.

Antwoorden (10)

Een relatiebureau kan zeker een stap zijn die helpt. Daar wordt je gekoppeld aan iemand die interesse heeft in een persoon zoals jij. En jij wordt gekoppeld aan een persoon die lijkt op jouw voorkeur. Hierdoor is er al een stukje spanning weg: Je weet dat er overeenkomsten zijn. En het verkopen is dan al minder nodig: Je bent beiden serieus op zoek, en wilt dus gewoon de ander leren kennen. Niet een verkoop praatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens kijken bij Parship, je kunt daar een gratis account aanmaken om eerst eens rustig de kat uit de boom te kijken, wat de reacties zijn. Als je het leuk vindt kun je het activeren en krijg je toegang tot alle functies. Een vriendin van mij doet het daar en is zeer tevreden over.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is geheel anoniem, en jij bepaalt wat je vrijgeeft. DUS GEWOON DOEN HET LEVEN IS KORT, NEE HEB JE EN JA KAN JE KRIJGEN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb dit al eens geprobeerd via be2, maar men moet zelf telkens contact nemen en zo. Soms geen antwoord. En in mijn geval nog steeds een drempel te hoog, volgens mij moet ik een beetje "geduwd" worden zonder echt verplicht. Nou ja ik hoop dat je me wel begrijpt.
Ik denk dat het niet uitmaakt of je nou wel of niet betaald voor iets, je houding/gedrag blijft daarbij hetzelfde. Ook als je niet betaald voor iets kun je erachter komen of je dezelfde interesses hebt en dingen gemeen hebt. Wel zijn de mensen die betalen misschien wat serieuzer op zoek en krijg je hulp bij het vinden van iemand die bij je past, ik blijf er bij dat je vanzelf wel iemand tegenkomt waarbij alles soepel loopt en je niet haastig/gedwongen op zoek moet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens via een datingsite hoe je het vindt om contact te hebben met dames die je niet kent en moet leren kennen. De kosten zijn vermoedelijk veel lager dan wanneer je inschrijft bij een relatiebureau. Zo heb je de kans om te ontdekken hoe de dames op jou reageren en ontwikkel je jezelf ook op het gebied van over jezelf vertellen en jezelf presenteren. Door eerst een tijdje met iemand te mailen krijg je een aardig beeld. Daarna kun je een keer bellen en als het dan nog steeds klikt spreek je wat af. Blijkt na een tijdje dat je het via een datingsite toch te oppervlakkig vindt of moeilijk vindt iemand te zoeken die bij je past en er op af te stappen, kun je op basis van die ervaring alsnog inschrijven bij een relatiebureau.

Je kunt ook overwegen om je geld te gebruiken om eerst eens een cursus te volgen die aansluit bij de problematiek waar jij tegen aanloopt. Je moet immers eerst je zelf waarderen en liefhebben voordat je een ander kunt waarderen en liefhebben en die ander jou ook kan waarderen en liefhebben. Na zo'n cursus voel je je waarschijnlijk veel zelfverzekerder en heb je helemaal geen relatiebureau nodig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat een relatiebureau voor jou geschikter is dan een datingsite. En dan eentje waarbij je face-to-face contact hebt met degene die de match uitzoekt.

Tijdens een gesprek wordt bekeken wie jij bent, en naar wie je op zoek bent. Dat wordt gematcht op interesses en raakvlakken met anderen - jelle geeft daar de voordelen al van aan. Wordt er een match gevonden, dan wordt die eerst voorbesproken. Je komt dan veel beter beslagen ten ijs, waardoor jij je ook zekerder voelt.

Je geeft aan dat je in het algemeen vrij schuchter bent en niet erg zelfverzekerd. Misschien is het voor jou - afgezien van je vraag hier - goed om eens met een coach te gaan praten. Die kan jou helpen om zelfverzekerder in je schoenen te staan, waardoor je jezelf niet hoeft te verkopen. De drempel om naar een coach te gaan is om verschillende redenen vaak hoog, maar ik kan het je erg aanraden eens te proberen.
Ik weet niet of je in de buurt van Amsterdam woont. Zoja, dan heb ik een goed (en heel betaalbaar) adres voor je!

Heel veel succes (en hopelijk ook plezier) gewenst bij je zoektocht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel gratis datingsites of sites die je eerst een tijdje gratis kan proberen. (lexa, badoo, parship, yellowdate, relatieplanet, datemenow, dating2000)
nou heb je aardig wat sites om rond te kijken.

Ik ben zelf een vrouw van 25 en single, maar ik vind het juist heerlijk om lekker alleen te zijn.

Denk er aan, op ieder potje past een dekseltje, en dat dekseltje loopt vast ergens rond!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin vooral niet aan een relatiebemiddelingsbureau. Ik weet waar ik het over heb. Ik ben bevoegd relatiebemiddelingsconsulente, heb destijds zo n diploma gehaald. De bureaus willen geld verdienen, ondanks al hun mooie verhalen.

Als iemand moeilijk contact maakt, dan helpt daar geen enkel bemiddelingsbureau bij.
Je zal eerst eens heel goed in contact met jezelf moeten komen. Probeer eens uit te zoeken, wat je leuk vrijwilligerswerk vindt. En ook wat je leuk vindt om te doen aan vrijetijdsbesteding. Wat zijn prettige plaatsen om mensen te ontmoeten, en wat zou je van je medemensen willen weten en waarom? En wat vind je dat andere mensen van jou mogen weten.
Treedt de wereld met open vizier tegemoet, laat een vriendelijk, lachend gezicht zien, steek hier en daar een handje uit. Stuur eens een kaartje, probeer mensen blij te maken, geeft niet wie, dat maakt jouzelf ook blijer.
De wereld is groot, er is veel moois te beleven. En aangezien we zijn geschapen om niet alleen te blijven komen er voor jou ook mensen op je pad, en uiteindelijk ook DE IEMAND, met wie je de wereld verder gaat beleven.

Heus waar, af en toe een afspraak met een net zo contactarm mens als jij, voor 1500 E, dat schiet niet op.

Je begrijpt dat ik maar kort voor zo n bureau heb gewerkt. Toen ik eenmaal wist hoe het zat......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Punt, maar je moet ergens beginnen. Volgens mij is het beter iemand zelfvertrouwen te geven, en iets te kiezen voor een klein bedrag dan dat je het veel geld gaat kosten, en og geen mm verder komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stond ooit ingeschreven bij zo'n buro en mij werden gouden bergen beloofd maar ik ben besodemieterd waar ik bij stond... Weg geld en nog steeds single...
Wat je ook doet, ga niet bij Up2Date!
13 jaar geleden
Probeer je sociale contacten en je vriendenkring uit te breiden. Facebook is daar een mogelijkheid bij, zelf heb ik het afgelopen jaar 2 hele lieve dames leren kennen waar ik zo mee in het leven zou kunnen verder gaan, en dat terwijl ik niet eens op zoek was!! (heb een langdurige stabiele relatie die perfect zit). Ben zelf ook een zeer introvert persoon, maar online via het net durf je al wat meer en bovendien leer je via Facebook vrienden van vrienden kennen dus kunnen die je al een introductie geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat er veel mensen zijn zoals jij die precies in hetzelfde schuitje zitten. Doe het volgende eens op een vrije dag of weekend. Zet de wekker en stap eens vroeg uit de veren. Verzorg je goed en kleed je eens op je best.

Ga eens winkelen in jouw buurt, en stap ook eens binnen in een winkel waar je anders nooit binnen zou stappen.
Koop een kleinood of vraag naar iets specifieks.

Ga niet naar een supermarkt maar ga naar de winkels met hun eigen specialiteit. Haal kaas bij een kaasboer en brood bij een warme bakker en ga zo maar door. Er gaat een wereld open met al die contacten.

En daar gaat het om in het leven, al die contacten. Klaag niet als je veel mensen voor je hebt in een winkel, maar observeer. Ontdek ook jezelf als je in bepaalde situaties verkeert, en hoe je diverse probleempjes oplost.

Liefde laat zich niet dwingen, en het blijft altijd de vraag of dat wel zou lukken met behulp van een relatiebemiddelingsbureau. (al of niet gratis)
Veel succes, maar ontdek eerst jezelf.