na 2 jaar is zijn houding veranderd, is dat een teken dat hij niet meer van mij houdt

Onzekerheid, in mijn relatie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De beroemde, beruchte 2 jaar....
Gemiddeld staat dat voor de verliefdheid tussen twee mensen, inclusief roze bril en een enorm acceptatievermogen, vlinders, algehele 'gekte', blijdschap en leven op een roze wolk van geluk.

Na twee jaar wordt het allemaal wat rustiger, en gaan gevoelens en relaties meer de diepte in, worden, als het goed is, eerlijker en reëler ten aanzien van de persoon, waar je je leven mee deelt. Dan begint het echte 'houden van', waarbij je elkaar ruimte geeft om te groeien, te veranderen, en er een diep besef van liefde voor die persoon meer en meer in je gevoelswereld groeit, worteltjes die dieper en dieper ingroeien en de boom die jullie relatie kan zijn, steviger en dikker en bestand tegen stormen maakt.

Maar helaas is dit niet altijd het geval : soms is er, als de verliefdheid een beetje normaliseert, weinig meer wat twee mensen bindt. Dan wordt het tijd om, dankbaar voor de geweldige tijd die je met elkaar doorgebracht hebt, weer eens een tijdje alleen op je paadje te lopen. Tot je een volgend persoon tegenkomt om een tijd mee op te lopen - of ook niet, en dan ga je je weggetje een tijdje of langere tijd alleen ...

Dus je zou eens kunnen nadenken, in hoeverre hij veranderd is naar jou toe. Is er een grote mate van vertrouwdheid, zijn jullie liefhebbende vrienden? Of heb je elkaar eigenlijk niets meer te vertellen?

Praat met hem, hoe hij dit ziet.
Want onzekerheid is het meest afschuwelijke gevoel, dat ik ken.
Je kunt veel beter weten waar je aan toe bent, dan gedachtenlezend (en misschien verkeerd interpreterend...)een soort raadseltje te moeten oplossen, en met vraagtekens door je dagen te gaan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
+ van mij voor je mooie vergelijking met dat paadje en trouwens voor je gehele antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat doe je bij een man die alleen maar wil dat je leuk en lief doet en mooi moet zitten zijn??? Dat willen lang niet alle mannen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij jóúw man in de afgelopen twee jaar dit ontdekt hebt, heb je geen partner, maar een marionettenspeler...
Heb je zin in een levenlang maroinet zijn?

Andere antwoorden (3)

Nou, ja, kijk. dat is een moeilijke ding. Wat namelijk is er veranderd aan zijn houding? Hoe was de houding, en hoe nu? Want kijk, als hij alleen maar krom is gaan staan, dan heeftie misschien last van zijn rug, en dan moet hij even langs de giropraxis, en dan komt het weer goed. maar als hij iedere keer dat hij met zijn rug naar jou gaat toestaan, dan heeft hij misschien of een dikke puist en dat hij zich daarvoor schaamt. Maar kan natuurlijk ook dat hij denkt van nou, die ben ik wel zat.
dus eigenlijk: ik weet het ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o. nou. dan moet je gewoon zeggen van "joh krelis! vroeger deed je nog wel eens dat je met slagroom naar de slaapkamer kwam! of dat je me aardbeien voerde! en nu zeg ja alleen maar ga s opzij je staat in beeld!" nou, en dan als hij zeg maar even bij zijn eigen nadenkt, dan denktie vanzellef wel van "goh. zal ik van de week een fles roze bubbel meenemen voor heen en weer te sprietzen" maar dan moettie wel oppassen met de kurk want anders heb je een blauw oog of de kapotte lmpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ja kijk. dat weet je al zeg je zelf wat dat zegt hij al zeg je zelf. wat je niet weet dat is: wil hij nog een beetje moeite doen voor je.
Ja, klopt, dan houdt hij niet meer van je. Maar het is ook een teken dat jouw houding veranderd is, want het is NOOIT een partij alleen die verandert. Dat wil overigens niet zeggen dat het weer kan veranderen in de relatie zodanig dat jullie weer van elkaar gaan houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wel heel vaag, dus is alleen een vaag antwoord mogelijk:

- Soms is een veranderde houding een teken dat de verliefdheid in rustiger vaarwater komt. Je kunt niet de rest van je leven dagelijks seks hangend in de kroonluchters hebben.

- Soms is een veranderde houding een teken dat je partner iets heel anders aan zijn hoofd heeft, bijvoorbeeld op zijn werk. Niet alles draait om jou.

- Soms is een veranderde houding een teken dat de liefde minder wordt.

- Soms is een veranderde houding een teken van nog iets heel anders.