Hoe kan ik de man van vriendin zonder ruzie mijn mening geven? Graag advies!

vanavond gaan we op bezoek bij goede vrienden
ik zie er als een berg tegenop want meestal loopt het uit op ruzie,of een flinke woordenwisseling.
hier in italie lijkt het wel of de mensen 24 uur per dag aan eten denken en de bereiding ervan
(ik ben een dieren liefhebber en verzorg ook nog eens een hele hoop straat honden en katten geef ze te eten en zorg elke ochtend dat er overal weer water voor hun staat
ik sta er letterlijk om 5 uur voor op om de beesten te verzorgen)
mijn vriendin en ik hebben het altijd samen over de dieren in het algemeen dan komt hij er tussen met zijn snep
ohh ja ik weet n goed recept hoe je zo'n beest kan klaarmaken beetje olie en uien en dan komt het
ik vraag vriendelijk steeds
je kan het ook over dieren hebben zonder dat je er steeds over praat hoe je ze moet eten
nu is mijn vraag..wat kan ik hem nu eens zeggen waarop ik in een keer zijn mond snoei en dat hij er geen antwoord op heeft..want mijn vriendschap met haar lijd hieronder

Toegevoegd na 2 uur:
even ter verduidelijking
wij praten niet de hele avond over dieren
hij fokt zijn dieren zelf en slacht ze ook zelf
en eet ze ook zelf
maar moeten wij als vrouwen dan de hele avond verhalen aanhoren over voetbal,auto's en sex
ook wij hebben onze onderwerpen
en dat ik voor de dieren in mijn omgeving zorg word mij niet kwalijk genomen eerder krijg ik veel respect van de mensen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien niet waar je om vraagt, maar toch even een opmerking. Misschien kun je het ook een keer ergens anders over hebben. Ik kan me best voorstellen dat als de man geen dierenvriend is, dat hij het helemaal niet gezellig vindt om de hele avond over dieren en dierenwelzijn te praten. Jullie hebben met zijn vieren afgesproken, en dan vind ik dat je de conversaties aan mag passen aan jullie vieren en niet alleen aan jullie tweeen. Jij ziet er tegenop om af te spreken omdat hij rare grappen maakt over dieren, hij ziet er tegenop omdat hij weet dat het weer de hele avond over 1 onderwerp gaat.

Het beste antwoord

"Ik denk dat jij ook smaakt met een beetje olie en uien..." en dan natuurlijk beetje vals erbij kijken. Denk dat het een goeie stille aanval kan zijn! Succes vanavond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je zult het beste met je vriendin kunnen praten en dan samen oplossing proberen te bedenken. Vraag aan die man anders, waarom hij elke keer zo doet en dat je het niet fijn vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik al honderde keren gezegd
Als vegetariër krijg ik ook wel eens van die opmerkingen van mensen die me daarmee denken te kunnen shockeren. Daar gaat het die mensen namelijk om, om die rare dierenliefhebber eens lekker op de kast te krijgen.

Mijn reactie is simpel: ik ga niet op de kast zitten. Ik lach erom, de angel is eruit, en hup, onderwerp afgesloten. Ik weet immers best dat ze niet echt canard du parc, perro de la calle of gatto della piazza gaan maken.

Als ik niet op de kast klim, krijgt de ander zijn lolletje niet, is er geen aanleiding voor ruzie, en is het voor die ander niet zo verdomd leuk om me de volgende keer wéér op de kast proberen te krijgen. Probleem opgelost!

Om een lang verhaal kort te maken: lekker laten gaan, hij is je energie niet waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige reden dat hij dat doet isvanwege de leuke reactie die hij er op krijgt. Als je die reactie niet geeft (Hij meent het immers niet echt) is de lol er snel vanaf.

Verder: Als HIJ dat graag wil doen, moet hij dat toch doen? Niet op ingaan. Gewoon negeren.

Trouwens even een vervelende opmerking van mijn kant: In plaats van zwerfkatten ed van water te voorzien, kan je we wellicht beter richting een dierenopvang laten gaan zodat ze uiemand krijgen die ervoor zorgt. Nu vergroot je het probleem alleen maar; Dieren die het goed genoeg hebben, planten zich voort. Zonder hulp hebben ze waarschijnlijk niet genoeg energie om loops te worden, en stabiliseertde populatie vanzelf. Als je ze weg haalt en bij gezinnen onder brengt hebben ze een beter leven. Jij zorgt er bnu voor dat er alelen maar meer komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet sfeerverhogend, maar pak me op iets wat hem dierbaar is. Ik heb twee hondjes waar ik gek op ben en een vriendin van ons riep te pas en te onpas 'o, ze zijn zo leuk....ze moesten alleen dichter bij de snelweg wonen'.

Iets in die trant heb ik dus een keer over haar kinderen gezegd en toen kwam de boodschap ineens aan. Ze vond het goed dat we haar bewust maakten van het feit dat het helemaal niet lollig was en voelde nu zelf hoe dat overkomt.

Deze benadering is niet zonder risico, want het kan ook op een oorlog uitdraaien. ALs dat zo is, moet je je afvragen hoe 'goed' die goede vrienden zijn.

Het is niet gezond om er als een berg tegenop te zien om naar goede vrienden te gaan. Beetje respect voor jouw opvattingen mag best van hun kant.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze heeft pas een miskraam gehad
maar hij is zo raar zij niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond met een kind vergelijken is echt het meest stupide wat men kan doen.
paulus811
13 jaar geleden
Flora; misschien heeft mijn hond voor mij wel net zoveel waarde als een kind voor een ander. En hoezo 'vergelijken'? Als iemand mij kwetst ga ik daar vol tegenin, dan is t daarna in ieder geval afgelopen. Goedschiks of kwaadschiks. Dat heeft niets met vergelijken te maken.
Er is een gouden regel: Spreek alleen over jezelf en over je eigen gevoelens en gedachten. Dus als je dat doet, dan lukt het wel. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jij en je vriendin een gezamenlijke liefde voor dieren hebben is heel leuk. Maar heb je je ooit wel eens bedacht hoe dat voor de man is van je vriendin? Iedere keer als jullie met z'n vieren bij elkaar komen gaat het over zielige straatdieren. Misschien probeert hij je al die tijd al duidelijk te maken dat hij het ook eens ergens anders over wil hebben.

Jullie spreken met z'n vieren af, zorg dan dat je ook met z'n vieren een leuke avond hebt (en niet alleen jij en je vriendin). Jij ziet er tegenop dat hij vervelende opmerkingen maakt, hij dat hij weer de hele avond dierenverhalen moet aanhoren.

Spreek gewoon ook eens lekker met z'n tweetjes af (jij en je vriendin). Als jullie dan eens met z'n vieren bij elkaar komen, kan het tenminste ook eens over iets anders gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou als ik jou was hem alleen maar even aankijken, ten teken dat je hem wel hebt gehoord en dan er niet op reageren.
Vervolgens haal je adem en praat je gewoon weer door met je vriendin, dan heb je hem duidelijk laten weten dat hij jouw energie en aandacht niet waard is.
Hij probeert je op de kast te krijgen en omdat jij je verdedigd vindt hij zichzelf reuze grappig.
Het zal wel een beetje aan de Zuid- Europese machocultuur liggen.
Op zich wel leuk maar niet ten koste van alles.
Niet meer op antwoorden, dan gaat de lol er wel van af.
En als ie zegt/vraagt of je 'nu beledigd bent' (of wat dan ook) moet je zo min mogelijk reageren.
De lol gaat er vanzelf wel af als hij geen respons meer krijgt.
Jouw mening moet je niet opdringen aan hem, heeft helemaal geen zin.
Hij daagt alleen maar uit en is echt niet van plan om die dieren op te eten.
Heus, probeer het maar!
Succes en ik wens je een gezellige avond toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij slacht zijn dieren
kippen, konijnen,en cavia's die die hij zelf fokt
die eet hij zelf op
ook al heb ik het over herten gelijk ohh die zijn lekker die maak je nog lekkerder als je er bv......en dan komt t
hoogst irritant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan ik je alleen maar heel veel sterkte toewensen vanavond!
Maar misschien dat mijn advies dan nog wel helpt om hem op te laten houden om jou op de kast te krijgen.