Kun je eisen stellen aan iemands huis voordat je erbij intrekt?

Bijvoorbeeld kun je vragen of iemand eerst wat spullen weggooit of wat planken maakt in de kledingkast of dat er een vloer in de keuken ligt, een spiegel in de badkamer? Zou liefde genoeg moeten zijn en ben ik aan het zeuren?

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zou ik zeker doen. Als je er een tijdje woont gaat het veel moelijker. Neem er samen de tijd voor. Liefde is nooit zo dat je je zelf helemaal inlevert. Liefde is altijd voorwaardelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je gaat samenwonen kun je best wat veranderingen voorstellen, maar eisen klinkt wel heel dwingend.
beter vliegen vangen met honing dan met azijn: Een voorstel: Zou het niet leuk zijn om.... of ik zou het prettig vinden dat...klinkt leuker dan: Je moet...
En geeft eerder resultaat denk ik
13 jaar geleden
Ik vind dat jij best eisen mag stellen als jij intrekt in iemand's huis.
Het is dan tenslotte ook jou huis, de plek waar jij je thuis moet gaan voelen en waar je gaat wonen.
Ik zou niet te ver te gaan in je eisen zodat de persoon waar jij bij in gaat wonen niet in een enorme verbouwing terrecht komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouja dat hangt af van het stadium va de relatie, als jij een maand na kennismaking bij iemand intrekt, kan eisen stellen tot wrijving leiden (the bad kind ;) ), wellicht helpt het als je het als suggestie brengt met een puppyface erbij. Maar over het algemeen moeten mensen die anderen uitnodigen bij hen in te trekken toch water bij de wijn doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eis stellen gaat misschien wat te ver maar in overleg moet heel veel lukken en komen jullie er wel uit.

Toegevoegd na 38 seconden:
En zeuren is het zeker niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als liefde genoeg is, dan komt die van twee kanten.
Dus als je uit liefde gaat samenwonen, dan is het logisch dat het huis aangepast wordt aan jullie samenwonen.

Is geen kwestie van zeuren.
Als je bij iemand intrekt, dan moet je zeker niet al je eigen wensen en ideeen opgeven.
Praat er samen over. Het wordt jouw toekomstig huis
dus jij moet daar net zo veel over te zeggen hebben
als die ander.

Let ook op jouw rechten. Als onderhuurder, medehuurder of hoe dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me niet meer dan logisch dat als je gaat samenwonen je samen gaat kijken hoe bepaalde dingen in huis ingericht gaan worden. Als je dat gewoon in overleg doet en in ieder geval zegt dat je het prettig zou vinden als bepaalde zaken worden veranderd klinkt dat al een stuk beter dan dat je het gaat "eisen".

Sterker nog... als iemand ineens zo bij mij mijn huis in komt stampen en zou eisen dat ik even alles zou veranderen omwille van de ander zou ik al heel gauw geneigd zijn om van samenwonen af te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Eisen stellen' klinkt iets te drastisch. Het gaat er om dat er in goed overleg een oplossing komt. Samenwonen = compromissen sluiten. Want als je relatie bestaat uit het stellen van eisen kan je je koffers beter ingepakt laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Géén eisen stellen!
Ik zou het maar een beetje rustig aan doen!

Samen in overleg gaan over wat jullie sámen van de inrichting vinden!
Dan rolt er vanzelf iets uit waar jullie het mogelijk samen over eens worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet op een subtiele manier toch bespreekbaar zijn lijkt me ! zonder dat je als veeleisend overkomt ! Nee heb je , ja kun je krijgen !