ik ben17 en wil bij mijn vriend wonen. heb geen toestemming van mijn ouders wat nu?

ik ben 17. en wordt in maart 18. ik wil weg thuis en ik wil weglopen. maar weglopen zonder plan is geen goed idee. dus ik zou naar mijn vriend gaan (20jaar) maar heb hiervoor geen toestemming van mijn ouders. is er echt geen mogelijkhied dat ik wegkan? kunnen ze me daar zomaar weghalen als ik toch naar daar ga? waar kan ik terecht? wordt het ander gezin gearesteers of vervolgt als dit uitkomt?

een jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Nog afgezien van of het mag ook niet echt verstandig om om die reden te gaan samenwonen en op die leeftijd. Op zo'n leeftijd beter om jezelf te ontdekken en eerst eens een tijdje op jezelf te wonen. Stel dat de relatie niet werkt, sta je op straat. Beter in het weekend naar hem toe. Als je thuissituatie erg problematisch is, zijn er opvangmogelijkheden. Anders zou je als gezin nog hulp kunnen krijgen.
Suzannedushi
een jaar geleden
Hee Naomi, ik heb je bericht gelezen en het klinkt eerlijk gezegd best zorgelijk. Volgens mij heb je het niet fijn thuis. Is er iemand in je omgeving met wie je hierover zou kunnen praten? Een opa/oma/oom/tante/ouders van een vriendin? Ik hoop dat dit lukt en dat je hiermee verder kunt en hulp gaat krijgen om hieruit te komen. Liefs Suzanne

Antwoorden (1)

Zonder toestemming... dan zul je moeten wachten tot je 18 bent. (of toch toestemming krijgen)
Als je tóch gaat dan zal, naast het feit dat jij terug gehaald kunt worden kan ook je vriend in de problemen komen wegens het aan het ouderlijk gezag onttrekken van een kind.
Rieneke1
een jaar geleden
Dat zal toch wel loslopen? Denk niet dat de politie iemand die over 5 mnd 18 wordt daar gaat weghalen, of de vriend aanklagen. Of het verstandig is, is punt 2.
LeonardN
een jaar geleden
Als de ouders bellen zal de politie gewoon moeten komen en de vriendin weghalen.
tinus1969
een jaar geleden
De vraag is dus vooral hoe hard de ouders dit aanpakken als VS daadwerkelijk weg loopt. De politie zal mss ook wat terughoudend zijn om meteen hard in te grijpen.