Is er ook een goed boek over pubers voor pubers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij hebben pubers wel genoeg aan de playboy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn puber is een meisje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Playgirl dan?

Antwoorden (4)

De "Hoe overleef ik.."-serie van Francine Oomen.
Misschien is dat wat erg op meisjes gericht, maar die hebben er zeker steun aan (zeggen de meiden hier in huis).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, tegelijk hetzelfde. Moet wel goed zijn dan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel eens gelezen?? Ze zijn oooooohhhhh zo vreselijk, en mijn dochter HAAT ze. Op school zijn ze wel populair ; bekende titel he ?
Onze puber is helemaal weg van de "Hoe overleef ik mijzelf" boeken en het recent uitgebrachte gelijknamige tijdschrift.

Voor ouders is er het blad J/M pubers.

Toegevoegd op 04-06-2009 14:30:51
Misschien als toevoeging: Er zijn nogal wat boeken die ingaan op de sexualiteit rond de puberteit. Dat zijn dus boeken over sexuele voorllichting. Daar hebben pubers ook wel behoefte aan, maar ik merk dat ze veel meer behoeft hebben aan verhalen van elkaar. Wat dat betreft vind ik de boeken en tijdschrift heel erg leuk. Althans als het om een dame in wording gaat ;o)

Toegevoegd op 04-06-2009 14:32:01
Jongens kunnen zich misschien behelpen met http://www.bol.com/nl/p/boeken/help-ik-word-puber-jongen/1001004005751327/index.html

Toegevoegd op 04-06-2009 14:33:00
TIP: Kwam een lijstje tegen van de GGD Ijsselland met tips. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie toevoeging, dat tijdschrift +1
Midas Dekkers heeft er een heel goed boek over geschreven... Titel weet ik niet, maar daar hebben we google voor... Midas Dekkers for you...

try www.scribd.com de site voor info-pdf´s

Toegevoegd op 04-06-2009 15:20:13
Midas is een kwajongen, dus dat is een boek van pubers voor pubers... :-))
en ik zal het toch nog voor je opzoeken ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het puberboek van Sanderijn van der Doef misschien?

Informatief boek voor (beginnende) pubers. In zeven 'delen' wordt de periode waarin kinderen beginnen te puberen, beschreven. Er is aandacht voor het lichaam dat verandert aan de buitenkant en aan de binnenkant, het uiterlijk, omgaan met elkaar, relatie met ouders, zoenen - verkering - seks en tot slot is er een informatieve wegwijzer voor opgroeiende kinderen. De informatie wordt verteld in korte, vriendelijke hoofdstukjes, waarin feiten en ervaringen van kinderen zelf op genuanceerde wijze worden gebracht. Er is veel ruimte voor humor en een knipoog, niet in het minst door de schitterende illustraties, die op cartoonachtige wijze (klein, groot en kleurig) een onlosmakelijk geheel vormen met de tekst. Er is veel aandacht voor de opmaak van de bladspiegel: bijna elk hoofdstuk kent op de achtergrond van tekst en illustraties een fleurige bladprint. Aansprekend is de integrale aanpak van het thema: lichamelijke kenmerken naast veranderende omgangsvormen thuis en met vrienden, oog voor uiterlijk naast gezonde voeding, lichaamsverzorging naast veilig vrijen en aandacht voor seksuele gevoelens. De psychologe/seksuologe en illustrator hebben vaker samengewerkt rond dit thema. Vanaf ca. 11 jaar.

Als je net begint te puberen, is dat de start van een spannende periode vol veranderingen. Niet alleen je lichaam gaat er anders uitzien, je gaat je ook anders gedragen. Je verandert aan de buiten-, maar ook aan de binnenkant. Je gaat anders over seks denken, je plek in het gezin verandert en je vrienden en vriendinnen worden steeds belangrijker...Sanderijn van der Doef, seksuologe en schrijfster, geeft heldere informatie over al die veranderingen.Marian Latour maakte de vaak humoristische tekeningen. Zo ontstond een boeiende en bijzondere handleiding voor alle (pre)pubers.
Bronnen: