Kan ik als volwassene vrouw van 28j geadopteerd worden door mijn pleegvader?

Geachte,
Ik heb een vrouw van 28j.
En wil grg geadopteerd worden door mijn pleegvader.
Is dat mogelijk ?
En wat moet ik doen en wat kost het?

Mvg,
Emm

een jaar geleden
1.4K
tinus1969
een jaar geleden
Wat wil je met die adoptie bereiken?

Antwoorden (2)

Vaak komt de vraag terug, of het mogelijk is om een meerderjarige te adopteren. Het antwoord luidt: ja, dat kan. De Nederlandse wet zegt dat het adoptiefkind in principe minderjarig moet zijn, maar ook een volwassene kan in bijzondere gevallen worden geadopteerd. Vaak is er dan sprake van een hechte, emotionele band tussen het volwassen adoptiefkind en de ouder(s). De wet staat in principe enkel adopties van minderjarigen toe, maar onder omstandigheden kan ook een volwassene een adoptie aanvragen.
Zie verder in bron:
een jaar geleden
ja hoor dat kan alltyd ook als je 50 bent het kost best veel geld als ook de naam wilt
een jaar geleden