Kind van negen zegt vaak kort achter el kaar mama ik hou van jou, waardoor komt dit?

Goedenavond ik heb een dochtertje van 9 jaar oud,zei zegt dagelijks mama ik hou van jou nou is dit niet zo vreemd natuurlijk maar in dit geval is het regelmatig dat ze het met een aantal minuten ertussen weer zegt.. ik ben 3jaar geleden gescheiden en heb een vriend ze zegt het ook vaak als hij erbij is.. wat zou een verklaring kunnen zijn van dit?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet

2 jaar geleden
3.2K
taillie
2 jaar geleden
ik zou hier niet te veel achter zoeken en gewoon genieten van het moment; Als ze 10 jaar ouder gaat zijn zal dat misschien niet meer zeggen :)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Sinds wanneer doet ze dit. Kan het miscchien dat ze verlatingsangst heeft, dat ze onzeker en bang is dat je van haar weg gaat omdat je scheiding een impact op haar had? Doet ze dit ook bij haar vader? Misschien is het gewoon je dochter die je graag wilt vertellen dat ze van je houdt of misschien is het aandacht vragen. Tja ik weet het niet, maar hoop natuurlijk dat het gewoon haar liefde voor je is
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Om afleiding te zoeken kun je een keer samen iets leuks doen..

Antwoorden (3)

Mogelijk is het een vorm van aandacht vragen, of de aandacht van jou voor je vriend verminderen. Ze heeft misschien jouw nieuwe vriend nog niet volledig geaccepteerd.
2 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat ze met jouw nieuwe vriend bang is dat je nu (niet meer? of) minder van haar houdt.
Zeggen “Ik hou van jou” is dan bedoeld om van jou te horen: “Ik hou ook van jou”.
Om haar minder onzeker te maken zou je zo nu en dan spontaan aan haar kunnen zeggen dat je heel veel van haar houdt.
2 jaar geleden
Best schattig! Misschien is het een vorm van aandacht vragen. Zeg zo nu en dan eens uit je zelf:'Ik hou van jou!' Misschien is het een vorm van aandachttrekkerij nu je een nieuwe vriend hebt. Laat daarom dus merken dat je nog steeds van haar houdt, maar ook van je nieuwe vriend. Die vriend heeft zij misschien nog niet helemaal geaccepteerd.