Hoe kan ik ervoor zorgen hij wel stil is?

Als ik lig te slapen heeft mijn vader nogal veel lawaai. Doet net als wanneer ik niet slaap, de deuren hard dicht, stampt op de trappen en praat nogal hard. Hij denkt zelf hij zacht doet, maar ik word er telkens wakker van. Wanneer hij ligt te slapen en ik maak ook maar een klein geluidje, krijg ik gelijk commentaar.

Toegevoegd na 7 minuten:
Praten is ook niet echt een goede optie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dan hetzelfde als hem gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oordopjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@JCA dat gaat niet. Onbekend vind deze manier van handelen erg slecht. Dat kan hij nooit bij een ander doen. Zelfs niet zijn ergste vijand.
misslobe
13 jaar geleden
Ja oordopjes!

Antwoorden (6)

het is beter om met je vader te praten, hem uitleggen dat je alles hoort en of hij er ook rekening mee kan houden zoals jij t doet wanneer hij slaapt
doof is je vader niet want dat zou een oorzaak kunnen zijn want hij hoort wel als jij iets te hard doet
gewoon praten samen..is de enige oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen de herrie van dichtslaande deuren kun je kleine rubbertjes in de sponningen plakken, dan knalt het niet meer zo. Dit werkt ook goed met keukenkastjes.
Als je er niet met je pa over kunt praten, is er dan iemand anders in huis die dat wel kan? Vraag aan die persoon om je pa er op aan te spreken.
Als je in een rijtje woont en het goed kunt vinden met de buren, vraag dan of die willen zeggen dat ze het goed kunnen horen als hij 's avonds hard praat, de trap op bonkt of met de deuren slaat. De meeste mensen vinden het niet leuk als hun buren dat zeggen, ook al klagen ze niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het enigszins mogelijk is, op jezelf gaan wonen. Op je profiel zie ik dat je 26 bent, en dat is een prima leeftijd om het zelf te gaan proberen. Mits de omstandigheden normaal zijn natuurlijk. Dat kan ik zo niet weten. Probeer wel om zonder ruzie het huis uit te gaan. In pais en vree is altijd het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was me voor ; dat was precies mijn gedachte. Je bent zésentwintig ; toen was ik al lang en breed getrouwd, en mijn moeder had toen al drie kinderen zelfs. Dan ga je je toch niet meer ergeren aan je pappa........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ho...wacht effe.....ik geloof dat we hier weer met een klein fantastje te doen hebben......
zie http://www.goeievraag.nl/vraag/.67348
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve ADHD heeft Karlijn dus ook last van een te rijke fantasie :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En, niet te vergeten, een zoontje dat in zijn broek poept terwijl hij daar niet de leeftijd voor heeft. Maar hopen dat haar eerste leeftijd (16) ook uit de dikke duim kwam dan... anders was ze er rond haar twaalfde al bij.
http://www.goeievraag.nl/vraag/vlekken-eruit.57974
en
http://www.goeievraag.nl/vraag/leuk-cadeau-man-35.56174 Te rijke fantasie lijkt me een understatement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een psychiater kan hier misschien iets mee Karlijn en Petra123
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die is al onder behandeling geloof ik. Bij haar eigen therapeut en alle lekentherapeuten op GV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, ze is hem gepeerd !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is makkelijk hier. Als je gesnapt wordt hef je jezelf gewoon op. Ik het echte leven gaat dat niet zo gemakkelijk. :-0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee, is dat de reden waarom iemand soms 'onbekend' is? Je kunt dan ook iemands profiel niet meer bekijken.
Ben nog maar een groentje op GV en begin vanavond pas te ontdekken dat er zo gefaked kan worden en dat iemand kan gaan 'minnen' vanwege wraaklustige gevoelens. Bizar.
@Marleen: goed speurwerk verricht joh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan laten ze maar meteen hun hele profiel verwijderen. Alle 'onbekends' zijn oud-deelnemers. Dat je niet meer ziet wie het was vind ik niet zo heel erg, wel jammes is dat je van een dergelijke deelnemer alle vragen en antwoorden niet meer bij elkaar kunt zien. Die geven namelijk vaak achteraf nog een mooi overzichtje voor wie het allemaal even gemist heeft. Dit was puur toeval trouwens hoor ; het duurt bij mij normaal altijd weken voor ik door heb dat er iets niet klopt.....en soms merk ik het nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jera, ik zag dat je mijn naam noemde, wat heb ik hiermee te maken?
Aha, jij hebt de criteria overgenomen van je vader. Alleen is hij je vader en heeft hij een enorme overmacht op jouw. Als hij het doet is het niet erg, maar het is wel erg als jij het doet. Dit onrecht kan jij niet verkroppen en je vindt dat je met gelijke waarden behandeld wil worden.

Wat je kunt proberen, is dat als hij je wakker heeft gemaakt, dat jij uit bed stapt en je naar je vader toe gaat met de vraag: pap, is er iets waarvoor je me wakker maakt?

Ik vermoed ook dat in jullie gezin je moeder als een buffer dient. Je vader kan misschien wel naar je moeder luisteren. Dus probeer er eens met je moeder over te praten. En anders kan je de bovenstaande vraag aan je vader stellen waar ook je moeder bij is.
Doe dit dan elke keer wanneer jij bent wakker geworden door je vader, want dan kan ook je moeder de ernst van de situatie zien.

Enne, je vader zal zeggen dat er niets is, en dat je weer moet gaan slapen.
Dan kan jij even opmerken: misschien kan je wat zachter zijn pap?

Blijf dit ook herhalen, want herhaling is een krachtig middel om iemand iets bij te brengen.

---

Misschien sta jij ook wel op scherp, slaap je met 1 oog dicht en hoor je elk geluid. Waarvoor zal jij dan paraat staan en wat zal dan het gevaar zijn?
Ben je erg bang voor je vader?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem zijn geluiden waardoor jij wakker wordt gemaakt eens op en 'draai' die af als hij zelf lekker ligt te slapen.

Als hij boos wordt..zeg hem dan dat je dat best kunt begrijpen..omdat jij daar ook altijd al boos om geworden bent.

En..dat hij nu eens zelf gewekt is door zijn eigen (stomme) kabaal.

Misschien dat hem dàn eindelijk de ogen opengaan.

Succes hoor!

Gr. Ton