Wat is een leuk doch betaalbaar (verjaardags)cadeau voor een kindje dat één jaar wordt?

En waar koop ik dat? ;-)

Toegevoegd na 15 minuten:
Het is trouwens voor een meisje.

Toegevoegd na 15 minuten:
Het is trouwens voor een meisje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Toevallig heb ik net voor mijn nichtje die binnenkort ook één jaar wordt mijzelf dezelfde vraag gesteld, misschien zijn dit een paar suggesties:

- mijn nichtje is gek op 'boekjes lezen' en dan met name boekjes waar ze aan kan voelen, die geluid maken of waar iets te ontdekken valt. Te koop in (kinder)boekenwinkels.
- instrumentjes vinden kinderen van die leeftijd vaak erg leuk. Het zelf muziek kunnen maken is iets wat ze niet snel verveeld. Je kunt bij Dille & Kamille mooie degelijke instrumentjes kopen (sambaballen of iets met belletjes bijvoorbeeld) en ander mooi speelgoed.
- Een wat duurder cadeau, maar wél erg leuk is een schommel. Een stevig exemplaar geschikt voor kinderen van die leeftijd uiteraard, kunnen ze lang plezier van hebben.

Succes met zoeken!

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog wat suggesties:

Leeftijd 1 en 2 jaar - nog niet alles onder controle
In de eerste levensjaren leert een kind enorm veel. Was uw kind het eerste jaar druk bezig met groeien, nu gaat hij vooral ontdekken. Sommige kinderen lopen al met 1 jaar en andere kinderen hebben wat langer de tijd nodig. Met de kunst om zichzelf te verplaatsen, leren ze nu ook dingen verplaatsen, openen, leeghalen, vullen etc. etc. Kortom een ontzettend leerzame tijd voor kind en ouder! Het speelgoed moet hier op afgestemd zijn. Niet alles gaat even gecontroleerd en speelgoed kan gevaarlijk zijn, omdat kinderen van 1 en 2 jaar nog geen gevolgen kunnen inschatten. Safety TIP: Controleer altijd zelf of de kleine onderdelen op het speelgoed wel goed vastzitten.

Voor kinderen van 1 en 2 jaar is geschikt speelgoed:
emmers en schepjes‚ houten trekfiguren‚ blokken‚ houten puzzels‚ karren‚ grote auto's‚ ballen‚ trommels‚ knuffels‚ badspeelgoed‚ stapelbekertjes‚ liedjesboekjes en prentenboekjes‚ hobbelpaard‚ loopfiets. Simpelweg een kom met water en zand vinden ze op deze leeftijd ook leuk, evenals potten en pannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niets aan toe te voegen +

Andere antwoorden (7)

Kleding is volgens mij heel leuk voor de ouders, want je geeft het meeste toch aan de ouders eigenlijk. En dan is de Zeeman een goede winkel om dat te kopen, En anders speelgoed, wat ook bij Zeeman te krijgen is, maar anders de bekende speelgoedwinkels. Bij speelgoed staat er een leeftijdsindicatie op om je te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het zulk heerlijk weer is een klein opblaasbaar spatterbadje met wat waterspeeltjes (eendjes, gietertje, enz)

Toegevoegd na 21 seconden:
De action heeft zulke dingen echt voor een habbekrats
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen van die leeftijd zijn blij met vanalles. Zo herinner ik me een lerares (pedagogiek) die haar kind voor haar 1e verjaardag een lege shampoofles gaf omdat dat kindje dat zo mooi vond. Nou geweldig toch, het geeft aan dat een kindje van die leeftijd gewoon bezig is met ontdekken. Dus geef een leuk (gratis) ontdek kado zoals bellenblaas, ballonnen, een bal. Houd het simpel, en natuurlijk. Mooie natuurlijke materialen is fijn voor een kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een popje ofzo. Bij de intertoys heb je van die bakken waar alles 1 of 2 euro is. Misschien ligt daar iets in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt HELEMAAL niks uit, als het maar in een leuke verpakking zit. Kinderen van een jaar worden in de regel bedolven onder speelgoed, voor zover ze dat nog niet al in de kraamtijd hebben gekregen 'voor later' maar spelen eigenlijk met alles wat er op dat moment aantrekkelijk uitziet. En aan het eind van de verjaardag zijn ze vaak ZO overdonderd van alle kado's, dat ze eigenlijk alleen maar met de verpakking spelen.

Het leukst zijn kado's waar je er niet al te veel van krijgt (en VOORAL geen knuffels !) en die je wat minder vak aanschaft, maar die jarenlang meegaan / plezier garanderen.

Mijn persoonlijke favoriet was altijd het boek ' Dolle pret met Pietertje Pet' , een voorleesboek/telboek/kijkboek op rijm met een klein stout jongetje, waar we vanaf 1 tot bijna 7 jaar plezier van hebben gehad. Of die nog verkrijgbaar is, weet ik niet, maar goede (voorlees/prenten)boeken zijn altijd een leuk kado.

Toegevoegd na 1 minuut:
Probeer de verleiding te weerstaan voor weinig geld ene hele grote berg schreeuwend gekleurd plastic te kopen voor eender welk doel ; dat ligt alleen maar ettelijke jaren troep te zijn in huis, zonder dat er ooit echt mee gespeeld wordt. Elke verjaardag krijg je bergen van die rommel (tot ze een jaar of 8 zijn) en hoewel het vaak leuk geven en uitpakken is, levert het in de regel maar erg weinig speelplezier op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een knuffel is volgens mij altijd goed, maar dat geeft bijna iedereen al. Dus... ehm... Misschien een loop-fietsje/autootje. Of iets met veel muziekjes enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een folieballon in de vorm van een 1 of met Dorah/ Pooh erop. Kun jij bij feestwinkels kopen. Gegarandeerd succes.