hoe word ik minder gesloten naar mijn vriendin?

Een jaar geleden ging mijn eerste relatie kapot met een meisje waar ik helemaal gek van was al hadden we wel vaak ruzie als ze bij mij logeerde en de laatste maand vond ze me toen al niet meer leuk en liep achter anderen aan zonder dat ik dat wist.

Het is toen uit gegaan en ben er voor een lange tijd helemaal kapot van geweest tot dat ik een ander meisje leuk begon te vinden met helaas net zoals die een afstand er tussen maar dat hield me niet tegen want ik kende haar via msn al een tijdje en wou alles rustig aan doen maar tot mijn verbazing vond zij mij ook leuk en kregen we wat.

Mijn fout was dat ik heel erg veel heb zitten vergelijken met haar en mijn ex (dat had ik haar niet verteld) en was daardoor erg onzeker geworden omdat ik veel minder enthousiast was bij haar en gewoon wat meer gesloten.

Onder tussen ben ik nu al bijna 5 maanden met haar samen en ik heb het gevoel dat of ik misschien het van mijn 1ste relatie niet helemaal heb verwerkt en dat me belemmert omdat ik alleen maar ruzie met mijn ex heb gehad of dat misschien zij (mijn vriendin nu) toch niet helemaal de waren voor mij zou zijn al wat er dan tegen staat als we samen zijn is het altijd leuk en nooit ruzies.

Maar als ik al denk aan om het uit te maken word ik heel erg verdrietig en ik begin hierdoor steeds meer aan mijn gevoelens te twijfelen wat ik wel of niet voel want ik ben persoonlijk erg in de war hier door.

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Kaito

(Ik vind mijn ex niet meer leuk)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Klinkt natuurlijk heel logisch, maar meer jezelf open stellen voor je nieuwe vriendin. Vertel eerlijk wat er op je hart ligt en ik durf dan bijna met zekerheid te zeggen dat jullie relatie er beter van word. Probeer je ex uit je hoofd te zetten om je nieuwe vriendin een eerlijke kans te geven. Sta open voor nieuwe dingen en neem vooral de leuke/goede dingen van je nieuwe relatie onder de loep.

Je nieuwe vriendin vind je niet voor niets een leuke jongen, dus blijf (hoe moeilijk het ook klinkt) gewoon jezelf en geniet meer van je nieuwe relatie dan dat je denken kan ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is uiteindelijk simpel: vertel haar wat je op je hart hebt. Het zal misschien soms even schrikken zijn, en vooral wennen voor jullie allebei, maar het werkt echt het beste.