Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een dominoblokje stikgevaar voor een baby in huis?

Ik wil graag een domino rally set kopen voor mijn dochter, ik vrees alleen dat er soms blokjes zullen rond zwerven. De grootste die ik momenteel vind heeft blokjes van 5,5 x 3,5 x 0,8 (hoogte x breedte x dikte) is dit een stikgevaar? Uiteraard ruimen we wel op en houd ik het uit de buurt

2 jaar geleden
2.1K
Pieterke
2 jaar geleden
Ik zou het risico niet nemen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De domino stenen zijn zo groot dat die niet ingeslikt kunnen worden. En ze zijn hoekig, niet rond. Als je baby het in de mond steekt, is er altijd wel ergens een zijde waar nog lucht langs kan. Alleen als je baby een dominosteen zelf heel diep in de keel zou duwen, zou het de luchtpijp kunnen blokkeren. Die situatie heft zichzelf direct op als je kindje stopt met duwen. En dat zal vanzelf gebeuren als hij/zij even geen adem kan halen.

In de speed-domino (domino rally) die ik vroeger had, zaten gaten in de stenen. Ik weet niet of ze dat allemaal hebben. Als je kindje zo'n steen overdwars in de mond zou stoppen, kan er nog gewoon door die gaten geademd worden. Veiliger dan lego duplo wat dat betreft en dat is ook geschikt voor kleine kindjes.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding