Het klikt niet met de zus+partner van mijn vriend, hoe kan ik dit verbeteren?

We gaan binnenkort uit eten maar ik maak me nu al zorgen waar ik het over moet hebben omdat we weinig overeenkomsten en aansluitingspunten hebben. Ik heb het gevoel dat ik er een beetje bij hang.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk weet je vriend, dat het met zijn zus en haar partner niet zo vlotjes verloopt - zo niet, dan zou ik dit zeker met hem bespreken...Ook, dat je een beetje bezorgd bent over het verloop van die avond.
Hij en zijn zus zullen de avond een beetje moeten 'dragen', omdat zij tenslotte de spil zijn van jullie viertal-aan-tafel.

Je vriend heeft jou uitgekozen, en dat moet eigenlijk voor jou reden genoeg zijn om niet een 'bijhang-gevoel' te hebben : voor je vriend ben jij immers de belangrijkste.

Dus ontspan je, en ga er heel open naar toe. Overschreeuw jezelf niet uit ongemakkelijkheid : er is altijd één mens in een groepje, die wat meer luistert dan zegt, en misschien ben jij dit : hoe kunnen praters praten, als er niemand luistert?
Je bent tenslotte niet de ingehuurde grote entertainer - je bent de vrouw, waar je vriend van houdt, en als zodanig moeten ze je op voorhand al volledig accepteren.
Wacht rustig af wat ze aan je vragen - tijd genoeg, om dan bij het antwoorden aan het woord te komen. Laat het 'leiden' van de avond gewoon over aan je vriend en zijn zus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ik had er op deze manier niet over nagedacht en het geeft mij vertrouwen, dank!

Andere antwoorden (5)

Tijdens dat etentje kan je je belangstelling voor hun leven en hun activiteiten uiten. Wie weet hebben ze toch wel hobby s en interesses die leuk zijn voor je om over te praten. Als je hun verhalen niet leuk vindt, doe dan alsof.
Investeer even wat moeite.
Je hoeft geen afwachtende houding aan te nemen.

Gezellig etentje!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn jouw verwachtingen? Verwacht nooit een relatie die altijd 100% is. Verliefd zijn is in 1 woord geweldig, maar weet waar jouw prioriteiten in het leven liggen. Het gaat om de toekomst van beide, vergeet dat nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie kans, om ze beter te leren kennen. Respecteer ze zoals ze zijn, en laat merken, dat jij dat ook van hun verwacht. Wie weet komt die "klik" nog wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelf meegemaakt met een persoon zulk een dominante gesprekken voerde dat een ieder hem gegeven moment de rug toekeerde ,toen heb ik mijn verstand op nul gezet ,met oh en ah ,s laten merken hoe interresant het allemaal was ,toen viel het mee ne hoorde ik later hoe vreselijk aardig deze persoon mij had gevonden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zorgt voor een gespannen sfeer ,en je vraagt je af hoe je dit kunt verbeteren ? Als het wederzijds is moet het natuurlijk van 2 kanten komen ! ( proberen het toch gezellig te houden ) Mensen naar de mond praten voor de goede vrede is ook niet goed . Maar je hoort vaker dat bepaalde mensen niet met elkaar overweg kunnen , dat karakters botsen , en vaak blijft dat helaas zo al doet een kant (jij) nog zo zijn best ! Het beste voor de toekomst . Gr.