Hoe kun je stoppen met jezelf valse hoop te geven?

Hoi mensen

Ik ben verliefd geworden op een collega van mij. En ja, dat klinkt allemaal erg leuk, maar zoals iedereen weet, is liefde alleen leuk als het ook wederzijds is. Als dat niet zo is, dat is dat flink zuur kan ik je vertellen.

Ik had haar mee uit gevraagd, en, ze vond me op zich wel leuk, maar ze vond me te jong. Ik ben 26 en zij is 28 dus mijns inziens valt dat wel mee. Heb dus eerder het gevoel dat het haar manier is om te zeggen: nee, je bent te lillijk.

Ik ga veel met haar om. Zie haar veel, praat veel met haar en is altijd gezellig. Allemaal leuk en aardig, maar ik merk gewoon dat ik mezelf elke keer valse hoop geef door de manier waarop ze naar me kijkt. Misschien doet ze het ook wel expres omdat ze weet dat ik haar leuk vind, maar goed. Geloof normaal gesproken altijd in het goede in mensen, maar bij haar is het lastig op één of andere manier.

Maar goed, ik dwaal af. De vraag is dus hoe ik kan stoppen met mezelf valse hoop te geven. Het is gewoon niet realistisch en ik wil graag verder met m'n leven. Het lijkt onderhand wel wanhoop en wil er graag vanaf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet jou naam niet "Romeo " zijn :-)

Antwoorden (5)

Ik begrijp wel helemaal waar je juist inzit.. het is vreselijk om onbeantwoorde liefdes te hebben! Is er geen enkele mogelijkheid tot een ietwat dieper gesprek over dit onderwerp? Zodat het er bij jou uit is en je ook een sluitend antwoord van haar weet...

De rest van mijn antwoord zal je niet leuk vinden.. maar als je er niet kan over spreken met haar, denk ik dat je haar het best kan vergeten (of verwerken) wanneer je haar niet meer ziet.. ofwel laat je je overplaatsen ofwel zoek je elders werk..

Als je haar dagelijks zal bijven zien zal het contact ook hetzelfde blijven.. en dat is moeilijk.. een dagelijkse confrontatie zou ik vreselijk vinden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vindt ze je te jong qua levenservaring. Niet meteen denken dat je lelijk bent, ze wil immers wel met je gezien worden! Elke keer als ze naar je kijkt, moet je bij jezelf denken "NEE". Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jij 2 jaar jonger bent als zij lijkt mij geen steekhoudende reden om geen relatie met jou te willen. Twee jaar is bijna niks. Ze vindt je op zich wel leuk en ze is ook met je uit gegaan. Ik geloof dus niet dat ze met andere woorden wilde zeggen dat jij te lelijk bent. Als ik jou was zou ik nog eens een gesprek met haar aangaan. Vraag haar of het zinvol is te hopen dat zij je nader wil leren kennen. Stel voor dat jullie gewoon vrienden met elkaar worden zonder dat jullie het voorlopig over een relatie hebben. Als ze privé met jou wil omgaan geef haar dan de tijd om nader tot jou te komen. Misschien wil zij signalen van jou dat je de moed nog niet opgeeft en bereid bent moeite voor haar te doen. Die signalen zijn dan dat je leuke dingen organiseert die jullie samen kunnen gaan doen; af en toe eens een bloemetje; aandacht voor de dingen die zij je vertelt; belangstelling tonen voor haar persoonlijk wel en wee; hulp bij het een of ander. Als ze geen nader contact wil en je kan haar niet uit je hoofd zetten zou ik van werk veranderen of om overplaatsing vragen naar een plek waar ik haar niet steeds tegen kwam. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan laat het gewoon een leuke collega zijn , en denk er verder niets bij . Ze had je wel beter eerlijk kunnen zeggen dat ze geen relatie met je wil . Op de manier van haar zou het alleen van het leeftijd verschil afhangen van 2 jaar !?!? Maar je kunt ook niet zeggen dat het is omdat je voor haar te lelijk zou zijn ! Dat is een vooroordeel . Ze wil geen relatie met je , en dat moet je accepteren ! Een relatie mag en kun je niet forceren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, lelijk vindt ze jou niet, anders zou de niet met je gezien willen worden. Onaardig vindt ze jou ook niet, anders zou ze niet zo vaak met je optrekken. Maar om wat voor reden dan ook (die is er zeker maar wil ze misschien niet zeggen vandaar de smoes van de leeftijd) wil ze geen relatie met jou.
Kijk ik heb heel wat mensen die ik zeeeeer aardig vind, en waar ik graag mee optrek, maar waar ik nooit een relatie mee zou willen!

Bovendien als ze een reden heeft om geen relatie met jou te willen kan die reden kan wel of niet met jou te maken hebben. Misschien is ze zelf wel verliefd op iemand anders en wil ze die piste eerst bewandelen...