Waar kijken vrouwen naar?

Mannen letten maar op 2 dingen: of je bent een billen-man of je bent een borsten-man. Maar waar letten vrouwen eigenlijk op?

Toegevoegd na 3 dagen:
Dit nieuwsbericht verklaart de uiteenlopende reacties!
http://www.nu.nl/wetenschap/2032505/vrouwen-verdeeld-over-mannelijk-schoonheidsideaal.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de aanname in de vraag dat er maar twee types mannen zijn als het op dit soort dingen aankomt eigenlijk stuitend. Heb je nooit gehoord van mensen die niet zozeer op het uiterlijk letten, of mensen die juist vallen op benen of van mensen die (zoals wetenschappers ook bevestigd hebben) afgaan op de verhouding tussen de breedte van de heupen en de taille?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groot gelijk, Lodewijk. Hij doet hier alle mannen tekort, in mijn ogen. Althans, veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach je mag de vraag best met een korreltje zout nemen, het is slechts een veel geuitte spreuk. Was benieuwd welke visuele aspecten aan een man voor vrouwen belangrijk zijn.
Zo goed? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een heel andere vraag :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van de discussie hierboven... wat veel antwoorden. Zou het aan het type vraag liggen? Wat zegt dat over de GVers?

Het beste antwoord

Ik heb vriendinnen die mij kunnen vertellen dat hun vriend of man zulke heerlijke handen heeft, of een lekker kontje( populair), of mooie ogen of zo sterk is, of zo lekker kan koken, of zulke mooie kuiten heeft(echt waar), of zo lief met kleine kindjes omgaat, of zo'n mooie auto heeft(!), of zo lekker verdient(!!), of zo heerlijk is in bed is.
Uiterlijk is bijna niet relevant voor mij. Ik vind het wel fijn als mijn partner langer is dan ik ben. Maar verder zoek ik naar iemand met wie ik kan lachen en huilen. Naast wie ik smorgens wakker kan worden en denk: dat is mijn man, op hem kan ik bouwen.
En ik weet uit ervaring dat veel mannen daar evenzo behoefte aan hebben. En ik weet ook dat de borsten-billen mannen er ook zijn en dat ze onverbeterlijk zijn in dat opzicht, helaas, want ze ontzeggen zich daarmee veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord maakte het beste duidelijk dat het voor een ieder anders is.

Andere antwoorden (20)

Vrouwen kijken vnl. naar in welke auto je rijdt en naar 't huis waar je in woont.

Ik ben trouwens zowel geen 'billen-' als 'borstenman' - die bewering gaat niet op.

Toegevoegd op 27-06-2009 05:41:25
Ff ter verduidelijking op mijn 1e zin: dat was een conclusie uit een onderzoek bij 't vergelijken tussen mannen en vrouwen. Waar dus de verschillen lagen. Mannen keken vooral naar de persoon zelf, en vrouwen naar 'bijgaande zaken' zoals de auto.

Dat is dus zeker niet wat ik voorsta, da's alleen een conclusie van een onderzoek.

Toegevoegd op 27-06-2009 05:53:04
N.a.v. de wat anders gestelde vraag (nu gaat 't alleen nog over 't uiterlijk) in de reacties onder de hoofdvraag:
Gebit en kleren. Daar letten de vrouwen volgens mij 't meest op. Gebit: da's onderzocht. Kleren: ik weet dat veel vrouwen moeilijk doen over witte sokken. Dus waarschijnlijk vinden ze kleding heel belangrijk. (Al is er nog steeds geen geldig argument gegeven waarom witte sokken dan slecht zijn, bij een eerdere vraag daarover: http://www.goeievraag.nl/vraag/mis-witte-sokken.12355 )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een onzin.
echt belachelijk.
mijn vriend is in de 40 niet rijk geen mooie auto maar een innerlijk waar veel wat van zouden kunnen leren. en daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm, zie voor de gein mijn reactie hierboven bij de vraag zelf. Ik denk dat de stelling in de vraag veel te kort door de bocht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk gaat 't daarom. Ik vertel alleen wat er laatst in de krant stond n.a.v. een onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, mijn antwoord was @bailey. Tijdens 't tikken kwam Lodewijk's antwoord er tussendoor :)
@mlodewijk:
Yep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had ik al door hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@lodewijk: jij misschien wel, maar misschien niet iedereen :).
heb je verslavingen.
ben je eerlijk.
en dan ben ik al snel tevrede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke verslaving vind je het meest aantrekkelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen enkele roken oke kan ik mee leven.
al het andere mag je ver buiten mijn bereik gaan uitoefenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent dus niet snel tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist wel. maar een verslaving is een sociaal zwakke manier van je problemen weg moffelen, en die moet ik niet.
Vrouwen kijken naar een leuke kop, uitstraling, totale lichaamsbouw - er zijn zat elementen aan een man die voor een vrouw een visuele prikkel kunnen vormen. Benen en billen en borstkas vallen daar zeker ook onder.

Er zijn natuurlijk grote verschillen tussen smaken onderling, maar extreme spierballen, veel lichaamshaar en gezichtsbeharing scoren vreemd genoeg (in onze cultuur althans) helemaal niet zo hoog, hoewel dit uitgesproken mannelijke kenmerken zijn.

Dat voor wat betreft de sexuele aantrekkingskracht op het eerste gezicht. Voor een serieuze en langdurige relatie gaan vrouwen toch meer op niet in het oog springende kenmerken letten als karakter, gevoel voor humor, en misschien ook wel materiele zaken als inkomen of opleiding ; ofwel : is deze man geschikt materiaal om het nest ook groot te brengen als de voortplanting achter de rug is. Maar ik denk dat dat voor mannen niet veel anders is.

Ik geloof trouwens ook niet dat alle mannen alleen op billen of borsten letten. Zeker niet als ze geen 18 meer zijn. Een aantrekkelijke uitstraling of een leuke babbel doen zeker ook mee. Zo oppervlakkig zijn zelfs de meeste mannen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Billen én borsten.

Maar ik kijk ook wel eens naar mannen. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1. Het is nog waar ook! ik ben het er helemaal mee eens.
Als het gaat om het kiezen van een partner, dan kijken vrouwen naar het karakter van de man.

Als je je afvraagt waar vrouwen naar kijken als het om uiterlijk gaat, dan wil ik je wijzen op een onderzoek dat gedaan is.
Daarbij werd bij zowel mannen als vrouwen bekeken waar ze naar kijken als er iemand van het andere geslacht binnen komt.
Bij mannen gaat de blik van het gezicht naar de borsten, naar het kruis, langs de borsten weer terug naar het gezicht.
Bij vrouwen gaat de blik van het gezicht naar het kruis en weer terug.
Eigenlijk kijken vrouwen dus naar minder punten wat uiterlijk betreft dan mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk ben ik een uitzondering op de regel, maar ik kijk naar ogen en uitstraling. Ogen kunnen me enorm aantrekken, dit is ook het eerste waar ik bij mijn vriend op viel. Als de uitstraling me niet aanspreekt, kan de man nog 'zo lekker' zijn, maar dan is mijn interesse meteen weg.

Ik kijk eigenlijk niet naar lichaamsbouw, een achterwerk of borstkas. Ik zie het wel maar het doet me niets. Het doet me eigenlijk pas iets als ik verliefd ben, dan zie ik alles! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens!
Eerlijk gezegd heb ik altijd een beetje moeite met dit soort generaliserende vragen. want je kan niet zeggen dat alle mannen op borsten of billen vallen, wat een onzin!

Ik kan deze vraag dus puur alleen beantwoorden vanuit mijzelf en ik val niet op één type man laatstaan op zn billen. Ik val vooral op zachtaardige mannen en vooral niet op machos. En lang, kort, dik ,dun ,blond of donker dat maakt mij gewoon echt niet uit.
Tuurlijk vind ik een man ook wel eens leuk zonder dat ik hem gesproken heb, maar dan nog is het meer zijn uitstraling als zn "knappe"uiterlijk wat mij in een man aantrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het alleen over het uiterlijk hebt kijk ik allereerst naar de ogen en de mond. Dan naar de armen ,taille , billen en benen. Of hij groot of klein van stuk is interesseert me niet, maar hij moet niet te dik en niet te mager zijn. Veel lichaamsbeharing vind ik lelijk.
14 jaar geleden
Wordt misschien afgezaagd, maar ik kijk ook eerst naar ogen en mond (vorm en tanden)
Als daar een vlindertje op reageert, kijk ik naar zijn handen - slanke, handen met mooie vingers doen het voor me. Tegen die tijd is hij me wel voorbij gewandeld, en bij het nakijken vind ik z'n achterzijde leuk of niet - zo ja, hoop ik, dat hij even omkijkt.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mm lange dunne vingers hihi ;-) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 same same...
Vrouwen letten op energie... De uitstraling van de man...
Ten minste een vrouw die rijper is, wel te verstaan... Jonge vrouwen kijken meer naar het uiterlijk... En nog jonger is het als volgt: I like you, if you (are) like me...

Dus hier heb je al drie categorieën...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kijk naar de energie van een man... zijn uitstraling zeg maar... dat doe ik natuurlijk niet met mijn fysieke ogen...
die kijken naar als eerste naar ogen, mond en handen... en dan eventueel de rest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen zijn leuk als ze gewoon van vrouwen houden in het algemeen. Als ze op een natuurlijke manier een soort charmante flair hebben. Nooit te overdreven zijn. Uiterlijk is minder belangrijk. Inderdaad geen macho's; maar ook geen watjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of iemand een schoon gebit heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je niet een wit gebit?
eerst ogen, dan uiterlijke verzorging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik let op de uitstralingen van een man en of ie er verzorgd uit ziet, dat vind ik erg belangrijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voornamelijk de ogen en de mond en dan met name het gebit. Raar genoeg val ik op een mooi, regelmatig gebit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
armen, inkomen, ogen, intellect......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand durft 't verder te zeggen, maar inderdaad is inkomen waarschijnlijk een belangrijk onderdeel. Dit in tegenstelling bij mannen die een vrouw 'zoeken'.
Gespierde armen, handen, schouders voor de sexy... Borsthaar, bakkerbaarden en stoppels voor het mannelijke. Bovenstaande eigenschappen in combinatie met vriendelijke ogen, gevoeligheid en intellect is onweerstaanbaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de man in zijn geheel. Maar er zijn wel speciale dingen wat ik aantrekkelijk vind : mooie kop (strakke kaaklijn) mooie borstkast (type Romein), gewoon een lekker ding. Mijn mannetje dus :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar hoofd en model lijf
en
when I see ego,I go