Ik ben helemaal smoor op de vriendin van een van mijn beste vrienden. Help!

Om het nog lastiger te maken, ik heb zelf een vriendin, waar ik ook gek op ben, maar het is gewoon niet het zelfde...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Geniet van je gevoel voor die vriendin van
één van je beste vrienden, maar laat de pijn dat het nooit wat gaat worden toe in je hart . Dit gaat pijn doen maar het is niet anders ... Bedenk je dat als je doorgaat en over gaat tot "verovering" je de pijn en het verlies van je beste vrienden over je heen krijgt . Je gaat je er op den duur zeer schuldig over voelen.

Het leven is nooit "perfect " . Er wordt van ons gevraagd te voldoen aan bepaalde normen , niet alleen aan wat wij zelf willen , maar vooral ook om anderen geen pijn te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar uur geleden op een soortgelijke vraag geantwoord (help ik heb een lief, maar ik vind een ander zo leuk). Die vraag en de antwoorden zijn verdwenen.

Voor jou geldt hetzelfde:
Het leven is niet ideaal: NOOIT. Altijd is er wel iets te wensen en te verwachten en te willen en te hopen....

Het is zo zielig om daar alsmaar in toe te geven en er in mee te willen gaan. Het maakt een mens zo ongelukkig.

Die vriendin van een van je beste vrienden: zijn die gelukkig samen? Bemoei je er dan niet mee, laat het zo, maakt niets kapot.
Zorg dat je hen een poos uit de weg bent, niet hoeft te zien.

Jouw vriendin, daar ben je gek op?
Geeft haar dan extra aandacht, doe leuke dingen samen, verdiep die relatie.

Niets is hetzelfde. Altijd is er wel iets wat mooier of beter lijkt. Leer tevreden te zijn. Leer gelukkig te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord
Een gevoel kun je niet zomaar "uitzetten" dus zelfs als jij denkt, dit wil ik niet, ik ga er niks mee doen, weg met dat gevoel, is het niet weg.

Als je geluk hebt is het een kortstondige bevlieging (het gevoel dus) en is het binnenkort weg.

Juist omdat het een vriendin van een vriend is (en niet zomaar iemand in de tram) loop je het risico dat je het gevoel "cultiveert" OMDAT je waarschijnlijk er niets mee wilt doen. Dan zou het een obsessie kunnen worden en dan gaat het dus niet vanzelf weg. DAN heb je dus een probleem want dan kun je straks niemand meer recht aankijken. Pas daar dus aub voor op.

Mijn tip dus:
Zeg tegen jezelf, dit is een bevlieging, ik geniet nu even van het gevoel want over een paar weken is het weg en snap ik vast niet meer wat me opeens bezielde.

Dan gaat het vast weg en doet het dat niet, dan heb je echt een probleem want dan moet je gaan overwegen of je de levens van allerlei mensen overhoop gaat halen door er WEL iets mee te doen.
13 jaar geleden
Praat er eens over met jouw vriendin en met de vriendin van jouw vriend. Zolang niemand nog een hechte relatie heeft is alles toegestaan in oorlog en liefde.
En indien je geen blauwe ogen van nature hebt...............