Mag je een baby een jongens en een meisjes voornaam geven?

Ik ben een voorstander van de zweedse genderneutrale opvoeding welke ik wil gaan toepassen op mijn ongeboren kindje ( 6 manden zwanger ) nu wordt het in zweden staatds populairder om een kindje een jongens en een meisjes voornaam te geven mag dat ook in Nederland?
Wij hebben al 2 namen in gedachten, Kjell als jongensnaam en Ambjorg als meisjes naam en willen beide namen aan ons kindje gaan geven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat staat je vrij om dat in Nederland zo te doen. Alleen een meisjesnaam geven aan een jongen kan ook. Of omgekeerd.

Ja, dat mag. De tweede voornaam van een jongetje zal dan een meisjesnaam zijn, de tweede voornaam van een meisje zal een jongensnaam zijn. Er zijn talloze (katholieke) mannen die als tweede voornaam bijvoorbeeld Maria hebben. Het is echter niet mogelijk om de voornamen gelijkwaardig te laten zijn. Iedere persoon zal maar één eerste voornaam mogen hebben. Alle namen daarna zijn volgnamen. Je zou daarom dus ook een genderneutrale voornaam kunnen kiezen, bijvoorbeeld Robin. Dat is zowel een meisjesnaam als een jongensnaam.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100