Hoe kan ik mezelf het beste ervan weerhouden om te piekeren?

Meestal ben ik heel flink maar soms wordt het me een beetje teveel.Mijn zoon en schoondochter wonen in de VS.Ons eerste kleinkind is in mei geboren.We skypen en hebben veel contact.Maar toch knaagt het soms.Dan heb ik medelijden met mezelf.Dan schaam ik mij daar weer voor.Want ze zijn toch gezond en gelukkig.Het is zover weg en de tickets zijn zo duur.Het is geen vetpot in de VS en bovendien heb je daar maar weinig vrije dagen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een poeppie!!!
zo lief...

Het beste antwoord

Wat een heerlijk kleinkind laat je daar zien! Lieve help, ik kan me voorstellen dat je dat wel eens te veel word. Zo'n hummel wil je minstens 1 x per week in je armen houden en besnuffelen en knuffelen..
Ach, en het is nog wel je eerste!
Schaam je er alsjeblieft niet voor, want dan heb je er alweer een rotgevoel bij. Ik vind het hartstikke normaal en begrijpelijk.
Wel een geluk dat er skype is! Dat is toch iets heel anders dan telefoneren of foto's bekijken.Ook ik skype soms met een kleindochtertje en er is niets dat de werkelijkheid zo dicht nadert. Maar ik heb makkelijk lullen. Ik hoef op zijn verst iets meer dan een uur te rijden en mag zeer frequent oppasoma zijn.
Ik realiseer me het geluk daarvan heel goed, vooral omdat het maar een haar gescheeld had, of een van deze gezinnetjes (5 personen) was i.v.m. ontwikkelingshulp naar een zeer ver continent vertrokken..
Ziet het ernaar uit dat het gezin deze kant nog eens uitkomt?
Ik hoop het voor je..
En als dat niet zo is, trek je niks aan van goedbedoelde preken , dat je gelukkig moet zijn omdat iedereen gezond is enzovoort, dat ben je uiteraard daarnaast ook. Maar dat neemt het knagen niet weg.
Ik hoop niet dat ik je in de put heb gepraat, maar ik snap je zo goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Zet de kookwekker en sta jezelf 5 minuten piekertijd toe.
Dan mag je niet meer van jezelf, en ga je door met het dagelijks leven.
Is het geen optie om zelf die kant op te reizen?
13 jaar geleden
Heb je ook een leuke hobby? doe iets wat je mooi vindt in het leven. Vrijwilligers werk, mensen die eenzaam zijn een bezoekje brengen, je richten op de ander die het moeilijker heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk part-time en heb tuinieren als hobby.Ik ben ook geen sikkeneur hoor!Alleen af en toe mis ik ze te erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan me voorstellen dat jij ze mist, kinderen worden groter en dan moet je ze loslaten. Zelf zit ik ook in die fase.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,maar 16 uur vliegen en 9 uur tijdsverschil is wel erg"los"'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop voor je dat je nog een leuke partner hebt waar je alles mee kan delen,dat je niet alleen in het leven staat, of een lieve vriendin waar je eens langs kan gaan, een goede praatpaal in het leven hebben, kan een stuk schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor,Roodborstje,ik heb een lieve partner die ook de vader is van deze zoon en bovendien hebben we nog 3 kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel gewoon dat we al 34 jaar getrouwd zijn en we hebben 4 kinderen.Dat is veel om dankbaar voor te zijn en dat ben ik ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Mayflower, dan ben ik heel blij voor je dat je nog drie kinderen hebt en een lieve patner, je bent dan te feliciteren.
Doe oefeningen die je bewust alleen met je lijf bezig laten zijn: per lichaamsdeel zo strak mogelijk aanspannen, en dan volledig loslaten. Of jezelf stukje voor stukje zo diep mogelijk in het matras laten 'zakken'.

En als je niet kunt slapen van het piekeren (of je hebt een superirritant liedje in je hoofd): probeer de White Chestnut van de Bach Bloesem Remedies eens. Is geen medicijn, maar is te vergelijken met homeopathie voor je gevoelsleven. Is absoluut onschadelijk! Iedereen kan het gebruiken, van jonge baby's tot bejaarden. Als ik een vol hoofd heb of me zorgen maak, neem ik een paar druppels. Helpt direct!

Succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Mayflower, het is een telkens terugkerende vraag van jou, het is een grote plas water tussen hier en daar.
maar eerst ben ik even met jou erg blij met je kleinkind en op de foto zie ik een wolk van een baby en ik voel de trots van de oma! Ook zie ik de tranen op de vervelende momenten, het intense verdriet, een oma hoort in het zelfde dorp te wonen, liefst een straat verder op, dan kan je even oppassen, even verwennen, even mee wandelen.
En als je daar aan denkt, komt je medelijden met je zelf, heel normaal, heel begrijpelijk, alleen moet je, je daar niet voor schamen, je mag zo af en toe best wel even zielig doen hoor, maar je niet er voor schamen.
Zoals je ook al zegt, ze zijn gezond en gelukkig en het is hun leven en hun beslissingen, probeer het ook zo te accepteren, maar dat is zo verrekte moeilijk!
Van mij mag je best af en toe piekeren als je ook belooft dat je ook regelmatig blij voor ze bent en ook blij voor je zelf, want oma, het is toch ook jouw kleinkind, een wolk van een kind, geniet er van, al is het op afstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Ed! de min is niet terecht.Je hebt helemaal gelijk en het gaat ook meestal heel goed.Maar soms moet je even je emoties laten gaan nietwaar?Maar ik ben heel blij voor ze en ik zeg ook altijd tegen mijn man:ik heb liever dat hij daar woont en gelukkig is dan in mijn buurt en ongelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijze taal, Mayflower, wijze taal.
En ja die min, is van iemand die op al mijn antwoorden min drukt, ongeacht wat ik schrijf, kan er niet boos over worden, hooguit een glimlach.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou een +1 van mij wijze woorden weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
compensatieplus+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie bedankt.
denk aan de leuke dingen in het leven en vind een leuke hobby en denk ook aan de mooie momenten met je zoon en schoondochter. vraag om fotos om naar te kijken als je echt niet meer weet wat je moet doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door zodra je gaat piekeren je direct een afleiding gaat doen..
of even je tuin in kopje thee of koffie zetten of even nog wat strijken gooi die piekermomenten dicht met een afleiding..
ik doe het ook heb 4 kinderen in het buitenland 3 in nederland en 1 in zuid spanje die over 2 jaar naar america gaan wonen.. ik heb ook die momenten maar vul ze voortaan maar met een afleiding..
als ze het goed hebben en gezond zijn moet het je ook een gerustelling geven..

sterkte mayflower..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook bij jou lees ik wijze woorden, tel ik nou 8 kinderen, of zijn het er vier en aanhang?
Wel een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben 4 kinderen 3 ervan wonen in nederland en 1 in spanje ze hebben wel allemaal een relatie 1 is er getrouwd en wij wonen in italie vandaar misschien de verwarring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ksnap hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ marion,je begrijpt het dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zeker weten en hoe.... ik voel ook zoveel t verdriet over mijn kinderen ...t is de afstand die t ook moeilijk maakt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we zijn moeders...!
Het grote andere land ,en de grote afstand , het niet even in de auto , de bus of de trein en je bent bij ze ! de angst dat als er eens wat is en je kunt er niet direct zijn .Dat zorgt voor het piekeren . Er zijn veel ouders die een of meer kinderen in het buiten land hebben wonen , en ik denk dat ze het allemaal wel min of meer moeilijk mee hebben . Als ik zelf een kind had die in een ver land woond , dan zou ik dat ook wel moeilijk vinden ! Van de andere kant positief denken , die redden zich wel , het gaat ze goed !! PS probeer via het net eventueel met andere ouders in contact te komen die kinderen aan de andere kant van de oceaan hebben wonen ! Gr .

Toegevoegd na 6 minuten:
Beste mayflower ik was het vergeten , van harte gefeliciteerd met je kleinkind !!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Dankjewel voor je mooie antwoord.
Bij piekeren is mindfulness het toverwoord. Op internet is daar veel over te vinden.
Bij het maken van beslissingen: volg ook eens je gevoel en niet altijd je verstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou Mayflower, wat een beauty van een kleinkind en wat zal het soms moeilijk zijn dat ze samen met haar ouders zo ver weg is.
En dat Piekeren snap ik helemaal dat snap je wel.
Er is soms geen kruid gewassentegenhet verlangen naar iemand of iets en dat verlangendoet gewoon erg pijn.
Ik heb gelukkig met kleindochter vlak in de buurt en geniet daar optimaal van.
Maar het zoontje van mijn stiefdochter woont in ver buitenland en we skypen veel, ik stuur kaartjes en kadootjes en boekjes en ik zing liedjes voor hem die mijn man dan weer op een schijfje zet. Die we dan naar hem toe sturen. Het is nooit hetzelfde als iemand life ontmoeten,maar de kleine jongeman van 3 weet heel goed wie we zijn. Einde vandit jaar bezoeken we hen, maar tot die tijd probeer ik mijn verlangen en heimwee te ondervangen met bovengenoemde zaken.
Heel veel sterkte, groet Pieker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Dankjewel pieker voor je lieve woorden.We begrijpen elkaar!
Het is duidelijk, je gaat alles op alles zetten om een ticket te kunnen kopen! Zo kun je je focussen en je piekeren omzetten in daden en uitkijken naar.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Zeker!
Bedenk eens wat het gepieker je oplevert.
Zet je piekergedachten eens op papier en schrijf daarnaast wat je voor elke piekergedachte in de plaats wilt. Een concreet doel, reeel en kan ook gewoon een andere positieve gedachte zijn.

Dat je soms medelijden met jezelf hebt, mag best als het de overhand niet krijgt. Je hebt er duidelijk last van anders stel je deze vraag niet.

Ik ken de situatie ongeveer want ik heb zowel een broer en zus in het buitenland (beiden wel in Europa) met gezin en die zie ik ook heel weinig.