Kan je als vrouw een onbekende man zeggen dat hij leuk is?

Vanmiddag liep ik een winkel in en de man achter de balie was echt ontzettend leuk. Het lag op het puntje van mijn tong om te zeggen "wow, jij bent leuk" maar op het laatste moment slikte ik het in. Ik dacht wellicht is dat niet 'netjes' of vinden mannen dat wel helemaal niet leuk. Heb dit wel vaker gehad maar na vanmiddag bleef het gevoel hangen 'een kans gemist te hebben'.

Dus nu mijn vraag, is het 'done' of 'not done' om het wel te zeggen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat helemaal niet erg als een leuke vrouw dat zegt alleen ga ik me wel ongemakkelijk voelen als ze dat niet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou je bij mij niet ongemakkelijk voelen Hersencel hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Tomby: weet je zeker dat dat was omdat ze je zo leuk vonden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Proest!*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk vinden mannen dat leuk xD

Het beste antwoord

Ja, ik wou dat ze dat meer deden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, ok, boodschap duidelijk, volgende keer neem ik geen blad meer voor de mond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (36)

Je kunt er een lang of korte verhandeling over houden, maar ik zou zeggen:

Waarom niet?
Het is toch een leuk compliment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Definitely DONE!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahoor, kun je gewoon zeggen. Ik kwam ooit ook een super leuke Onbekende man tegen en heb dezelfde woorden gebruikt. Inmiddels zijn we drie kinderen verder en hij is nog steeds erg leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kan je beter eerst even iets anders verzinnen.
iets vragen over een product ofzo en zo wat aan de praat komen.
daarna hem vriendelijk bedanken en dan gewoon zeggen dat ie leuk is of vriendelijk ofzo.

wel even checken of hij geen trouwring omheeft ;)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
getrouwd of niet hij blijft dan toch leuk? Dus waarom zou je het checken voor dat je dat zegt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo dáttan?? Issie minder leuk of wow als hij een trouwring omheeft? Iedereen hoort toch af en toe graag eens, dat hij/zij goed gelukt is?
rebecca
13 jaar geleden
ja tuurlijk is hij dan ook wel leuk, maar als je zelf eigenlijk op meer uit bent is het wat jammer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft gelukkig- of blijmakende dingen niet te rantsoeneren, hoor : je hebt er zoveel van in voorrad, als je maar wilt...als je bij een eerste aanblik al direct achterliggende 'méér'-gedachten hebt, ben je wel héél erg wanhopig op zoek, zeg!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom er omheen draaien met een praatje, mannen krijgen evenlief als vrouwen een complimentje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had m echt niet meteen willen versieren ofzo, was gewoon een spontane ingeving. Ik geef zo vaak mensen complimentjes, getrouwd of vrij, zwart of wit, man of vrouw, dat maakt me niet uit. Meestal zijn het echter wel bekenden. Krijg zelf ook zo vaak te horen dat ik leuk ben (en zoek daar dan niets achter) maar vroeg me af of het omgekeerd ook kan.
rebecca
13 jaar geleden
eenn complimentje kan altijd idd :)
Waarom niet??!! Als je dat had gedaan was zijn dag alleen maar beter van geworden. De volgende klant zou zijn goed humeur ook merken en zo zou een extra stuk positiviteit in de wereld bij komen. Dat hebben wij nodig.
Volgende keer niet denken maar doen! :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens een compliment aan een man wil nog niet zeggen dat je met hem een relatie zal hebben. Het is alleen maar een compliment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, boodschap begrepen, volgende keer houd ik me niet meer in! ;-)
Doe maar hoor, je kan er bovendien geen buil aan vallen, je kent hem niet. De waarheid mag gezegd worden.
Doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's waar.
Ik zou dat niet te gauw doen..wellicht nadat je hem even gesproken had, had je dit mogellijk wèl gekund.

De man kon namelijk: Al gehuwd zijn, Jouw bedoelingen eventueel 'anders' uitleggen, er domweg niet van gediend zijn enz. enz.

Je kunt het ook omkeren, hè. Als een vreemde man jou plotseling benadert met de woorden..'ik vind jou heel leuk', kun je toch ook denken..wat moet die rare kerel van mij..

Het hangt natuurlijk sterk af van de omstandigheden waaronder zulks plaatsvindt.

Als je iemand al even gesproken hebt en weet dat hij 'vrij' is wordt het al wat minder moeilijk.

Ik zou zeggen..zoek eerst even contact..en wacht je kans even lekker af..

Succes hoor!

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat triest, mensen die blijkbaar denken dat de woorden 'jij bent leuk' meteen een oneerbaar voorstel inhouden... Als iemand tegen mij zegt dat ik leuk ben, dan zeg ik 'dankjewel' en ga verder met mijn dag met een extra huppel in mijn stap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, ik krijg het regelmatig te horen en denk dan meestal 'oh wat leuk', zeg dank je wel en ga verder met n goed gemoed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SuzyQ De vraagstelster heeft het wel over"'een gemiste kans hoor,dus ze zal niet alleen maar een compliment willen geven.Bovendien zoeken (sommige)mannen overal iets achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mayflower, dat is nu exact wat ik bedoelde,. Juist omdàt er vaak veel meer achter haar woorden zal worden gezocht, denk ik dat ze veel beter een gunstige gelegenheid kan afwachten. Daarom zei ik ook: Praat eerst eens wat met hem. Daarna kun je zoiets veel gemakkelijker zeggen. Ik wens haar heel veel succes toe. Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens Ton.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de woorden 'een gemiste kans' als eerste aan een oneerbaar voorstel denken (waarom niet gewoon een gemiste kans om iets aardigs te zeggen?) vind ik eerlijk gezegd net zo triest. Hoe zou het toch komen, dat tegenwoordig nog maar zo weinig mensen spontaan iets aardigs zeggen tegen of doen voor een onbekende, dat we met zijn allen steeds meer afstand nemen? Juist, omdat we bang moeten zijn om iemand zoals jullie tegen te komen die niet meer in staat is een aardig gebaar te interpreteren als aardig gebaar in plaats van als aansporing om echtgenoot en kinderen te verlaten voor een stevige buitenechtelijke n**kpartij. Persoonlijk vind ik een wereld waarin we aardige gebaren maken en dan maar het risico lopen op zo af en toe iemand die het verkeerd interpreteert beter dan een wereld waarin we bang zijn voor wat mensen wel niet zullen denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Mayflower, zoals SuzyQ hierboven al begrepen heeft... met 'een gemiste kans' bedoelde ik niet dat ik hem meteen had willen bespringen maar dat ik een kans gemist had om iemand gewoon een compliment te geven en wellicht een goed gevoel te geven. Bekenden geef ik om de haverklap zonder ook maar enige bijbedoeling complimenten, zowel mannen als vrouwen. Ik vroeg me dus gewoon af of dit bij een volslagen vreemde ook zou kunnen.
eerlijk gezegd heb ik dat welgeteld 2 keer tegen een dame gezegd en in beide gevallen werd het positief ontvangen. Als maar niet aan geeft avances te willen maken kan het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon doen!!
ik zeg het ook zo vaak hoor als ik n leuke man zie!
ik zeg meestal: t is dat ik niet aan verjaardagen doe..anders was jij ere gast op mijn feestje..en mannen vinden complimentjes zeker leuk... streelt hun ego
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon doen wat je spontane zelf ingegeven is! spontaan zijn is fantastisch! jij bent het kwijt en de ander zal ermee moeten omgaan. het kan leuk uitpakken, maar ook niet leuk, maar dat is geen reden om het niet weer te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan je dat! Het is maar een vriendelijke opmerking en geen uitnodiging. We hoeven tegenwoordig niet meer zedig en welgemanierd af te wachten tot wij als vrouwen wel complimenten kunnen ontvangen. We zijn toch geëmancipeerd, gelijkwaardig aan de man? Ik kan me niet voorstellen dat een man niet van een complimentje houdt en er niet van gediend is. Mannen zijn best ijdel hoor!
Ik ging ooit jaren geleden eens met mijn moeder en haar vriendin boodschappen doen in een grote supermarkt.
Nu is mijn moeder een echte Brabantse en dol op dansen. Bij binnenkomst in een grote open ruimte, speelde een heerlijke Weense wals op de achtergrond. Mijn moeder zei; "oh, ik kan wel dansen'. Haar vriendin :'Wat let je, er staan best leuke mannen daar ( wijzend naar een plek waar een paar jonge managers stonden)Ik dacht nog; "oh nee hè, ze zal toch niet...) en ja hoor. Mijn moeder, de altijd welgemanierde, Rooms opgevoede, keurige maar oh zo gezellige vrouw stapte op de knapste man af en zei; " U heeft ook vast zin om te dansen en als u het niet kunt, dan leid ik wel, maar alstublieft mag ik deze dans van u, u ziet er zo goed uit, make my day"! Lachend trok ze hem beduusd mee en hij kon nog goed walsen ook! Hij had er echt lol in en zijn collega`s lagen krom van het lachen. Ja, ze hadden de ruimte en alle mensen bleven staan en lachten. Mijn moeder had een fantastische dag en dat soort momenten moet je eigenlijk waarnemen als je de kans krijgt. Dus ja, zeg wat je wilt zeggen en houd er een leuk moment aan over, want echt, er is volgens mij geen man die zoiets kan weerstaan en make his day!
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, wat een geweldig verhaal! Ik mag jouw moeder wel!!!
Ik zou het bij een meisje niet zo snel doen, maar dat hangt misschien van mij af. Dat ik dat niet durf ofzo, bang voor een reactie, ik weet het niet.

Ik vraag me vooral af wat je dan als vervolg zegt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je als vervolg zegt kan je van tevoren niet weten, maar dat is het mooie van converseren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook weer zo. Maar dat verhoogt de drempel om het te zeggen denk ik wel voor velen. Het 'onbekende'.
Ik doe dat gewoon.
En het heeft me nog nooit windeieren gelegd :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je rustig kunnen zeggen ! ik denk dat dat nagenoeg iedere man zich geveid zal voelen . Vrouw tegen man . Anders om is dat iets gevoeliger denk ik als man. Maar over het algemeen zou je best tegen iemand kunnen zeggen dat je hem of haar aardig of leuk vind zonder dat je direct een bijbedoeling hebt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen vindt het krijgen van een complimentje leuk, dus je had het prima kunnen zeggen. Misschien had je met je opmerking meteen de dag van deze jongen helemaal goed gemaakt en misschien was er zelfs wel nog iets mooiers uit voortgekomen.

Als vrouw zo'n opmerking maken richting man is echter wel meer aanvaard, dan als man een opmerking maken naar een vrouw toe. Een man wordt toch eerder beticht van sexuele intimidatie. Dat zag je wel bij JP Balkenende, die "wat kijk je lief" tegen de vragenstelster zei. JP had natuurlijk andere bedoelingen dan alleen het geven van een compliment. JP werd vervolgens bijna afgemaakt.Als echter bijv Femke Halsema dit tegen een mannelijke interviewer had gezegd, dan was het enkel als gevat en leuk gezien. Mannen moeten in onze samenleving nou eenmaal wat voorzichtiger richting vrouwen acteren dan andersom het geval is.
13 jaar geleden
Gewoon doen, dit is echte positivisme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niet erg, het is leuk om complimentjes te geven, en het is nog leuker om ze te ontvangen ;-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat had je rustig tegen me kunnen zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doen, iedereen vind het leuk om complimentjes te krijgen. Ik zeg done.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DOEN!! Zo vreet je je zelf alleen maar met 'een kans gemist te hebben'. Misschien word het wel wat zo niet zal je diegene toch niet meer zien.

Trouwens complimentjes zijn niet alleen bestemd voor vrouwen :)

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg.....DOEN! gewoon doen, is toch 1 van de fijnste complimenten die je kunt krijgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg het vaak wanneer ik iemand erg aardig vind, of prettig geholpen word. Ook wanneer ik iemand gewoon erg leuk vind.
Merk dat mensen dit ook prettig vinden, of het nu een man of een vrouw is, maakt niet uit.

Het mag gezegt worden wanneer iemand erg leuk is toch?

Gewoon doen dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk hoe jij het zou vinden als het tegen je gezegd werd. Persoonlijk lijkt mij het een leuk compliment!

Done :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan gewoon een heel kort gesprekje aangaan en daarin het juiste moment zoeken om het te zeggen. maar het is done, zit er niet over in. als hij heeel erg leuk is kom je hem vast nog wel een keer tegen als je die winkel vaak opzoekt.

Toegevoegd na 3 minuten:
je kan gewoon een heel kort gesprekje aangaan en daarin het juiste moment zoeken om het te zeggen als je hem echt wil versieren. maar als je het alleen wil opmerken hou het niet in! als jij achter de kassa stond en iemand zegt: hee jij ziet er leuk uit! denk jij dan: he wat onbeleefd!
ik zeg doen;) het is geen ramp hoor als je het niet durft, alleen had je zijn dag misschien een beetje leuker gemaakt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WAUW.als ik een man zou zijn,en ik zou zomaar spontaan uit de mond van een voor mij volkomen vreemde vrouw te horen krijgen dat ze mij leuk vind dan zou ik dat een geweldig compliment vinden. Ik zou me volgens mij de hele dag gevleid voelen.
Maar ja wie ben ik?
Die man zou zich door jou lieve opmerking in een keer heel verlegen kunnen gaan voelen. Maar ik vind in ieder geval dat als jij hem leuk vind en graag wilt dat hij daar van op de hoogte is, jij hem dat best mag zeggen ja .
En wat hij daar dan op dat moment van vind of wat de klanten of zijn collega s daar van vinden moet je voor t gemak dan maar even voor lief nemen. Eigenlijk vind ik het dus done .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd dat het wat ordinair is, als meisjes zulke dingen zeggen tegen jongens. Maar ik ben dan ook van ' vroeger' .
Ik keek ervan op toen mijn dochter (zeker niet ordinair!) vertelde dat ze op klaarlichte dag (geen borrel op) naar een jongen op een terrasje toestapte, met de vraag hoe het kon dat in zo'n duf plaatsje, zo'n leuke jongen rondliep..
Het is een jaar of 12 geleden en ze zijn nog steeds erg gelukkig met elkaar en hun prachtige drietal..
Dus eh.. je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er maar net aan in welke omstandigheden ze elkaar treffen. Als iemand me van mijn sokken rijdt op de fiets, zal ik iets minder aardigs zeggen. En soms heb je van die momenten dat je iemand even groet, een knikje of een glimlach geeft. Die momenten heb ik zelf vaak wel tenminste. Soms een klein gesprekje, maar dat ligt helemaal aan de omstandigheden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk mag dat het is voor iedereen echt opburend
ik heb ook wel is gezecht tegen iemand dat het een leuke en knape vrouw was ik denk niet dat er iemand is die
dat niet wardeerd. p.s mischien een jaloerze man of vrouw
maar die moeten eigenlijk trots zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het niet netjes als een vrouw een man versiert...ook niet 'gewoon een compliment geven' Laat dat aan de man over, is mijn mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je het niet laat uitschijnen dat het met een bijbedoeling is zou ik zeggen DOEN. Als je zelf meer wilt, kleed het dan in met een onschuldig gesprekje, op het einde daarvan kan je nog een complimentje geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het verschilt per man. de een schrikt ervan, de ander vind het juist leuk.

maar proberen is gratis, dus gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon doen ik bedoel je kan maar beter spijt hebben van de dingen die je wel in je leven hebt gedaan en die verkeerd zijn gegaan dan dingen die je niet hebt gedaan maar toch superleuk vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat, ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen. Gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tsja ik heb het zelf een paar x wel gedaan hoor, vind het een compliment voor de man / jongen tegen wie je het zegt
leuke mannen zijn zeldzaam

dus volgende keer niet inslikken maar gewoon zeggen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk niet dat de 2 heren in kwestie al blosend op hun knieèn in het zand dat dachten hoor :)
Heb het eens gedaan bij een jongen: die sloeg direct aan het giechelen en hij gaf een heel gevat antwoord terug. Samen giechelend en blozend staan wachten op de bus = leuk. Met hem heb ik nog steeds contact op msn, we zijn op elkaars verjaardagen geweest enz.
Ander voorbeeld: mijn vader is een ster in het verzinnen van complimenten voor allerlei situaties (mannen en vrouwen). Hij kan negatieve opmerkingen of omstandigheden ombuigen tot iets waar de zon harder van gaat schijnen. Soms reageren mensen wantrouwig of niet-begrijpend op hem, maar hij word er in ieder geval zelf vrolijk van.

Als je er zelf vrolijk van word lijkt me dat voldoende op zich
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik weet het niet heb het geprobeerd in een veilige omgeving (3D wereld) en weet je wat voor reactie ik kreeg op mijn complimentje...
Dat ik geinteresseert zou zijn in zijn p.. en dringend aan een grote beurt toe zou zijn
Ik zou zeggen wees er voorzichtig mee want mannen denken vaak heel anders dan vrouwen en kunnen het op een heel andere manier opvatten dan dat jij het bedoeld.
Vind je hem zo leuk dat je het risico wilt nemen dan veel succes er mee en ik hoop dat zijn karakter een match is voor jou met wat je in zijn lichaam ziet.