Is het verplicht om naar je vader te gaan? (ouders gescheiden)

Info:

- minder jarig
- vader sluit dochter op
- wilt dat zijn dochter zelfmoord doet
- zegt dat hij blij is als ze dood is
- en van dat soort dingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft een psychische ziekte, weet niet precies hoe het heet.. Ben een keer niet erheen gegaan toen kregen we een boete en kwam jeugdzorg en zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je er niks tegen doen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat valt er te doen?

Het beste antwoord

Op grond van deze gegevens hoef jij niet naar hem toe, hij brengt jou psychische schade aan met deze uitspraken. Bovendien meld je zelf ook dat hij psychisch niet in orde is. Als ik je moeder was hoefde jij van mij niet meer naar hem toe. Het is geen veilige omgeving voor jou!
Als ik jou was zou ik samen met jou moeder via de kinderbescherming dit melden zodat jij er niet meer heen hoeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M'n moeder wilt ook niet graag dat ik daar heenga, ik hoefde er 1 keer niet heen en toen kregen we een boete en jeugdzorg op ons dak..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeugdzorg hoort er voor jou te zijn en je ook in bescherming te nemen, hebben jullie ook open kaart gespeeld wat er allemaal gebeurd? Opsluiting en geestelijke mishandeling? Iemand die zulke uitspraken doet tegenover zijn dochter kan nooit goed zijn voor zijn kind. Ik zou me niet laten manipuleren door jeugdzorg ga anders naar je huisarts met je moeder en vraag hem om advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je moeder anders advies inwinnen bij amk meldpunt kindermishandeling 0900 - 123 123 0

Andere antwoorden (5)

De wet verplicht dit niet. De Belgische wet schrijft voor dat vanaf je 13/14 jaar zelf in staat bent om te beslissen bij wie je wilt blijven. Als je geen contact meer met je vader wilt is dat je volste recht. Echter moet dit wel door de rechtbank (vrederechter) gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft je geen enkele zorgen te maken. Als je ouders er beide niet uit komen bij wie je moet wonen beslist de rechter. Er wordt dan gekeken naar het verleden van zowel je vader als je moeder. Als je 12 jaar of ouder bent is de rechter verplicht met je te praten over jouw keuze. Meestal gaat de rechter akkoord met jouw voorkeur.

Conclusie: Je bent zeker niet verplicht om naar je vader te gaan. Als het waar is wat je zegt, dat hij zijn eigen dochter opsluit e.d, is het hoogst onwaarschijnlijk dat je daar terecht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rare jeugdzorg, geef aan dat je echt niet wilt, vraag of ze iemand mee sturen als toezicht omdat je je niet veilig voelt.
ik begrijp dat de jeugdzorg niet echt meewerkt, dus schakel alle hulp in die je maar kunt krijgen zodat de jeugdzorg ziet dat het ernst is. dus school, huisarts, psycholoog. als dit echt waar is dan moet je het hoog spelen.
zeg tegen de jeugdzorg, dat je wel weet dat ze het allemaal niet onder controle hebben en dat jij daar niet het slachtoffer van wil worden( ligt momenteel nogal gevoelig)
zolang je nog heen moet(belachelijk) vraag je een familielid van vaderskant om dit te begeleiden. stel voor dat je een paar uren komt maar s nachts naar huis wilt.
vecht ervoor, schrijf desnoods een brandbrief naar de minister die hier over gaat.
jouw veiligheid moet het belangrijkst zijn!!
wat voor rol neemt je moeder hierin in? laat je haar deze antwoorden lezen?
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oef! Heftig zeg!
Ik vraag me af of jou vader wel wil dat je naar hem komt als hij jou kennelijk alleen maar lastig vindt, opsluit en dood wenst!
Heeft jeugdzorg wel in de gaten hoe ernstig dit is? Ik zou tot het uiterste gaan om te voorkomen dat je naar je vader moet. Dit is zeer ongezond voor jouw (geestelijk) welzijn.

Als je 16 bent hoef je ook niet meer naar je vader als je dat niet wil. Ben je jonger, dan nog wel, maar dit lijken me zeer gegronde redenen om deze verplichting op te heffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben in juni 15 geworden.. dus nog geen 16..
Heb je geen vertrouwenspersoon op school? Anders probeer de directeur eens en leg je probleem voor. Zij zullen je zeker helpen.