Vriend wil alleen op vakantie? Wat doe je ermee?

Mijn vriend en ik zijn een jaar samen. Het gaat al maanden niet meer heel goed. Nu heeft hij me een tijdje geleden dat hij op vakantie wil. Maar wel alleen. Hij is de beste vriend van mijn broer en nu wil hij met mijn broer en nog een vriend mee naar Saint-Tropez. Ik was al maanden tegen hem bezig dat ik ook heel graag naar Saint-Tropez zou gaan. Dus nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Het kwetst me dat hij weet dat ik heel graag wil gaan en dat hij alleen met zijn vrienden wil gaan en mij er niet bij wil. Dus ik wou eens de meningen van andere mensen hierover omdat ik dus obsessief ben in onze relatie en ik weet niet of het probleem weer bij mezelf ligt. Want ik heb ook de verhalen van vorig jaar gehoord toen ze er ook op vakantie waren en toen waren ze elke dag zat, en meisjes versieren enzo... Dus daarom dat ik echt bang heb en niet weet wat ik moet doen als hij echt wil gaan.
Alvast bedankt voor de reactie's. Zowel positieve als negatieve zijn welkom!

Toegevoegd na 1 dag:
even wat extra uitleg: hij heeft me wel gezegd dat hij nadien ook met mij nog naar Saint-Tropez wil omdat ik er ook graag heen wil ; ) En dat hij gaat omdat hij ook wat vrijheid wil en bij zijn vrienden wil zijn en niet om meiden te versieren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.8K

Antwoorden (27)

vraag eens aan je broer of hij het normaal vind dat hij met de vriend van zijn zus weg gaat ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinkeltje, wat een gemiesemaus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 kan best misschien kende hij hem wel eerder dan haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zij obsessief en bezitterig doet, daar hoeven andere mensen toch niet hun leven door te laten leiden?
Hou de eer aan jezelf. Ga zelf ook met vriendinnen op vakantie. Als je die nog hebt, omdat je zegt dat je zo obsessief met hem bezig was.

Kijk eens om je heen, er zijn zoveel aardige mensen.
Maak een keer plezier met iemand anders.

En kijk wat er na de zomer nog over is.
Jullie zijn vast nog heel jong

Onderhoud je vriendschappen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dat weet, waar wacht je dan nog op?
Ik krijg het idee,dat hij daarmee wil aangeven,dat hij het wel gehad heeft met jou. Klinkt hard,maar je moet de waarheid onder ogen durven zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens die met z'n drieen op vakantie willen, gaan gemiddeld genomen niet omdat ze de vakantie willen wijden aan het bestuderen van het prachtige landschap, het verbreden van hun culturele bagage of hun taalkennis.

Trek je eigen conclusie. Zeker als hij, naast z'n vakantie met z'n maten, niet ook nog met jou op vakantie wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan mij voorstellen, dat jouw vriend met zijn maten lekker op vakantie wil. Lekker drinken, lekker uitgaan zonder een wolk van relatieproblemen die de zon weghouden. Ga met een ander op vakantie. De scheiding zal jullie goed doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag hoe je vriend dit voor zich ziet. Wil hij even een time-out maar wel met respect naar jou toe (dus niet vreemdgaan)?
Als je even afstand hebt gehad is het vaak makkelijker om te kijken wat je nog voor iemand voelt en de problemen uit te praten (die zijn dan vaak een stuk kleiner als dat ze lijken als je er middenin zit).
Misschien even moeilijk voor jou, maar plan een hoop leuke dingen in zijn vakantie en geef hem jouw vertrouwen. Zoek tijdens zijn vakantie niet overdreven contact en laat het kort, positief en lief.
Ikzelf sta positief tegenover tijd-voor-jezelf-maar-wel-met-respect-voor-je-partner, mijn relatie blijft zo al jaren spannend en we blijven verliefd. Liefde overwint!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan er niets aan doen, moet meteen denken aan de volgende quote uit Friends: "We were on a break!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'k Zou me als ik jou was niet zo druk maken!
Sommige mensen zijn een beetje laf om het uit te maken en gebruiken excuses om van hun partner af te komen.

Ik denk dat je vriend het wil uitmaken en eigenlijk weer met zijn vrienden de vrijgezel wil uithangen.

Reken er maar op dat als hij terug is, hij het gaat uitmaken. Wees hem voor!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb makkelijk praten , maar ik zou zeggen laat gaan die mannen ! Mijn advies - ga als vrienden uit elkaar , en ga beide je eigen weg ! Kijk voor een ander , want dit wordt toch niets ! wat je ook beslist , succes ermee .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is zeker moeilijk en jammer voor haar ! Maar persoonlijk denk ik een relatie hebben met een vriend van je broer ... dat moet wel fout gaan ! die vriend moet zich in 2 delen , en bovendien lijken die broer en die vriend echte losbollen !
Een keer raden wat zij daar gaan doen.

Compleet LOS!

Eenmaal onder de alcohol kan alles gebeuren.

Nee, het is niet raar, dat jij zenuwachtig begint te worden.

Ik denk dat je een stuk rustiger zou worden als je begreep dat jij niet de oorzaak bent van jullie problemen, en ook zeker niet de oplossing.

Dit is geen goede verhouding, en waarom, omdat het jouw eigenwaarde aantast. Je bent alleen maar onzeker, dat is toch niet fijn?

Stel jezelf een aantal vragen:
Hoe lief heb ik deze jongeman?
Hoe lief heeft hij mij?
Ben ik gelukkig als ik samen met hem ben, en voor hoelang, of door wat komt dat?
Waar denk ik aan, als ik me onzeker voel, en hoe vaak gebeurt dat?

okay, je bent van jezelf al behoorlijk onzeker, (dit heeft ook heel veel met jouw leeftijd te maken) , maar je bent nu wel met iemand samen die daar niets aan kan of gaat veranderen.

Ik gun je zo veel meer.
Het kan allemaal een stuk leuker, liefdevoller en gemakkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je 'vriend' geeft, door deze wens tegen jou te uiten, duidelijk aan dat zijn liefde voorbij is.

Helaas moet ik je daarom adviseren de eer aan jezelf te houden en het nog nèt voor hij weggaat..zelf uit te maken.

Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk grof van hem om op deze wijze met zijn geliefde om te gaan.

Laat hem het dan gewoon uitmaken..dat is tenminste recht door zee.

Kennelijk heeft hij heel veel behoefte aan andere meisjes en..die behoefte zal vermoedelijk wel altijd aan hem vastgekleefd zitten.

Wees dus maar blij dat je je nu nog gemakkelijk van hem kunt ontdoen.

Als je eenmaal getrouwd bent en kinderen hebt..is dat veel ingrijpender.

Ik wens je alle sterkte toe..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zegt 'ik wil graag met mijn vrienden op vakantie' hetzelfde als 'mijn liefde voor jou is voorbij'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee SuzyQ, dat hangt natuurlijk af van de gezindheid waarin dat gezegd wordt. Desalniettemin zal menige vrouw..maar ook man..het als uiterst pijnlijk ervaren als zijn/haar wederhelft zonder hem/haar op stap wenst te gaan. In het in de vraag geformuleerde geval ging het al een tijdje 'wat minder' met de relatie en negeerde hij haar wens met haar op reis te gaan naar de plaats waarnaar hij later zonder haar, maar mèt een aantal anderen wilde gaan. Ik kreeg ook het gevoel dat hij haar opzettelijk kwetste, mogelijk zelfs..wilde kwetsen.. door dit te overwegen en wellicht te doen. Dank voor je reactie. Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het heel normaal als je in een relatie niet aan elkaar vastgegroeid zit. Mijn man gaat een paar keer per jaar met vrienden minstens een weekend weg. En ik doe echt ook niet alles samen met hem. Dat is alleen maar gezond. Door te roepen dat de man daarmee zegt dat zijn liefde voorbij is, voed je totaal ongefundeerd de angst van een meisje dat het toch al moeilijk vindt om haar vriend een beetje vrijheid te geven. Die jongen heeft gewoon wat behoefte aan tijd met de jongens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook heel persoonlijk. Daarom gaf ik ook..mijn mening .omdat..ik dat ook zo zou voelen zoals zij. Zie de voorgeschiedenis. Het gaat al niet zo heel lekker tussen hen. En het gevoel van iemands vrees voed ik daarmee niet naar mijn gevoel. Ik bevestig wat zij zelf voelt. Ik zou dit namelijk op zelfde wijze voelen. Mijn echtgenote ook, zoals ze mij vanmorgen vertelde. Vind je het heel erg als onze meningen hierin niet overeenkomen? Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste is eigenlijk dé spijker op de kop. We zitten met z'n allen te interpreteren wat die vriend bedoelt, terwijl we de kant van die vriend helemaal niet kennen. Het hele probleem is volgens mij dat Summerx denkt voor haar vriend. En inderdaad, dan kun je er wel eens helemaal naast zitten. *Zij* denkt dat hij haar er niet bij wil vanwege ruzies. *Zij* denkt dat hij straks meiden wil versieren als hij wat gedronken heeft. En *wij* doen er nog een schepje bovenop door *haar* angsten te voeden, en te bedenken dat hij het uit gaat maken of hiermee zegt dat de liefde over is. Als we nou eens bij onze interpretatie uitgaan van wat *hij* zegt, in plaats van er zelf van alles bij te bedenken? Wij kénnnen die jongen niet eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed van je! En ik snap zijn reactie wel hoor. Als je tegen iemand zegt dat hij iets niet mag (of dat je 'er niet mee kunt leven') dan kun je verwachten dat de ander de hakken in het zand zet, er een principekwestie van maakt. Nu heb jij laten zien dat je water bij de wijn kan doen, dat maakt het voor hem gemakkelijker om niet op zijn strepen te blijven staan. Je hebt de angel uit jullie conflict gehaald. Goed bezig!
Kappen met je "vriend". Niet wachten tot hij het doet. En niet hopen dat hij zal veranderen. Hoe langer je wacht hoe pijnlijker het voor je wordt. Dus even verstandig zijn en kappen met hem. Er komt wel weer een vent die het waard is om jouw vriend te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan maar één ding bedenken : je vriend is het obsessieve en bezitterige "gedoe " rondom jullie relatie meer dan zat en hij wil éven , een paar weken , weer zijn oude leven terug krijgen.

Geef hem ruimte , geef hem die ruimte . Geef hem veel meer ruimte als hij terug komt van vakantie . Je verstikt hem !

Het kan nog prima goedkomen tussen jullie . Want hij houdt van jou en hij heeft ook nog eens een heel mooi altruïstisch mededogen. Ik sluit niet uit dat dit mededogen de hoofdreden is dat hij de relatie met jou aan is gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn dat je dat inziet , Summerx. Ik ben blij dat je deze vraag durfde te stellen. Heel veel succes en wijsheid toegewenst.
eigelijk moet je hem 100% vertrouwen mee geven. hij zal genieten van die vakantie en hopelijk komt hij als herboren terug. wei weet is het wel een gigantische oppepper voor jullie relatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga zelf met vriendinnen op vakantie en neem als je terug bent een besluit of je nog wel met hem verder wilt. want eerlijk gezegd klinkt dit niet als een hele prettige relatie. misschien komen jullie na een vakantie los van elkaar juist weer nader tot elkaar, misschien kom je er juist achter dat het tijd is voor iemand anders. fijne vakantie !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het eens bespreken met je vriend. Gewoon, heel eerlijk en niet emotioneel je angsten bespreken. Je geeft zelf al aan dat er dingen niet goed zitten tussen jullie, vertel dat ook aan hem. Vertel er ook bij wat jouw aandeel is in de zaken die niet goed gaan, en wat jij wil veranderen. Tien tegen een dat je vriend ineens ook eerlijk vertelt wat hij wil en niet wil. Misschien krijg je dan wel een reactie die je helemaal niey leuk vindt, maar dat is beter dan zo in onzekerheid zitten.
Heel veel sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat het al maanden niet goed gaat tussen jullie, betekent dat ook dat jullie hierover niet echt goed over kunnen praten?
Je kunt hem toch vertellen wat je angsten zijn, dat je bang bent voor een herhaling van vorig jaar, dat hij met andere meiden aan de haal gaat?

Mocht daar van hem uit, geen duidelijke belofte komen dat hij je trouw zal blijven, dan kun je zelf je conclusies trekken, dan kun je het maar beter uitmaken.

Waarom ga je zelf niet op vakantie met een paar vriendinnen?

En, misschien een beetje vals, maar wel iets om over na te denken: Omdat het al een tijd niet lekker gaat tussen jullie, is dit misschien van hem een hele laffe manier om het uit te maken.....(vreemd gaan tijdens een vakantie, en zo de boel laten escaleren).
In dit geval gebruikt hij je meisje!
Praat met hem, en mocht dit geen duidelijkheid of belofte geven, dan kun je hem echt maar beter dumpen.
Ga zelf ook op vakantie, en je zult zien hoe leuk dit kan zijn...
Ga in elk geval niet treurig zitten wachten, ik denk niet dat hij dat waard is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat al maanden niet meer goed.
Jij was al maanden tegen hem bezig...
Jij bent obsessief in jullie relatie

Voldoende redenen voor hem om even zonder jou weg te willen.
Ik snap je angst wel.
Maar je kunt iemand niet claimen, niet vastbinden.
Zeuren daarover kan een relatie stuk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw, wat een oordelen vliegen er hier rond, en wat een angst!

Je zegt in een reactie dat hij óók met jou nog op vakantie wil. Hij is dus graag bij jou, maar heeft óók behoefte aan een vakantie met de guys onder elkaar. Dit is heel normaal!

Een relatie hebben betekent niet dat je je moet gedragen alsof je aan elkaar vastgegroeid zit. Iedereen heeft behalve aan tijd samen ook behoefte aan tijd zónder elkaar. Dat betekent niet dat hij het wil uitmaken, maar gewoon dat hij zin heeft in een vakantie met de jongens. Niet alles heeft met jou te maken.

Natuurlijk zal hij tijdens die vakantie zat worden en flirten. Newsflash, dat is wat mannen doen. En er is helemaal niets mis mee. Hij mag best buiten de deur trek krijgen, zolang hij maar thuiskomt om te eten.

Als je je afvraagt of het het begin van het einde is als je vriend met de jongens op vakantie wil, kan ik je geruststellen. Mijn man gaat minstens een paar keer per jaar eropuit met de guys. Ze huren samen een huisje, koken eten of barbecuen, worden ladderzat, roken een sigaar, praten over politiek, filosofie en seks, en ja, als ze in de buurt van vrouwen komen, flirten ze daarmee. En dan komt hij weer bij mij thuis.

Die weekenden hebben 0,0 met mij te maken, en alles met het feit dat hij nog steeds een geweldige band heeft met zijn studievrienden, ook nu ze al járen uitgevlogen zijn en verspreid over Nederland wonen.

Ik ben er alleen maar blij mee. Ik ben niet one of the guys, zal nooit one of the guys worden, en nog wel het belangrijkste: dat wíl ik ook helemaal niet. Ik hoef daar niet bij te zijn. Ik ben zijn vrouw, niet zijn studiemaatje. Het lijkt me dodelijk vermoeiend om wél ook die rol te moeten vervullen.

Je kunt niet alles zijn voor je vriend, en dat moet je ook niet willen. Het klinkt alsof je dat wel probeert, en je vriend zou daar dan weer op moeten reageren door alléén maar bij jou te willen zijn. Geen wonder dat je relatie een obsessie wordt, op die manier moet je de hele tijd de touwtjes in handen houden, geen mens houdt dat vol.

Dat hij op vakantie wil met zijn vrienden, zegt niets over jullie relatie. Maar jouw obsessieve gedrag zou wél het eind van jullie relatie kunnen betekenen. Ik kan je alleen maar aanraden je te realiseren dat je vriend niet alléén maar jouw vriend is, maar een compleet persoon, met eigen vrienden. Je moet niet proberen jezelf in ieder aspect van zijn leven te dringen, dan duw je hem alleen maar weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zeggen vaak dat er van alles kan gebeuren als iemand dronken is. Dat is niet helemaal waar. Iemand die dronken is, verandert niet opeens van karakter en wil niet ineens allemaal dingen die hij anders niet zou willen. Je ethisch besef verandert niet door alcohol, alleen het laagje vernis, het beschaafde masker dat je normaal aan de buitenwereld toont, kan wat losser komen te zitten. Een partner die jou helemaal trouw is, is dat ook als hij dronken wordt. Een partner die vreemdgaat als hij dronken is, zou dat vroeg of laat tóch wel gedaan hebben, hij doet het alleen wat eerder omdat door alcohol remmingen vervagen. De vraag is dus: vertrouw je je vriend of niet? Geheel los van de vraag hoeveel alcohol hij drinkt, vertrouw je hem? Als je hem vertrouwt, kun je hem gerust op vakantie laten gaan met de jongens. Als je hem niet vertrouwt, dan hebben jullie sowieso een probleem, of hij nu wel of niet op vakantie gaat met de jongens. En dat probleem heeft niets te maken met hoeveel hij drinkt op vakantie. Mijn advies blijft dus: laat hem gaan. Of hij wel of niet gaat, verandert niets aan wie hij is (en hoe betrouwbaar hij is) en wie jij bent (en hoeveel moeite je ermee hebt hem te vertrouwen). Er kan op vakantie niets ergers gebeuren dan er hier in Nederland kan gebeuren, je kunt hem niet constant babysitten uit angst dat hij vreemdgaat. Wat er wél kan gebeuren: Als je zeurt en dreigt totdat hij thuisblijft, beroof je hem van de broodnodige tijd met zijn vrienden en verstik je hem. Hij vraagt zich ook af hoe jullie relatie verder zal gaan, en ik kan je vertellen dat een relatie waarbij hij steeds strakker wordt gehouden en niet meer zonder jou eropuit 'mag' *niet* zijn voorkeur heeft. Als je hem laat gaan, zónder te zeuren en zónder onderhuidse steken, laat je hem zien dat je in staat bent tot verandering, om hem niet de hele tijd te verstikken. Dat kan een heel mooi nieuw begin zijn voor jullie relatie. Laat de controle los! Dat lijkt misschien doodeng, maar je hebt er alleen maar bij te winnen.
Alleen met vrienden gaan is niet erg. Vooral niet met jou broer. Hij zal toch wel wat voorzichtiger zijn omdat je broer er bij is. Laat hem lekker zijn gang gaan.

Ga jij ook lekker is met je vriendinnen weg.
Bij een relatie wil niet zeggen dat je ALLES samen moet doen. Het heeft ook zijn voordelen. Jullie zullen elkaar ook missen en juist daardoor meer aan elkaar denken.

Laat het ook even rusten. Niet op je vriend afgaan maar toon hem een beetje vrijheid en rust.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij er moeite mee hebt dat je vriend alleen een op vakantie wil, en dan nog wel een vakantie waarbij je op je vingers na kunt tellen wat er gaat gebeuren, ben jij niet obsessief. Dat moet je je niet laten wijsmaken. Maar je vriend is, als ik het even zo mag zeggen, een hufter. Laat hem lekker gaan, laat hem lol hebben als vrijgezel. Dat wil zeggen dat je hem meteen moet DUMPEN. Hij is jou niet waard. Laat hij maar een ander zoeken waaraan hij zijn voeten af kan vegen. En jij bent een betere vriend waard, die je gegarandeerd zal vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dumpen omdat hij een keer wat tijd met vrienden wil? Je kunt inderdaad op je vingers natellen wat er die vakantie gaat gebeuren: helemaal niets, hij zit de hele tijd onder de ogen van haar broer. Niet echt een omgeving waarin een vreemdganger uitgebreid zijn gang zou gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus haar broer zit er de rest van z'n leven bij om hem in de gaten te houden? Lijkt me gezellig. Bij de hele sfeer die wordt geschetst lijkt het me dat haar vriend niet meer zo veel om haar geeft. Dan is het beter om nu te kappen. De situatie die jij schets met je huwelijk is heel anders. Dus ik snap wat je bedoeld. Maar dat is als ik het goed begrijp een volwassen relatie van mensen die van elkaar houden. De vraagstelster is een onzekere jongedame, die zeker niet in een huwelijk moet belanden waar meneer haar rechten met voeten treedt. Mijn man gaat niet met zogenaamde vrienden ander meiden versieren. Mijn eerste echtgenoot ging wel alleen op vakantie. Vandaar dat dat nu mijn ex-echtgenoot is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, haar broer hoeft er helemaal niet bij te zitten om hem in de gaten te houden. Ik wijs er alleen op dat iemand die vreemd wil gaan, daar een andere gelegenheid voor uitzoekt dan een vakantie met de broer van zijn partner. Dus wat je 'op je vingers na kan tellen' wat er die vakantie gaat gebeuren, is in ieder geval niet vreemdgaan. Jouw ervaring is vast heel vervelend, maar je kunt dat niet zomaar projecteren op een ander. Uit dit verhaal blijkt voor mij helemaal niet dat hij haar rechten met voeten treedt. Wel dat zij, als ze zo doorgaat, *zijn* rechten met voeten treedt. Hij is niet haar eigendom. Ze zegt zelf al in reactie op mijn antwoord: als de situatie andersom was, zou ze het er helemaal niet mee eens zijn als hij háár niet op vakantie zou laten gaan met haar vriendinnen.
Ik mag toch hopen dat als hij met je broer op vakantie wil het hem om de vriendschap met je broer gaat. Het jongens onder elkaar. Wanneer hij dan op versier toer gaat, mag ik toch hopen dat je broer dat niet pikt.
Maar om je relatie bijvoorbaat te verbreken vind ik nogal wat.
Durf te investeren in je relatie door open en eerlijk te praten en elkaar te laten zijn in wie de ander is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meid denk even na,
is hij het wel waard? Een jaar lijkt lang, maar als je het vergelijkt met het huwlijk van je ouders is het niets. Ik vind dat je zelf veel beter verdient. Wil hij op vakantie? Dat betekent dat hij jou niet meer wil. Wil hij op vakantie en wil hij jou nog steeds? Dan is het een egoist en doet hij je alleen maar pijn.
Laat hem gaan, ga zelf op vakantie, en geniet van je vrijheid, hij is het allemaal niet waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap dat je het moeilijk vindt maar ik denk dat je hem beter kunt laten gaan. Als je hem tegen gaat werken kan dat alleen maar in je eigen nadeel werken.

Hij gaat toch samen met je broer ? ik neem ook aan dat je broer het niet vindt kunnen als jouw vriend je daar bedondert en denk ik dat je je daar niet zo'n zorgen om hoeft te maken.

Misschien is het juist wel goed om even "los" te zijn van elkaar als het al een tijdje niet meer goed gaat tussen jullie. Dan hebben julllie apart van elkaar de gelegenheid om uit te vinden of de relatie echt nog een kans heeft.

Ik wens je veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dumpen, voor dat hij dat met jou doet en opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig. Het feit dat jij je er druk ommaakt geeft aan dat JIJ het belangrijk vindt. Als hij dit negeert, negeert hij jou dus ook. Eigenlijk had ik direct al toen ik het las; Oh dit zit fout, dumpen die gast, maar dat komt uit eigen ervaring. Het kan ook goed komen als jullie er tenminste goed over kunnen praten en jij er uiteindelijk geen moeite mee hebt. Heb je er altijd moeite mee als hij iets alleen gaat doen?
13 jaar geleden
vertrouw elkaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet hem zijn gang laten gaan.
je kan heus wel zonder hem.