Hoe kan je er het beste voor zorgen dat je ouders niet merken/ruiken dat je hebt gerookt?

Please help me

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet roken. Simpeler kan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet roken?...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon niet roken.
capthavoc
13 jaar geleden
Helaas dat gaat je niet lukken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet eerst bedenken: Waarom heb ik gerookt? Dan kun je meestal een goede manier vinden om het je ouders te vertellen. Je moet er niet voor zorgen dat ze het niet weten, want ze komen er toch achter en het feit dat je niks hebt verteld maakt ze alleen maar nog bozer. Jouw ouders zijn de betrouwbaarste personen van iedereen. Want het zijn je ouders. Zonder hen besta je helemaal niet. Je weet dat het slecht is en dat moet je er ook bij zeggen. Gewoon een keertje en beetje uitvallen, en misschien ook huilen, want dan weten ze zeker dat je er echt spijt van hebt. Eerlijk zijn is veel beter dan liegen. Wie weet vergeven je ouders het je wel en is het allemaal weer voorbij. Als je het niet vertelt gebeurt dat ook niet. Als je de appel niet eet blijft de appel heel. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk best wel erg, tegen je ouders liegen. Ik zou gewoon eerlijk zijn. Overal valt over te praten. Ze gaan je vast niet meer over die knie leggen.

Antwoorden (6)

Gewoon zeggen dat je rookt, offf wat ik heeeeeeel vroeger deed :P

Kauwgom, deo en zeep om je handen te wassen... :$

Hard fietsen of op bezoek gaan bij rokers, sorry verder ga ik je niet helpen, roken is al slecht genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon niet roken.
en als je toch zo nodig aan die shit wilt beginnen.
andere kleren aantrekken en niet ergens binnen roken maar buiten. maar ik hoop eigenlijk dat je gewoon niet gaat roken want het is slecht voor je en later heb je er spijt van en ben je verslaafd, denk goed na het is echt iets waar je over na moet denken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg dat ze op het schoolplein heel veel roken daarom stink je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op kamers gaan wonen?

Joh, als jij graag een sigaretje rookt en je ouders zijn daar, begrijpelijk, fel op tegen, doe van niet stiekem. Begin zelf een gesprek en zeg daarbij dat je het liever eerlijk vertelt dan dat ze merken dat je het stiekem doet.
Je eerlijkheid zullen ze waarderen; het feit dat je rookt niet. Leg ze uit waarom je rookt maar dat je het niet thuis zal doen omdat zij er op tegen zijn.

Die peuk smaakt je beter als het niet stiekem is.

En nu je nog maar net rookt....probeer weer te stoppen? Je lijf zal er blij mee zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drie dagen wachten voordat je je ouders ontmoet.

Je ouders zullen het uiteindelijk toch merken doordat je longkanker krijgt.
Maar ze zullen je elke dag bezoeken in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha! Van veel mensen zul je niet het antwoord krijgen wat je graag had gehad. En sorry, van mij, intens liefhebbende moeder van een klein meisje van wie ik hoop dat ze nooit voor dit dilemma komt te staan, ga je dat dus ook niet krijgen. Ik denk dat je er echt goed aan zou doen, je eerst af te vragen waarom je ouders het je verbieden. dat is echt niet voor niks hoor! Het wordt in één van de reacties een beetje cru gebracht, maar diegene heeft wel gelijk: je ouders wensen je een goede gezondheid toe (neem ik aan hoor!) en willen voorkomen dat hun kind op een dag doodziek wordt van die dingen die lekker zouden moeten zijn maar tegelijk dodelijk én verslavend zijn! En diezelfde ouders zullen je ook zeer waarschijnlijk toch niet in de steek laten wanneer je het (stiekem) tóch hebt gedaan en hun ergste nachtmerrie komt uit. Ik weet het, wij kunnen je niet redden maar denk goed na voordat je je met dit soort dingen gaat bezig houden. En stel jezelf eens voor de grap in alle oprechtheid de vraag: vond je je eerste sigaret écht lekker? En zo niet, waarom dan toch een tweede en derde opgestoken? Omdat die wél lekker waren? Wanneer jij lof, spruitjes, boontjes of weet ik veel wat op je bord krijgt en je lust het niet, wat doe je dan de volgende keer? Gewoon weer proberen want misschien lust je het dan wel? Of zou je dat doen wanneer "al je vrienden het ook deden en iedereen zou zeggen dat het stoer is?" Weet je wat écht stoer is? Eerlijk antwoord geven op bovenstaande vraag en durven Nee te zeggen wanneer je beseft dat je het eigenlijk niet lekker vindt! Maar goed, geen idee of je behoefte hebt aan dit soort preken hoor
:-) Wel goed bedoelt en uit een moederhart gegrepen. En tot slot: iemand gaf als antwoord dat als het dan echt niet anders kan, je het het beste toch gewoon aan je ouders kunt vertellen. Als je mijn kind was zou ik hopen dat je dat zou doen!!! Liever dat, dan erachter moeten komen. Stiekem zijn kan niemand je verbieden maar eerlijk duurt het langst! Amen!