Is er een boek over ouderdom van ouders?

Ik ben op zoek naar een boek dat ingaat op het ouder worden van (één van) je ouders. Daarmee bedoel ik vanaf bejaarde leeftijd. Wat er allemaal bij komt kijken, hoe je met bepaalde zaken om kunt gaan, praktische tips en informatie, de achteruitgang zowel op lichamelijk als op geestelijk gebied, het proces van zelfstandig wonen naar een verzorgingshuis, het feit dat je ouders je vaker niet meer begrijpen, en zo kan ik nog wel tien dingen noemen. Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Uiteraard bestaat zo'n boek. Bijvoorbeeld Mijn ouders ouder / eindredacteur Dick Kits. Gorinchem : Kroese Kits, 2006. ISBN 978-90-809972-1-9 Een handboek voor mensen van wie de ouders ouder worden. Om zelf en in samenwerking met anderen en niet in de laatste plaats met de ouder(s) zelf te zorgen voor een zo goed mogelijke kwaliteit van leven van hen, biedt dit boek een uitgebreid en gedetailleerd overzicht van regelingen, instanties, hulpmiddelen en tips. Ook om de weg te leren kennen in ouderenzorgland en alles wat daarmee te maken heeft. Het boek bespreekt en toont in heldere illustraties ook praktische hulpmiddelen, het persoonsgebonden budget, erfrecht, en suggesties voor omgang met dementerenden. Het staat ook stil bij vragen zoals hoe een verzorgingshuis te kiezen.

Bronnen:
http://ppwww.pica.nl/biblion/294270957.jpg

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100