ik ben verliefd op mijn beste vriend hij houd ook van mij maar hebben beide een relatie wat nu!

ik ben al 5 jaar bevriend met mijn maatje( een jongen ) bij de eerst ontmoeting zat er al een klik.! 5 jaar lang is het goed gegaan ookal zat er meer dan alleen vriendschap tussen ons.! Nu loopt het anders we hebben beide een relatie alleen wat ik onbreek bij mijn relatie heb ik bij hem.! Hij houd van zijn vriendin maar ook van mij.! Ik een korte tijd is er nog al wat gebeurt tussen ons alleen het gevoel tussen ons zit goed maar dan word het af gekapt omdat hij weet dat hij mij tog wel kan krijgen.! Wat moet ik nu.? Ik huil als ik slaap en word ook nog huilend wakker.! Help me aub.!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat je vind bij je beste vriend wat ontbreekt in je relatie. Dan heb ik een vraag: stel dat je het uitmaakt met je relatie en iets begint met je beste vriend. Vind je dan álles in die relatie, of zouden er dingen aan ontbreken die je eerder wel vond bij je ex? Ik vraag me af of je verdriet niet wordt veroorzaakt door het idee dat één persoon in de hele wereld, die éne met wie je een relatie hebt, werkelijk álles voor je moet zijn. Dat alles wat je met een ander kunt hebben en niet met je relatie, een teken is dat er iets ontbreekt in je relatie. Als je dat idee hebt, kun je 100 keer in een nieuwe relatie springen waar je vindt wat er ontbrak in je vorige relatie, en nog steeds huilend in slaap vallen en huilend wakker worden. Want één persoon kan je nóóit alles bieden. Daarom heb je een relatie én vrienden én kennissen én familie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mijn beste maatje is het ander.! Dat is het nu juist.! Hij is lief zorgzaam en we praten al 5 jaar lang over het zelfde.! Eigelijk hebben wij een stille relatie bij hem kom je niets tekort.! Ik ken hem nu 5 jaar en we weten van elkaar dat het de liefde van onze leven is.! Alleen we durfen nog niet hard gezecht.!alles wat ik doe weet hij alles wat hij doet weet ik.! We genieten van elk moment en als we iets leuks doen lijken we wel een stelletje.!als ik verdriet heb knuffelt hij me als ik ergens mee zit kan ik het hem zeggen.! Deze liefde heb ik nog nooit gevoeld ookal heb ik we 100 anderen gehad het zal nooit zo voelen als bij hem.! En andersom precies het zelfde.! En daarom weet ik niet hoe ik het moet doen en moet aan pakken hij houd van zijn vriendin maar ook van mij.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie samen zó perfect zijn, zó niets tekort komen, zó'n unieke liefde hebben, zó alles voor elkaar zijn... Wat doen jullie dan allebei in een andere relatie? Waarom hebben jullie dan al vijf jaar niets met elkaar? Ik lees wat ik al vreesde: je bent een hypothetische relatie met je beste vriend gigantisch aan het idealiseren. Het is goed en perfect en je komt niets tekort. En toch houden jullie allebei een situatie in stand waarin jullie geen relatie hebben. Je zou het kunnen uitmaken met je huidige vriend. Of het voorzichtig eens hebben met je huidige vriend over je gevoelens voor je beste vriend. Je zou je kunnen verdiepen in meervoudige relatievormen, als je van allebei houdt. En je beste vriend zou dezelfde stappen kunnen nemen. Maar dat lijken jullie allemaal niet te doen. Waarom? Als iets zó perfect is als jij het nu aan mij beschrijft, dan laat je toch niets in je weg staan? Dan verspil je toch geen tijd met jezelf in slaap huilen?

Antwoorden (10)

als je meer van je vriend houd zou ik het gewoon uit maken met je huidige vriend maar dan moet je beste vriend dat natuurlijk ook doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hetzelfde als het antwoord voor mij,, MAAR
spreek dat wel allebei van tevoren af, weet zeker dat het liefde is en niet alleen beste vrienden,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Doe wat je hart je zegt", zeggen ze dan.

De vraag is: Houd jij van jou vriendje? Nou ja, natuurlijk houd je van hem, maar van wie houd je meer? Met wie zal je het langst gelukkig zijn? Wie geeft het meest om jou?
Dit zijn voorbeelden van vragen die je jezelf kunt stellen.
Onthoud dat die vriend het zelfde probleem heeft, probeer dit dan ook samen op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen moet je het uitmaken met je huidige vriend. Als jij verdriet hebt om iemand anders, dan is die relatie gebouwd op lucht en dus niet eerlijk voor je vriend. Als jij verliefd bent op een ander, en die ander op jou, dan is er toch geen probleem? Op twee meiden verliefd zijn vind ik om eerlijk te zijn een beetje raar.... Is hij echt verliefd op jou, dan maakt hij het uit met dat andere meisje. Bedenk wel, als jij een relatie met hem hebt, kan precies hetzelfde gebeuren, hij raakt verliefd op een ander en hij maakt het dan net zo makkelijk uit als hij het deed met het meisje voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor wie voel je het meest? Als dat je beste vriend is dan zou ik het niet op safe spelen maar het gewoon uitmaken ook al wordt het misschien niets tussen jullie, het zou namelijk wel heel zielig zijn voor je huidige vriend als je hem aan het lijntje houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort maar krachtig eerlijk zijn naar iedereen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak je rugzak, zeg je baan op en trek de wereld rond. Ik voorspel je...er zal je veekl duidelijk worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet heel subtiel maar er zit wel iets in.
Als je niet kan kiezen kies dan niet en kies voor jezelf.
"go walkabout" en je zult jezelf leren kennen.
+je van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je neemt natuurlijk jezelf mee..
Als jullie "de ware" voor elkaar zouden zijn, hadden jullie de relatie met de huidige partner allang verbroken en zouden jullie voor elkaar gaan. Als het zo halfslachtig blijft, zal het nooit wat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult toch moeten kiezen en zoals jij het stelt je vindt bij hem iets wat je in je relatie niet vindt dus is je relatie niet voor 100% bevredigend.
Een relatie moet voor 100% goed zijn mensen die met minder genoegen nemen doen zichzelf tekort.
Vaak blijven mensen bij elkaar omdat ze bang zijn niets beter te kunnen vinden dat is de verkeerde reden om bij elkaar te blijven.(eigen mening)
Ik denk dus dat je jezelf af moet vragen wat je wilt, een relatie die niet compleet is ?
of een relatie die dat wel is ? (dat hoeft niet per definitie met die ene vriend te zijn als die besluit bij zijn vriendin te blijven.
Ga voor perfectie iets minder zou je niet moeten accepteren.
Succes ook voor jou id die ene er !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik jou was zou ik het eerst met je vriendje uitmaken en dan pas kijken hoe of wat met je beste vriend. als hij ook van jou houd, meer dan van zijn huidige vriendin, dan zal hij het ook wel uit maken met haar. komt vast wel goed, als je het zelf ook maar echt wilt ! probeer hem dan ook echt duidelijk te maken wat je precies voor hem voelt dan zit het al helemaal goed. =)