ik ben bijna 3 maanden zwanger hij is de vader maar wij zijn niet getrouwd en ik kan niet naar mij ouders terecht nergens wie kan mij helpen.

ruzie is niet heftigs ofzo maar ik weet ook niet waarom hij opeens zei wil ik je thuis niet zien het is nog half uurtje geleden hij is naar ze werk en ik ben aan het denken wat moet zo situatie. Ik heb geen baan op de momenteel geen inkomen niks zit niet op school in september ga ik beginnen ik kan niet naar me ouders gaan nergens eigelijk als hij mij buiten hebt gezet dan ben ik buiten met mij ongeboren kindje ik ben pas bijna 3 maanden zwanger waar kan ik terecht dat ze mij huis ofzo kan bieden tijdelijjk ik weet het niet geen huiss.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

ga naar je huisarts toe en vertrouw hem/haar je hele verhaal en toestand toe
hij kan je gedegen advies geven en de nodige hulpinstanties verwittigen
veel succes met je zwangerschap en kindje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net op je andere vraag ook al antwoord gegeven.
Maar al met al zal het wel meevallen als er alleen ruzie is geweest en verder niets.Ik denk dat als hij terug komt dat jullie het gewoon rustig gaan uitpraten.Blijf gewoon lekker thuis tenzij hij je slaat of op een andere manier pijn doet.Met je huisarts praten is ook een optie maar ik begrijp dat je een buitenlandse bent en misschien mag dat niet zonder je vriend.Kan je ook niet bij de buren terecht voor wat steun.Kijk op internet of er anders ergens opvang voor je is.Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag aleyna,

Misschien kan je terecht bij het VBOK!,
Deze organisatie wordt gerund door vrijwilligers.

Stichting VBOK- huis
Opvang voor (aanstaande) jonge moeders en tienermoeders

Regionale hulpposten (bereikbaar via 0900 202 10 88)

VBOK Amsterdam * VBOK Goes

* VBOK Amersfoort * VBOK Groningen

* VBOK Almere * VBOK Holten

* VBOK Den Haag * VBOK Maastricht

* VBOK Dordrecht * VBOK Rotterdam

* VBOK Ede * VBOK Zwolle

* VBOK Eindhoven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, aan deze had ik nog niet gedacht.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jera, die plus heb je niet aangeklikt. Maar alvast bedankt
Ik zou zeker naar het FIOM gaan, zie het antwoord van conqie. Maar als deze situatie is opgelost, zorg er dan ook voor dat je nooit meer zo hulpeloos bent. Je hebt straks (en ook nu al) niet meer alleen verantwoordelijkheid voor jezelf, maar ook voor je kind.

Ga er dus als de wiedeweerga voor zorgen dat je voor je kindje kan zorgen, óók als de vader uit beeld zou raken! Zoek om te beginnen een baan, je hebt een inkomen nodig om jezelf en je kind te onderhouden. Zorg er ook voor dat je een eigen sociaal netwerk opbouwt, zodat je - als zoiets nog eens gebeurt - wél ergens terecht kunt.

Je zegt dat je niet bij je ouders terecht kunt; waarom is dat? Is dat omdat je ouders - bijvoorbeeld vanuit hun cultuur - je zwangerschap niet accepteren, of is er misschien een probleem tussen je ouders en je vriend?

Zeker in het laatste geval is er iets waar je over na moet denken. Het eerste waar je een mogelijk gewelddadige partner aan kunt herkennen: tijdens je relatie met die partner raak je steeds meer geïsoleerd van familie en vrienden, tot je het idee hebt dat je nergens terecht kunt.

Tegelijkertijd wordt je zo afhankelijk mogelijk gehouden, het hebben van een eigen inkomen zal een mogelijk gewelddadige partner ontmoedigen.

Als je niet op je eigen benen kunt staan en nergens terecht kunt, dan heeft een gewelddadige partner namelijk vrij spel. Hij kan van je eisen wat hij wil, hoe onredelijk ook, omdat hij kan dreigen je op straat te zetten als je niet precies doet wat hij wil. En als hij die macht eenmaal over je heeft, kan hij je ook mishandelen, je durft dan toch niet meer weg te lopen.

Als je hier ook maar iets van herkent, maak dan dat je wegkomt. NU. Je kunt terecht bij het FIOM of bij één van de adressen in de link die bij mijn antwoord op je vorige vraag staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Zorg dat je voor jezelf kunt zorgen! Anders blijf je je leven lang de speelbal van iemand anders.
Voor je kindje komt moet je echt zorgen dat je je eigen leven wat beter op pootjes hebt. Als je in september met je opleiding wil beginnen en in oktober komt je kindje, zul je daarna toch ook voor opvang moeten zorgen.

Dus zoek hulp en zorg dat je straks vooruit kunt.

Als je pas 3 maanden zwanger bent, kun je, tot september, nog best ergens aan het werk. Niet alleen voor het geld maar ook voor je zelfvertrouwen en om mensen te leren kennen. De vakantiebaantjes liggen binnenkort weer voor het oprapen. Je wordt toch ook knettergek als je nog 6 maanden moet gaan zitten wachten tot je kindje komt?

Is jouw vriend de man waar je mee verder wil? En als jouw vriend wel de vader is maar niet met je gaat trouwen, heb je de erkenning van je kind al geregeld? Laat je niet in een hoekje zetten, hoor! Je bent geen bijzettafeltje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterker nog, de vakantiebaantjes liggen nú alweer voor het oprapen! Als ik door de stad loop, heeft bijvoorbeeld inmiddels bijna iedere winkel wel een briefje voor de ruit om personeel te zoeken.