Moet je sluitel geven of gewoon afwachten tot die vanzelf komt? Zie toelichting!

Na dat je partner 4 maanden terug jou heeft verlaten, wilt die nu terug naar huis komen. Alleen zij wilt zelf komen en de huissleutel wilt die hebben. Zij wil niet dat we samen naar huis gaan. ( zij woont nu bij haar nichtje thuis) Heb haar vandaag gesproken bij mij nicht thuis. maar jah, zij wil dat ik perse de sleutel aan haar geeft, en dat zij zelf naar huis komt. Dus wat moet ik nu gaan doen gewoon de sleutel geven. of gewoon afwachten tot die vanzelf komt...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Na vier maanden mag je haar wel eerst eens weer opnieuw leren kennen. 't Is de vraag of je haar kunt vertrouwen, en ook is 't de vraag wáárom ze die sleutel direct al wil hebben en niet samen 'thuis' wil komen. Ik vind dat verdacht. Pas op, als 't verlaten destijds met problemen gepaard ging. Misschien wil ze wel je huis leegstelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste gedachte was ook, ze wil nog wat spullen pakken en dan alsnog verdwijnen. + @babyfaced.
Ik zou het risico niet nemen. Zij heeft niet het recht zonder jou in huis te komen na 4 maanden.
Geeft ze zelf een reden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
absoluut mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was mijn eerste gedachte ook, ze wil spullen pakken en verdwijnen
niet doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook waar ik aan dacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dit kan ook heel goed zijn ja.
Pas op.

Andere antwoorden (13)

als je haar goed vertrouwd kan je haar de sleutel wel geven.
en anders zeg je gewoon dat als ze wel komt dat ze even moet bellen en dat je dan thuis bent zodat jij gewoon open kan doen.
14 jaar geleden
Jeetje, wat moeilijk., Ik begrijp dus dat haar terugkeer niet meteen betekent dat ze bij JOU terugkomt, maar dat ZIJ gewoon JOUW huis in wil.
De vraag is dan of het de bedoeling is dat jij vervolgens opkrast zodat zij de toko over kan nemen en jij op zoek naar iets nieuws ; zo gek laat je je natuurlijk niet maken. Wie was er ook alweer vertrokken ?

Ik denk dat je haar dan ook het beste voor kan stellen vanaf haar nichtje zelf een nieuwe woonplek te zoeken, en een afspraak te maken voor een dag waarop ze bij jou haar klaargezette spullen kan komen halen. Hetzij als jij er bij bent, hetzij onder toezicht van een ander familielid.

Maar je laat je natuurlijk niet je huis uit jagen door iemand die er zelf vandoor is gegaan en daarmee al haar rechten heeft verspeeld. Tenzij het huis op haar naam staat of jullie het samen gekocht hebben ; dan zou het iets ingewikkelder kunnen liggen en heb je vermoedelijk de tussenkomst van een goede advocaat nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, huizen jatten zijn vrouwen goed in, ik weet niet hoe ze het doen, maar als jij de huur betaalt, of het huis hebt gekocht, geen sleutel aan haar geven.
Dat ze niet samen met jou naar huis wil vind ik raar. Het zou voor mij een reden zijn om haar niet de sleutel te geven, tot ze weer echt bij je thuis woont.
Ookal is het je partner, je bent al 4 maanden uit elkaar. Er kunnen vele redenen zijn waarom ze de sleutel wil, en dus zonder jou toegang tot de woning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet eerst nagaan bij je zelf in wat voor toestand was zij toen zij dat jou vertelde : was zij blij toen zij het je vertelde of was zij angstig . Als zij blij was dan wil zij naar huis komen wanneer zij dat wil . was zij angstig dan wil zij stiekum naar huis gaan als jij er niet bent : Misschien liggen er nog spulletjes van haar bij jou en wil ze die ophalen wanneer je niet in huis bent . Ik zou zeggen je krijgt de sleutel wanneer je in huis bent . succes ermee .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is da!
Het is niet helemaal duidelijk wat je bedoelt: wil ze weer terug bij jou komen wonen, of wil ze alleen het huis in om haar spullen op te halen?

Ik vind het verdacht dat ze zonder jou het huis in wil, dat lijkt me niet goed voor jou. Ik zou haar zeggen dat ze best welkom is, maar dan samen met jou en pas later, als blijkt dat het dan goed is, dan krijgt ze de sleutel wel.
14 jaar geleden
Hoe zijn jullie uit elkaar gegaan? Is er voor haar een reden geweest om bang voor jou te zijn? Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom ze zonder jou het huis in wil. Als dat de reden is, kan je ook voorstellen dat het nichtje mee gaat, zodat jullie niet met zijn tweeën zijn. De sleutel overhandigen zou ik zeker weten niet doen. Op het moment dat ze dan namelijk iets steelt, ziet de politie het niet meer als diefstal maar als een civiele zaak. Om je eigendom dan terug te krijgen zou je zelf een rechtzaak tegen je vriendin moeten aanspannen.

Conclusie: laat haar samen met een ander komen, en geef de sleutel niet af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een moeilijke situatie, maar ook een beetje een warrig verhaal. Is het de bedoeling dat jullie weer een relatie krijgen en weer gaan samenwonen? Wil ze alleen haar spullen halen? Als jullie weer gaan samenwonen dan is het een beetje vreemd dat ze perse de sleutel wil en alleen naar huis wil komen. Dan kan je haar net zo goed ophalen of dat ze zelf komt en aanbelt. Als ze alleen haar spullen op wil halen, dan gaf ik haar geen sleutel. Dan kon ze haar spullen op komen halen, ze mag ze ook zelf bijeen zoeken, maar wel onder mijn toezicht. Ik krijg nu meer het idee dat ze iets van of in dat huis wil en dat wil doen als jij niet aanwezig bent. Of in het huis gaat en jou er niet meer in laat. Het is ook belangrijk van wie het huis is. Is het een huurhuis. Zo ja, wie maakt dan het meeste aansprak op het huis? Wie is er het meest gebaat bij het huis? Kun je het in je eentje betalen? Allemaal belangrijke dingen. Is het een koopwoning, dan is het huis van degene op wiens naam het staat. Staat het op jullie beiden naam, dan heeft zij er net zoveel recht op. In ieder geval, ik gaf haar de sleutel niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zij is weggegaan, laat haar nu maar echt laten zien dat ze terug wil. Terug naar jou, niet naar het huis.

Die sleutel is van het huis, ze moet naar jou willen. Ze zou de sleutel van jouw hart moeten vragen. Niet eisen maar echt vragen.
Iemand die eist verspeeld z'n kans op liefde.

Ik snap dat het moeilijk is, dat je nog dingen voor haar voelt, maar trap er niet in, naar huis komen moet naar jou komen zijn en niets anders.

Je kunt haar niet eerst in huis halen en dan maar hopen dat ze ook weer naar jou komt, zo werkt het niet. Eerst een relatie dan pas samenwonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was, dan zou ik een maatschappelijk werker inschakelen van het Bureau Gezinshulp van de gemeente..
Hoe krijg je haar uit de woning, als ze binnen is en de deur achter zich op slot doet.
Het hangt allemaal wel erg van de situatie tussen jullie twee af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt simpel.Vertrouw je haar?Geef dan de sleutel.In het andere geval moet ze gewoon niet terugkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt toch ook een bel aan de deur!!
Ik zou die sleutel niet geven. Ken je niet de verhalen van mannen die thuis komen van hun werk en hun hele huis leeggeroofd aantreffen?>
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo babyfaced,
Jullie zijn dus van plan om jullie relatie weer voort te zetten neem ik aan.
Mischien vraagt zij om vertrouwen van jou door de sleutel terug te krijgen.
Ik zou haar die geven.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klinkt toch nog als macht strijd.
Ze stelt nu al voorwaarden en ze is nog niet eens terug!