Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb het vermoeden dat mijn partner vreemd gaat,wat moet ik doen?

Ik merk het aan kleine dingen,zoals mobiel weghouden,liegen over avondjes uit,veel slapen en niet de waarheid vertellen(alsof er een klein kind tegen me liegt,ik kan er niet helemaal de vingerv op leggen.)Als ik hem er mee confronteer zegt hij dat ik me niets in mijn hoofd moet halen en hij ontkend het.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij slaapt veel? Tijdens zijn slaap even zijn mobieltje checken. Misschien niet netjes, maar het is voor een goed doel. Of legt hij die onder zijn hoofdkussen? Dan zou ik me echt zorgen gaan maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zou ik ook. Het is niet netjes, maar als hij vreemd gaat is dat ook niet netjes, toch.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar als hij niet vreemdgaat, doet maar één van de twee iets dat niet netjes is...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (12)

Als hij al liegt over avondjes uitgaan is dat toch zeker niet zonder reden.
Als hij weer uit wil gaan stel hem dan de vraag of je mee mag, zegt hij nee zonder het verder uit te leggen dan weet je wel genoeg lijkt mij.
Dan de relatie onmiddelijk verbreken want een relatie vol met leugens houdt niemand lang vol.
Sterkte ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, en toen bleek dat manlief eigenlijk een grootsche surpriseparty aan het plannen was, en die avonden met haar vrienden afsprak om dingen te regelen. Niet alles is wat het lijkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij kan dan toch gewoon haar twijfels wegnemen door te zeggen dat hij iets leuks voor haar aan het organiseren is. Misschien moet hij daardoor wat bijverdienen maar dat kan hij volgens mij dan toch wel vertellen zonder iets te verklappen. Als je partner aan je twijfelt zul je toch een keer wat moeten vertellen.
Er zijn twee situaties mogelijk:
1. Hij gaat niet vreemd
2. Hij gaat wel vreemd

In het geval dat hij wel vreemd gaat is jullie relatie al niet goed meer. Hij zal zich dus niet veel gelegen laten liggen aan jouw 'gezeur' hierover. In dit geval is bewijs eigenlijk niet zo belangrijk. Als jij denkt dat hij vreemd gaat is het genoeg.

Als hij niet vreemd gaat dan zorg jij er nu zelf voor het vertrouwen in je relatie te beschadigen. Bewijs dat hij vreemdgaat zul je nooit krijgen, net zo min als bewijs dat hij niet vreemdgaat. Alles wat je doet qua volgen, in de gaten houden, zijn mobiel bekijken enz maken je relatie alleen maar slechter.

Dus wat kun het beste doen? Besluit of jij verder wil met jullie relatie. Zo ja, kies situatie 1. Hij gaat dus niet vreemd. Vertrouw hem EN bied hem de gelegenheid om eerlijk te zijn. Niet boos worden als hij een avond niet thuis is geweest. NIet gelijk aanvallend zijn als hij niet verteld wat hij heeft gedaan enz.

Wil je niet verder met je relatie? Ga naar situatie 2. Besluit dat hij wel vreemd gaat en dump die etterbak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goed antwoord mormel +
Ga een tijdje bij een vriendin logeren, zeg niets tegen hem, en wacht af of hij je gaat zoeken, of hij ongerust wordt. Dan weet je gelijk hoe laat het is.
Voorts moet je nog even kijken aan welke kant je boterham het beste gesmeerd is. Ben je financieel afhankelijk?

Tenslotte, kan je nog overwegen, of je het zal tolereren voor een keer, omdat we allemaal mensen zijn.(mocht het zo zijn).

Niet te snel beslissingen nemen, die je later kunt betreuren. Ook nog even wachten met je vermoedens met derden te delen, je weet tenslotte nog niets zeker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zegt: "niet te snel beslissingen nemen", maar om een tijdje bij een vriendin te gaan logeren zonder iets te zeggen, vind ik wel een heel botte beslissing. Grote kans dat de politie wordt ingeschakeld...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Ineke
Tenslotte, kan je nog overwegen, of je het zal tolereren voor een keer, omdat we allemaal mensen zijn.(mocht het zo zijn Ik zou er niet over prakkizeren.(eens een bedrieger,altijd een bedrieger)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelfs in mijn - zeer vrije - huwelijk, is 's nachts niet thuiskomen zonder iets te laten weten wel de grootste doodzonde! Ook het idee alleen al, om zo met de emoties van je man te spelen dat je hem laat denken dat je ontvoerd bent, anoniem in een ziekenhuis ligt of vermoord bent, om te kijken wat zijn reactie daarop is, bah! Als ik zoiets zou flikken, denk ik dat ik voorlopig even niet meer thuis zou hoeven komen. En andersom net zo!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
welke kant je boterham het beste gesmeerd is. Ben je financieel afhankelijk? Je moet altijd in staat jezelf te kunnen onderhouden, ben je afhankelijk van een ander zegt dat meer over jou dan over hem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe geef ik hem de kans om vreemd te gaan.. juist je boeltje lichten, dan krijg je straks nog de schuld ook want jij ging tenslotte weg... nooit doen dus.
laat hem schaduwen,en volgen probeer bewijzen te vinden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag hem maar of hij nog van je houdt.

Je kunt aan zijn reactie zien of hij de waarheid zegt of niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo speel je een spelletje met hem en lijkt me niet de juiste oplossing.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heb ik dus allang gevraagd,dan zegt hij steevast "dat weet je toch".Ik heb hem ook gezegd dat ik er geen bal van vertrouw en daar geeft hij als antwoord op dat ik me niet moet aanstellen.Het punt is dat ik sinds vrijdag weet dat hij de tuin doet bij een alleenstaande vrouw,en dat hij daar al sinds begin mei aan het werk is.normaal vraag ik niet bij wie hij aan het werk is.nu reed ik er per ongeluk tegenaan en dat is een rotgevoel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
OK, het lijkt alsof hij een (meester) manipulator is. Dat hij je kan bespelen.
Hij maakt misbruik van het feit dat jij het moeilijk vindt om hem te verlaten. Als hij inderdaad een manipulator is, waarom ben jij dan gevoelig voor manipulatie. Misschien heb jij moeite om de grenzen voor jezelf aan te geven en leef je meer met het idee dat anderen belangrijker zijn. Ik denk dat deze rotsituatie er meer is om jouw iets duidelijk te maken over jezelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@lizzy: ik vraag me nu wel af: vind je het feit dat hij de tuin doet (ik neem aan dat hij tuinman is?) bij speciaal een alleenstaande vrouw op zich al verdacht? Of had je vóórdat je daar achter kwam al aanwijzingen? Persoonlijk heb ik zelfs nog nooit stilgestaan bij de vraag of een klant van mijn man een man, een vrouw, een alleenstaande of een gebonden persoon is. Ik heb het idee dat er nog een deel van het verhaal ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er mist inderdaad een deel van het verhaal,maar dankrijg ik never nooit allemaal verteld.ik heb vanaf december al aanwijzingen dat er 'iets'is.En inderdaad ik sta ook nooit stil bij wie hij aan het werk is.meerdere klanten van hem zijn alleenstaand maar dat heb ik nooit erg of wat dan ook gevonden.Het is meer het feit dat hij tot het eind toe bleef ontkennen dat hij bij die vrouw de tuin doet en dat hij wel tot heel laat daar aan het werk is.Zelfs als het donker is.hij blijft ontkennen en ik twijfel nu aan mijn eigen verstand.
Jullie relatie zit diep in de problemen, of hij nu echt vreemdgaat of niet. Wij kunnen vanaf onze kant van het beeldscherm niet beoordelen of hij echt vreemdgaat, of dat jij paranoïde bent. Wel is duidelijk dat je met zo'n levensgroot vertrouwensprobleem zit dat jullie alleen daar al door op een breuk afstevenen.

Ik denk dat een ernstig gesprekje nodig is. En dan niet door hem te confronteren, maar door eens heel open te vertellen waar je mee zit en waarom dat jouw vertrouwen in hem heeft aangetast. Vervolgens kun je hem vragen je te helpen om dat vertrouwen terug te krijgen. Bijvoorbeeld door totale openheid over avondjes uit (of samen uitgaan) en door zijn mobiel niet meer bij je weg te houden.

Op deze manier maak je hem niet bijvoorbaat al de schoft, je brengt het als een probleem waar *jij* mee zit, en waar je zijn *hulp* bij vraagt om jullie relatie te verbeteren. Let erop dat je het bij jezelf houdt en niet bij hem neerlegt.

Trekt hij zich dan alnog terug in zijn schulp, tja, dan zou ik persoonlijk misschien ook wel gaan twijfelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij is het kwaad al geschied!!!als een relatie goed zit dan hoef je je partner echt niet te verdenken van vreemdgaan,dat jij dat wel denkt zegt volgens mij dat er iets niet goed zit.
Praat er met hem over want in een relatie ben je met z'n tweeën,dus de problemen zou je dan ook samen moeten oplossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vertrouw op je gevoel! Ik heb dit ook meegemaakt en steeds kwam het weer naar boven dat er iets niet klopte, wat hij ook zei.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Maak samen tijd om eens rustig met elkaar te praten. Je bespreekt met hem wat je ziet en wat je ervan denkt. Geen verwijtende confrontatie maar gewoon zeggen wat je denkt en dan kijken wat en hoe de reactie is. Blijft hij ontkennen, zeg dan toch dat het je niet lekker zit. Trekt hij zich daar niets van aan, blijf toch je gevoel uitspreken. Tenzij je het verkeerd hebt natuurlijk....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel vervelend als het zo is !!! Ze noemen het vreemd gaan , maar 7 vande 10 keer is het in de kennissen kring !!! Zorg dat je zo snel mogelijk zekerheid krijgt !!!! gr. jowie57
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja vragen helpt niet want de stel regel in het algemeen is "altijd blijven ontkennen" De enige manier is om hem dus te "betrappen".
Doe dit wel met enige discretie, Dus niet gelijk iedereen opbellen waar hij is, of hem in het gezicht volgen. Mocht er niets wezen en hij komt er achter dan kan je relatie daar op stuk gaan in het ergste geval omdat je hem niet vertrouwd.
Misschien een leuke vraag nog hoe je dat het beste kunt doen :-)

Houd er ook rekening mee dat mocht je veel van je man houden dit hoogstwaarschijnlijk overwaait en jij dan ( natuurlijk eigenlijk hij) een hoop stuk maakt in je relatie.
Nu hij al weet dat jij het als het zo is er iets van merkt zal hij een stuk voorzichtiger worden. Laat het gesprek eens op scheidingen etc ( collega verhaaltje verzinnen waarvan haar man vreemd is gegaan en dat ze nu hopeloos in de knoei zit etc) gewoon om hem te waarschuwen en wakker te schudden. Laat ook nog zien dat je bestaat en doe weer eens iets onverwachts. meestal gaat het bij een man om de spanning namelijk.

Helaas zijn de cijfers over vreemdgaan erg hoog en we maken het allemaal wel eens mee, je zelf of je partner. Het is hoe je er mee omgaat, soms geeft het juist een grote boost aan je eigen relatie maar vaak duiken mensen gelijk in een scheiding met grote problemen voor de rest van je leven.
Dan is vergeven vaak een stuk makkelijker maar ook dat draag je lang mee en moet slijten.
Je kop in het zand steken is de makkelijkste en goedkoopste weg maar ook dat moet je maar kunnen. Vroeger zag je dat vaker, maar ja toen moesten de vrouwen ook wel natuurlijk, nu heb je een keus. Maak hem wijs in iedergeval.
Sterkte en ik hoop echt dat het niet zo is voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als jou gevoel dat denkt..zal het vermoedelijk ook wel zo zijn.

Juist uit de piepkleine dingetjes voel je al gauw dat er iets 'veranderd' is in jullie relatie.

Je gevoel is namelijk een uiterst fijne antenne die al het kleinste signaal opvangt.

Wat je kunt doen:

Stel hem voor dat je in het vervolg met hem mee gaat als hij een avondje uit wil gaan. En kijk hoe hij hierop reageert.

Probeert hij jou met alle geweld van dat idee af te brengen..dan begrijp jij wel dat er iets grondig mis kàn zijn tussen jullie.

Maar..pas op..want ik weet van een verhaal over een stel waarvan de huwelijksverjaardag eraan kwam.

Hij wilde zijn vrouw verrassen met iets moois dat hij gedurende enkele avonden, samen met een vriend in het 'geheim' timmerde. Ik meen dat het om een naaibox ging.

Zij werd echter achterdochtiger en achterdochtiger en..vertrok tenslotte.

Veroordeel hem dus niet zonder meer..want hij kàn met heel onschuldige handelingen/dingen bezig zijn.

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing