Is het mogelijk om verliefd te worden op iemand die ik nooit heb ontmoet en zal nooit ontmoeten?

Ik lees een opmerklijk boek geschreven door een bijzonder vrouw die vermoord was in Auschwitz en ik voel liefde voor haar, het lijkt op het gevoel van verliefd zijn, het is vreemd... ik heb zo iets nooit meegemaakt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie persoonlijke vraag,hou ik wel van +

Het beste antwoord

Ja, dat is niet alleen mogelijk, het is zo. Je houdt gewoon van haar. En dat is een heel waardevol gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zoals je zelf ook merkt is dit goed mogelijk. In je hoofd vorm je een beeld aan de hand van karaktertrekjes en dergelijke die je uit het boek haalt. Dit beeld perfectioneer je voor jezelf. Negatieve dingen zul je niet of nauwelijks zien. Je wordt dus verliefd op het karakter/innerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schijn nogal gelogen antwoorden te geven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, lijkt mij niet +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciterd; je hebt blijkbaar een minstalker. Nu hoor je er echt helemaal bij ! Welkom bij de club !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marleen: yeah! Wat een eer..
Iemnand die je nooit heeft ontmoet en nooit zal ontmoeten daar kan je wel verliefd op worden. Een vorm van Platonische liefde volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mogelijk en het is niet eens vreemd.
Mensen genoeg die verliefd zijn op een popster of
een of andere beroemdheid.
Die kennen ze ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees voorzichtig dat je compassie (een andere vraag van je) en liefde niet met elkaar verwart.

Ik denk dat jij een vorm van universele liefde heb ervaren. Eentje welke niet verbonden is aan het denkbeeld van partner, relatie of seksueel.

Dit is de liefde waar veel spiritualisten naar op zoek zijn. Om een liefde te voelen voor de medemens en waarbij het ultieme doel is om net zoveel liefde te ervaren voor je ergste vijand. Kortom, liefde voor iedereen zonder filter.

Ik denk dat jij hiermee een voorbode hebt ervaren. Dat is een ervaring die zo heftig is dat het je hele leven bij zal blijven en waaruit jij de kracht kan putten om jouw zoektocht en ontwikkeling voort te blijven zetten.
Door de voorbode weet je dat het bestaat en dat het mogelijk is. Het nadeel van een voorbode is dat de eerste ervaring waarschijnlijk heel lang niet meer ervaren zal worden. En dat dit een nieuw keerpunt is in je leven.

In het begin probeer je dan de voorbode vast te houden. Maar je voelt het wegebben. Daarna probeer je heel sterk om het weer terug te laten komen. Maar je zult ervaren dat dit voorlopig niet meer gebeurt. Dan blijft er alleen een hele sterke herinnering achter. Eentje met kracht.
Het is dan een krachtbron geworden.