Hoe kun je het beste omgaan met iemand die bindingsangst heeft door traumatische gebeurtenissen?

Op dit moment laat ik die persoon links liggen en negeer deze. Weet niet of dat goed is, maar is me wel aangeraden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Elke persoon is anders en daarom kan je hier op deze site geen universeel antwoord krijgen. Je kan het beste met deze persoon communiceren. De persoon is zich hier vast terdege van bewust. En indien volwassen, kan je hier over praten, HDeze persoon kan dan aangeven wat op dat moment goed voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat het voor deze persoon weer een bevestiging is dat hij wordt afgewezen als je hem links laat liggen. Voor mensen met bindingsangst kan het heel moeilijk (lees: beangstigend) zijn om in contact te blijven, dus zorg dat hij je kan vertrouwen, ook al is dat voor iemand met bindingsangst heel moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet. Deze persoon heeft hulp nodig van een specialist. Negeren niet doen want dat geeft alleen maar negatieve bevestiging. Geef je vertrouwen , praat met deze persoon. Maar verder kun je niks doen , denk ook aan je eigen grenzen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voelt eigenlijk alsof jij jezelf beschermd tegen traumatische gebeurtenissen (van de ander) en daarom geen verbinding met deze ander aangaat!

Wie voelt bindingsangst?
Wie voelt traumatische gebeurtenissen?

Weet ook, dat je niet iets goed of fout kan doen. Je maakt een keuze en houdt je daaraan.
Die ander leeft ook gewoon zijn eigen leven.. dat stopt niet omdat jij 'ermee' stopt onderdeel van uit te maken.

Maak het jezelf niet onnodig ingewikkeld.
Wil je niet? Doe het niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geduld, zeker als je verder wilt met hem (haar).