moet een kind ingeschreven staan in de gba?

momenteel ben ik in scheiding en heb de woning moeten verlaten met de kinderen. nu heb ik een chaletje gehuurd op een camping als tijdelijke woonruimte omdat ik nog niet in aanmerking kom voor een sociale huurwoning. nu is het zo dat ik me niet kan laten inschrijven hier en de kinderen dus ook niet, wat heeft dit voor gevolgen voor bv school, huisarts, belasting en kinderbijslag????????????

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.4K
ronron1212
5 jaar geleden
Iedereen dient ingeschreven te staan.

Antwoorden (2)

Iedereen moet ingeschreven staan in de Basisregistratie Personen (BRP), dus ook kinderen. Als je door omstandigheden tijdelijk op een ander adres verblijft, zul je in de gaten moeten houden dat eventuele post van school, kinderbijslag en noem maar op dus naar het adres gaat waar je kinderen ingeschreven staan (ik neem aan jullie voormalige woonadres). Als je (voormalige) partner daar nog woont, zul je dus met hem/haar moeten afspreken dat post doorgestuurd wordt naar jouw verblijfsadres.
Als alternatief kun je met de gemeente contact opnemen of je in aanmerking komt voor een briefadres. Een briefadres moet altijd van een natuurlijke persoon of een door de gemeenten aangewezen instelling zijn. Je kunt bijv. met een vriend/vriendin afspreken dat daar de post bezorgd wordt. Dit adres kun je dan doorgeven aan de instanties en wordt ook in de BRP als officieel adres ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ook mijn ex heeft de woning verlaten en woont bij familie in. De kinderen en ik staan nog op het adres ingeschreven, gedurende de verkoop procedure kan dit nog, maar daarna?????? vrienden en familie willen niet belast worden met briefadressen of postadressen, maar zonder de kinderbijslag red ik het niet en de kids zullen naar een school moeten blijven gaan, mag dat zomaar als je niet ingeschreven staat??? ook dingen zoals huisarts baard me zorgen. nog niet te praten over mijn toeslagen. pffffffffttttttt
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Overleg dan met je gemeente over de mogelijkheden. De reden dat men je adres in het vakantiehuisje niet accepteert, is waarschijnlijk dat een vakantiehuisje in principe niet voor permanente bewoning in aanmerking komt, terwijl dat mogelijk wel gesuggereerd wordt als je daarvan je formele adres maakt.
Dat moet ten alle tijde, juist vanwege de kinderbijslag en je toeslagen.
Als je nu echt geen adres kunt krijgen voor inschrijving, kun je ook naar het Leger Des Heils.
Zij kunnen voor jou fungeren als voorlopig postadres.
Zodra je niet meer met je kinderen in het GBA staat ben je eigenlijk voor je gemeente dakloos.
Dit kan uiteraard van invloed zijn op je financiën en prive situatie.
Dus probeer ten alle tijden bij een hulpverleners instantie te kijken of zij de post voor jou kunnen ontvangen.