Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dochter wordt gebelt door een man. Als ik de telefoon van haar afneem krijg ik een mannenstem te horen, die direct ophangt.Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Kan ik hiermee naar de politie gaan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je geeft erg weinig informatie, ik moet me dus een voorstelling maken van wat er aan de hand is. Het is dus enigszins speculatief, maar je schrijft dat je de telefoon van je dochter 'afneemt'.
Dat klinkt alsof je dochter de betreffende man wél spreekt en dat ook wil.

Je schrijft niet om welke leeftijd van je dochter het gaat, maar ik neem aan dat zij de eigenaar van de betreffende mannenstem 'interessant' vindt.

Dan lijkt me een goed gesprek met je dochter de eerste prioriteit. Zij moet zich bewust zijn van waar dit soort gesprekken toe kunne leiden.
Maar hopelijk is dit een advies wat je allang zelf bedacht hebt.

Dan het ophangen van de mannenstem.

Daar is de leeftijd van belang... is je dochter al aardig in de pubertijd, dan heeft ze wellicht een wat ouder vriendje. Die kan al een aardig zware stem hebben. Wanneer ik toen ik op die leeftijd was en ik was aan het bellen met mijn vriendinnetje en ik krijg plots haar moeder aan de lijn, dan zou ik ook snel ophangen. Dat is voor die leeftijd (!) niet eens zo'n raar gedrag.

Is je dochter een stuk jonger en/of de man veel ouder dan is bellen nog steeds niet strafbaar. Met dit simpele feit kan de politie niet veel. Aangifte doen zal niet gaan.

Je hebt meer bewijzen nodig. Er zijn apps die automatisch gesprekken opnemen. Wellicht kun je die op de telefoon van je dochter installeren. Mochten er dan echt foute dingen besproken worden die daadwerkelijk gevaar voor je dochter opleveren, dan heb je tenminste concreet bewijs.
(Lees meer...)
Ivana
6 jaar geleden
Op alle fronten een duidelijke uitlag. Plus.
Ivana
6 jaar geleden
"uitleg"
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je een "afluisterapp instaleerd en je dochter komt hierachter. Is het vertrouwen van je dochter misschien beschadigt.
Dit wil je niet, want dan is ze waarschijnlijk minder open over dit soort dingen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@Kikkertjen
Wie heeft het over 'stiekum' een app installeren ?
Ik denk juist dat je daar open over moet zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding