Hoe komt het dat je iemand kan 'voelen'?

Ik heb bij 1 iemand dat ik diegene kan voelen als diegene dicht in de buurt is. Terwijl ik diegene niet ziet. Ook weet ik altijd dat die persoon snel in mijn gezichtsveld komt.

Bijv. ik zit in een café en het schiet in mijn hoofd dat die persoon binnen zal komen, daarna voel ik het steeds sterker worden totdat die persoon binnenkomt.

Dus mijn vraag is hoe komt dit? is het iets gevoelsmatig? Of zit hier een wetenschappelijke reden achter ofzo?

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit is idd mijn ex tevens mijn grote liefde dit geld ook btw andersom door bepaalde reden kunnen wij niet bij elkaar zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Antwoorden (8)

is dat een bekende vriend of vriendin? weet je zeker dat je degene niet gewoon ''verwachte"" dat heb ik ook soms

Toegevoegd na 36 seconden:
als de telefoon gaat en ik al weet wie het is bijv
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat soms een speciale uitstraling tussen mensen die ook afstand kan overbruggen. Wetenschappelijk is daar geen verklaring voor, maar er zijn wel veel mensen die dat zo voelen. Zo is het ook onverklaarbaar dat je soms kunt voelen dat er iemand naar je kijkt, terwijl die persoon achter je staat. Het lijkt of uit de ogen een soort aura-achtige straal komt die jou bewust maakt van de aanwezigheid en belangstelling van die persoon. Ik denk overigens dat vrouwen daar over het algemeen gevoeliger voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je verliefd bent.
Dan zijn je sensoren net iets meer gefocust op die persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt een beetje op heldervoelend net als helderziend of horend.
je kan het vergelijken met je mobieltje ,als je het bij een luidspreker houd ,je hoort dan het welbekende geluid ,voordat deze daadwerkelijk over gaat.
wij voelen die trilling niet maar soms zijn er mensen die het wel voelen.
een bepaalde freqentie .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ditzelfde bij mijn grote liefde. En ik heb dan ook sterk de ervaring dat ik een groen gebied binnenstap.
Mijn verklaring tot nu toe is dat dit te maken heeft met het hart.
Volgens het HeartMath institute kan je hart op grote afstand mensen beinvloeden. De juiste afstand weet ik niet meer, maar ik geloof meer dan 100 meter.
En de kleur van de hartchakra is groen (emerald).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit wederzijds bij de andere persoon? Of kun je daar niet op antwoorden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, dat weet ik niet. Ik ga het haar meteen vragen als ik haar terug vind.
Dit is een soort telepathie, dit is het vermogen om gevoelens en gedachten over een afstand over te brengen. Dit is ook te leren, en werkt meestal het best bij personen waar je veel mee omgaat. Aangezien dit je ex is, waar je een erg sterke band mee hebt, zullen deze 'krachten' vrij sterk zijn. Hierdoor kun je dus al voelen dat iemand eraan komt, of dat iemand je gaat bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen jij hebt dit. Er zijn meer mensen die over zo'n 'antenne' beschikken.

Echter ook dieren hebben dit. Onze hond werd altijd onrustig als we ons doel naderden en als ik thuis begon te komen van mijn werk kon mijn echtgenote dat aan het gedrag van de hond merken.

Het is een gave. En wetenschappelijk niet te verklaren, voor zover ik weet.

Ik zie het zelf als een soort antenne die berichtjes opvangt; de gevoelsgolven die de ander uitzendt.

'Negatieve' golven kunnen eveneens opgevangen worden. Een voorbeeld daarvan is de man, waarmee ik jaren geleden op kantoor zat, die in staat was precies aan te geven wanneer de chef in aantocht was..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook bij mijn vriend. Dit heb ik alleen bij hem, bij mijn ex had ik dat niet. Ik weet precies wanneer hij in de buurt is, ik voel dat aan....
Ik denk omdat er zo'n sterke aantrekkingskracht of telepathie. Telepathie heb ik ook met mijn moeder....ik krijg soms zomaar het gevoel dat ik haar moet bellen en als ik haar dan bel zegt ze dat ze al hoopte dat ik zou bellen, omdat ze iets te vertellen heeft.