Hoe voorkom ik dat ik opgebrand raak?

Sinds 6 december hebben mijn vriendin en ik een prachtige dochter.
Helaas is direct na de geboorte mijn vriendin ziek geworden. Psychotische klachten, paniekaanvallen, verwijderd van de realiteit, niet willen slapen enz.
Nu ruim 7 maanden verder is ze nog steeds niet beter aan het worden.
Ze is iets meer in de realiteit, maar verder is er niks mee te beginnen. Ze doet al 7 maanden bijna niks.
Ook doet ze weing tot niks met de adviezen van de GGZ. En ze vertelt ze ook niet altijd de volledige waarheid.

Ik ben eigenlijk sinds de geboorte van mijn dochter een alleenstaande moeder. Iets waarvoor ik nooit gekozen heb.
Ik doe de volledige verzorging van haar. Ik vind mezelf hierin ook echt een goede moeder. Het huishouden moet ik ook alleen draaiende houden. En wel net zo goed als hiervoor, want mijn vriendin kan niet tegen rommel. Ook werk ik 3 dagen per week. En probeer ik 2x te sporten, wat echt een uitletklep is voor mezelf.

Gelukkig heb ik een fantastische dochter. Ze is heel erg relaxed en vrolijk. Huilt alleen als er echt iets is. En ze slaapt ontzettend goed. In de nacht van 9 tot 9!

Maar hoe goed ik ook voor mezelf probeer te zorgen, ik merk dat ik toch moe word van de situatie. En dan vooral in de omgang met mijn vriendin.
Ik me vooral alleen... Ik doe alles alleen... En zij probeert niet eens om beter te worden.

Hoe kan ik dit op een goede manier volhouden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Om te voorkomen dat je opgebrand raakt moet je hulp voor jezelf en je kind zoeken en accepteren. Je zegt dat je je dochter niet alleen bij je vriendin achter kan laten. Daar schrik ik van. Ik snap dat je je vriendin wil steunen, maar denk ook aan de gezondheid en veiligheid van je dochter. Dat moet naar mijn idee voorop staan. Is het mogelijk dat je vriendin een paar dagen ergens anders verblijft waar ze intensieve hulp kan krijgen? Dan kan jij even tot rust komen en alles op een rijtje zetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100