Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Draai ik op voor mijn (ex)partners schuld?

Goedemiddag allemaal,

Mijn man en ik gaan na een zeer kort huwelijk uit elkaar. .. ik blijf met ons kind in het huis waar we wonen en hij vertrekt. Hij heeft voordat hij met mij getrouwd was in dit huis veel schulden gemaakt qua gas en licht... nu vroeg ik mij af, aangezien ik in het huis blijf, betekend dat ook dat ik opdraaien voor de schulden die hij (op zijn eigen naam ) gemaakt geeft?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wanneer u in gemeenschap van goederen getrouwd bent (dat is het geval wanneer u niets bijzonders geregeld hebt) zijn alle gezamenlijke bezittingen, maar ook de gezamenlijke schulden voor u beiden.

Na de scheiding worden deze bezittingen én ook de schulden verdeeld.

Dus ja, wanneer u in gemeenschap van goederen bent getrouwd, dan bent u ook deels verantwoordelijk voor de (oude) schulden van uw (ex-)partner.

Bent u onder huwelijkse voorwaarden getrouwd, dan gelden de daarbij afgesproken voorwaarden. Maar die kan ik van hieruit uiteraard niet beoordelen. :-)
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding